Katt på hett plåttak

 

Jo, det såg vi idag. Här kommer bildbevis:

Hoppsan. Det var visst Hund på halvvarmt tegeltak.

Ber om ursäkt, men lunchen var både lång och god.

Vi kom just hem, glada och vid väldigt gott mod.

I mörkret är alla katter grå

och på taket svarta hundar stå.

Jösses vad kreativ man blir av lite goda drycker  god lunch.

Gokväll!

54 Responses to Katt på hett plåttak

  1. ansepanse skriver:

    hahaha – du är duktigt att dikta Ama

  2. Robert skriver:

    God kväll! En god tvåa är jag också. 😛

  3. Diana skriver:

    Haha, Ama är fuuull! 😉 Har du inte lärt dig att man ska hålla sig borta från datorn när hela världen snurrar?

  4. Diana skriver:

    Sv: De ariska växterna är givetvis de som gör miniheil med sina blad! 😉

  5. 4U2 skriver:

    Mörkt? Hum… 🙂

  6. Diana skriver:

    Haha, du hann bara publicera inlägget sen däckade du! 😉

  7. Marianne skriver:

    Hallå där! Fixar du lite soldans några dagar? Det känns som det behövs med tanke på prognosen.

  8. Marianne skriver:

    Jag tror jag vet var ni har varit till lunch. inside information!

  9. Leffe skriver:

    Ajaj Ama, håller med Diana, fast jag säger det inte. Om det blr svårt att skilja mellan hund och katt, är det bra att se över sina lunchvanor. 🙂

  10. moi skriver:

    Det blev nog en del god ma dryck. Bevisen är flera, hm. Och vad jag kan se är det ingen hund, det är ju en rosa elefant på taket. Aja baja daj – man hinner inte mer än lämna landet så rasar moralen (hi hi)

    • Ama de casa skriver:

      En del ma dryck? Ursäkta. Men Diana har väl inte körkort – körde DU??? 😉
      Daj? Nu förstår jag inte. Saknar min tolk…
      Moral, det förstår jag inte heller. Skånska är sååååå svårt!
      😀

  11. Diana skriver:

    Sv: Haha, du och mamma kan bilda klubb. 😉
    Sprit är vätskedrivande… så du borde se ut som en skrynklig tidning nu. Hehe.

  12. Diana skriver:

    Sv: Thailand kan du fixa i ett naffs, i loggvärlden kan man tydligen transportera sig långa sträckor i ljusets hastighet.

  13. Krönikören skriver:

    Det är väl inte så petigt. Något djuraktigt på något takaktigt.

    Schnygg versch.

  14. Viktkamp skriver:

    vilken poet det bor i dig, ama =)

  15. Ingrid skriver:

    Hoppas att SMHI och YR.no har fel för där påstår de att det ska regna till helgen och jag hade nog tänkt mig lite sol…..
    Kram

  16. Elisabeth skriver:

    Tänk vad mat och dryck kan inspirera till kreativitet! 🙂

  17. ♥ Carina ♥ skriver:

    Du kan helt klart lägga poet till ditt CV 🙂
    Kram kram

  18. anneliestankar skriver:

    Tack för kommentar hos mig 🙂

    ha en fin söndag och en bra start på nya veckan

  19. Gun skriver:

    Bra diktat Ama…jättebra faktiskt. För att vara full. 😉

  20. Gun skriver:

    Sv: Hahaha, Gonatt! Hoppas du mår bra imorgon. 😉

  21. Tomtan skriver:

    Hoppla hoppla!!!! Ama har blivit en skald!!!! 😀

  22. Vicke skriver:

    drack du lunch eftersom du tog fel på katt/hund??

  23. moi skriver:

    Usch, lämnade jag DIG i klistret. Ensam med en massa språkfällor på vägen. Försök att alltid säga NEJ, alltid. Livet blir lite trist men säkert. Kommer kanske snart igen!

  24. moi skriver:

    språkfällor och synvillor (skulle det vara!)

  25. Camilla skriver:

    Åååå…ett fylleinlägg! 😉
    Kram!

  26. Znogge skriver:

    Kopplad och allt!

  27. Ally skriver:

    haha! vad gör den där?

  28. Ninni skriver:

    Jycken behövde en bra spaningsplats=)

    Ha det gott i SOLEN..tänka sig den skiner här med idag.
    /Kram

  29. Renee skriver:

    Jaja det duger lika bra med svart hund på plåttak.

  30. Gun skriver:

    Godmorgon! Eller Godeftermiddag, eller kväll, beroende på hur länge du sover. (antagligen LÄNGE efter fylleslaget igår ;))

  31. Zarah skriver:

    I främmande länder har jag ofta sett hundar på taket. Varför har de hundar där uppe? Vet du?

  32. Husfrun skriver:

    Hur gick det för hunden?
    Hur kom han dit?
    Hur kom han ner?

  33. Thakock skriver:

    Vad hemskt! I er värme? Tänk om den dör? =O

  34. Sussi skriver:

    Nämen.. Fylledravel, så skoj 😉

  35. kloppan skriver:

    nils ferlin kan slänga sig i väggen

Lämna en kommentar