Städdag idag

 

Men först gick vi ut på en liten tur.

Havet fortsätter att tugga i sig av den där bryggan.

Om man vill va för sig själv en liten stund…

… så kan man alltid gå ut på piren.

Det stänkte lite.

Två stycken försöker komma upp ur vattnet (1 och 2). Det är inte alls så lätt, även fast det finns badstege (3).

Sen stänkte det lite igen.

Här sitter badvakten och petar näsan.

Och här sitter gubbarna och spelar domino.

Javisstja! Det var ju städdag… Men nu är det på tok för varmt för att städa. Ama citerar en gammal schlagerlåt: Imorgon é en annan dag.

30 Responses to Städdag idag

  1. biggan skriver:

    härliga bilder, vi städade i går, passade på när det åskade 🙂 kramar biggan

  2. Leffe skriver:

    Joo, du har mycket att skylla på, men jag tycker du skall städa i alla fall! 🙂

  3. Znogge skriver:

    Städa gör man på fredagar vet du väl 😉 Inte ok att ta ut det i förskott…

  4. Gun skriver:

    Helt rätt, varför göra idag det man kan skjuta upp till imorgon, eller hur det nu var.. 🙂

  5. kloppan skriver:

    jag trodde de försökte ta livet av ngn

  6. Thakock skriver:

    Säker på dom försöker komma upp….tycker det ser ut som dom andra försöker putta ner dom igen 😉

  7. Robert skriver:

    Härliga bilder! Här regnar det just nu, men det är ganska mysigt ibland det också. 🙂

  8. Diana skriver:

    Här är det inte ett dugg varmt och ändå pallar jag inte att städa. Får se om det dåliga samvetet kommer ifatt mig imorgon…

  9. Diana skriver:

    Sv: Man får ha ett litet bloggblock. Det är så ofta jag kommer på bra grejer som sen bara försvinner ut i tomma intet…

  10. Camilla skriver:

    Va! Menar du att städerskan vägra städa bara för att det är varmt?
    Byt ut henne!
    Ama är värd en SÅ mycket bättre städerska 😉
    För…det var väl inte DU som tyckte att det var för varmt? 😉
    Sv: Vaken var jag 5.45. Jobbat hela dagen. Nu middag och klockan 28 är det Glamour. Har inte liksom tid med datorn idag.
    Kram!

  11. Diana skriver:

    Sv: Näst bästa menar du väl… jag har ju också en blogg. 😉

  12. 4U2 skriver:

    Snart har de där äldre herrarna tagit över hela gatan! 🙂

  13. Ninni skriver:

    Städade igår men jag har dammsugningen kvar…

    Fyller också år i oktober..bra idé att fylla hela månaden=)

    Ha det gott..

  14. Loppan skriver:

    Städning tillhör absolut de saker man med lätthet kan skjuta upp till nästa dag 😀

  15. Stattinskan skriver:

    Jag har haft städdag varenda dag i sju dagar nu … fast jag har också hittat alldeles fantastiska ursäkter för att inte göra det, ja städa alltså! Städdag kan det ju heta i vilket fall som helst, oavsett om man gör det eller inte ;-D

  16. Beate skriver:

    Med tanke på vad du har sett på din tur idag så förstår jag att du kom av dig… helt – med städningen.

  17. Anna Katana skriver:

    Städning kan ju inte hinnas med när det händer så mkt intressant nere vid vattnet!!

  18. Ingrid skriver:

    Det är inte städdag i dag! Det är det däremot den där dagen då det är massor med marknadsstånd på gatan nedanför er. Det har nämligen Pippi bestämt och Pippi har alltid rätt 🙂
    Kram

  19. Micke skriver:

    Helt rätt, skjut fram det du kan till morgondagen. 🙂
    Havet är kraftfullt, men så underbart. Både min far och min farfar var sjömän så jag har havet i blodet och jag växte upp i helsingborg med en nära kontakt till havet. Havet tog dessutom min förra kärlek i livet. Hon försvann i vågen 2004, så jag har en alldeles speciell relation till havet. Kan inte leva utan det. 🙂
    sv:
    Eller hur? 😉
    Har faktiskt funderat på en ny mohikan igen, men jag tror Maria inte blivit så glad. 🙂

  20. farfar0hebbe skriver:

    Ja du,färdigköpta bruna bönor smakar bra om man slår på lite ättika,,då blir det lite smak på dom…Men du,visst är det skönt när man har ett jobb som man kan skjuta upp till morgondagen..Haé Kram.

  21. Karin skriver:

    Tur att piren är robustare än bryggan! – Havet ser ut att vilja tugga i sig av den också, 😉

  22. Husfrun skriver:

    Peta näsan, pilla sig i naveln – strunt sak samma 😉

  23. ansepanse skriver:

    inte behöver man väl ståda även om det råkar vara städdag
    kramar

  24. Sussi skriver:

    Det är ju bra att den badvakten inte har viktigare saker för sig än att peta näsan. Det jobbet skulle jag vilja ha. Ja, inte för näspetandets skull utan för att få vara på stranden 🙂

  25. Renee skriver:

    Här är det absolut inte för varmt, men jag tänker inte städa i alla fall.

  26. Britt skriver:

    Här sjunger vi en annan schlager:” Lyssna till ditt hjärta…” och det gör vi och passar hellre på att äta och dricka gott istället för att städa denna fredag.

  27. Mad at you skriver:

    Hahahaha ser verkligen ut som om han petar sig i näsan.

Lämna en kommentar