Idag trotsade många fulvädret…

 

… och gick ned på stranden i alla fall:

Fast det måste erkännas – värre fulväder har jag upplevt i mina dar.

Som här till exempel, i september 2007. Det kom – högst oväntat – lite hagel. Det var tur vi var inomhus, det hade nog kunnat gjort ont annars.

Mycket ont.

Jaha. Där ser man. Då var väderbloggen igång igen. Intressant värre!

48 Responses to Idag trotsade många fulvädret…

  1. Ulla skriver:

    Ska man tro att det var SÅ proppfullt på stranden idag??
    Nä det gör inte jag, du luras!

    Först!!

  2. Carina J skriver:

    Det finns inget bättre än väder! Ni skulle aldrig ha överlevt! (Eller kanske förresten – det finns nog en och annan Bar ni skulle ha kunnat ta skydd på…

  3. Camilla skriver:

    Oj…vilket hagel. Ja…jag kan tänka mig att det hade gjort ont i Amas huvud om hon hade varit ute.
    Vilken tur att hon höll sig inomhus den dagen.
    Kram på dig!

  4. Preciosa skriver:

    Mm, det blev dyrt med hagelsvärmen den gången. För försäkringsbolaget.6-700E..Våra jalusier (persienas)såg
    ut som pepprade i krig, alla utom en.

    Visselpojken kan jag inte nå för han går upp till porten han vill in i på Fuensanta, på andra trottoaren
    Sömnbrist gör en till sadist så jag hade jag slängt ner en blomkruka med risk för skador..(kanske en plast…hm)om han gått på min sida. I dag har ingen visslat!!Ännu.
    Kanske han vissnat..verkar röka nåt konstigt som slocknar hela tiden..Den som lever får se, det blir han eller jag till slut 😦 Det är kriiig!/ P ♥♥♥

  5. Diana skriver:

    Ajaj! Det hade kunnat göra rätt ont ja!
    Lite moln är ju inte fulväder, oftast håller de kvar värmen så att det blir ännu värre!

  6. Preciosa skriver:

    Jag spammar på med väderutsikterna för morgondagen:
    Se här, enda riktiga sidan: http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/torrevieja-id03133
    Graderna sjunker till 23-24 gr några dagar framåt..

    Det var allt Ciao P ♥

  7. Diana skriver:

    Sv: Nu hänger jag inte med… vill du ha den högra presenten eller den högsta? 🙂 Oavsett så vill du ha får du allt hålla dig framme! Hehe

  8. Petra skriver:

    Vi har oxå fuleväder idag…30 grader varmt och strålande sol 😉

    Kram

  9. Robert skriver:

    Lika hett här idag, gissar jag. 😛

    God afton! 😀

  10. Vicke skriver:

    ja, hagel kan göra riktigt ont, ha en fin kväll nu

  11. Mufflo skriver:

    Lägg den i drinken!

  12. Diana skriver:

    sv: Hmf, ska du få tag på mitt godis så får du allt döda mig först.

  13. Diana skriver:

    Återigen är det en helt död bloggdag… vad gör folk?

  14. Znogge skriver:

    Imponerande hagelkorn det där! Tur det inte vräker ner på det viset så ofta.

  15. Beate skriver:

    Kallar du det fulväder!!!!??????? Det är ju svensk högsommars bästa variant;-) men hageläggen var verkligen imponerande. Isägg mo träskallar hade kunnat bli sågspån;-€

  16. Tomtan skriver:

    De hade gjort ont…..
    Här har det regnat….. idag igen….. Men inte klagar man…. nä inte Tomtan inte….. Inte ett dugg…..

  17. Thakock skriver:

    Hahah, jag ville verkligen bada idag 😛 Men havet är nog liittteee kallt här. =/

  18. Stattinskan skriver:

    Men oj så bra … Trevligt att ha i drinken vid bättre väder 😉

  19. Stattinskan skriver:

    … fast det är klart, det smakar nog ganska mycket ”frysbränna” vid det här laget ;-)Hur lång hållbarhet har egentligen hagel i ett frysskåp 🙂

  20. Diana skriver:

    Sv: Tack för att du översatte alla de svåra orden för mig, annars hade jag inte fattat ett smack. 🙂
    Ojoj, jag kan tänka mig paniken i casat när internet låg nere! För visst är Ama aningens lite beroende av sitt nät? 😉

  21. Kina skriver:

    Det var inte mycket till fulväder idag hos er. Vilken tur att du var inne under den där hagelskuren, kunde ha blivit svåra skador av dom där haglen, hua!

    Kram Kina

  22. Micke skriver:

    Aj! Ja, det där ser lite oväntat ut för Spaninen. 🙂
    sv:
    Inte så nervöst än, brukar aldrig ha scennerver förrän precis sekunderna innan det är dags att gå på. 🙂
    Men stressigt är det, känner inte att jag kan allt än. Men det brukar ju lösa sig.
    Ja, bilar ska bara rulla och inte vålla en massa problem, men, men… Verkligheten hinner ifatt ibland. :-/

  23. Ma skriver:

    Vilket fulväder. Det där var stora hagel. Tur att Du höll Dig borta från dem. Fast vädret verkar ha varit bättre idag…

  24. ansepanse skriver:

    vilken tur att ni var inne när det haglade med så stora hagel

  25. Diana skriver:

    Sv: Haha, så där var en baktanke bakom hans iver att få igång nätet… 😉

  26. Ninz skriver:

    Man skulle nästan kunnat tro att jag var där 2007, för jag har en förmåga att dra med mig busväder vart jag än reser, men denna gången var jag faktiskt oskyldig 🙂

  27. Fnulan skriver:

    AJ!!!!! Men här har det regnat spik när jag städade garaget!!!

  28. anneliestankar skriver:

    Tänkte precis att det där var verkligen inget fulväder i mina ögon..

    Men jessus vilka hagelkulor… de gör nog riktigt ont att få på sig!!

    Tack för orden hos mig.. I dag är det bättre 🙂
    kram

  29. Elisabeth skriver:

    Vad då fulväder. Varken ni eller vi verkar ha det just idag! Ha dé!

  30. Lena & Jan skriver:

    Fulväder i form av 29 gr PLUS har vi haft idag i bl a Skåne, ovanligt i Juni, men vad vi njöt! Hur e de med EHEC basseluskerna i dom Sp grönsakerna? Ryktena viner häruppe i norr…

  31. Ally skriver:

    men oj vad läskigt! ser ju ut som en boll!!!

  32. veiken skriver:

    Vi har olika referensramar…… FULVÄDER:… Kram

  33. mitha53 skriver:

    Inget fulväder här idag,varmt och skönt. Fy fasen, sånt där hagel vill man inte ha i planeten,
    Kram o pösss!

  34. Mia systeryster skriver:

    Vilka jättehagel!!
    Jisses vad folk som sökt sig ner till stranden.Hur varmt hade ni det egentligen?

  35. Gun skriver:

    Haha, din uppfattning om fulväder verkar lite skev.
    Men hjälp vilket hagel!

  36. Husfrun skriver:

    Där hade ni tur. Haglet är ju enormt.

  37. diana skriver:

    Här släpper vi väder högt och lågt ser jag 😉

  38. Sussi skriver:

    Inte såg det ut att vara nåt fulväder där inte. Härligt badväder 🙂
    Lite skillnad från bilderna längst ner. Shit så det måste ha låtit!!

Lämna en kommentar