Ama får en AHA-upplevelse

 

Det finns en otroligt fin lavendel som ofta kallas för bog… boug… bogan… Äh! I Sverige kallas den ofta för trillingblomma.

Igår kom Ama på varför den har fått det populärvetenskapliga namnet. Snäll som jag är så delar jag av mig av den AHA-upplevelsen så att ni också får veta varför:

Därför.

Gomorron!

34 Responses to Ama får en AHA-upplevelse

  1. Camilla skriver:

    FÖRST!!

  2. Camilla skriver:

    TVÅA!!!

  3. Camilla skriver:

    TREA!!!!

  4. Camilla skriver:

    Så…NU ska jag läsa vad du har att säga 😉
    Den var fin. Nästan lika fin som en Änglatrumpet. Men bara NÄSTAN! 😉
    Kram och god morgon på dig!

  5. Diana skriver:

    Vilken söt liten lavendelgrej, nåt sånt där har jag aldrig hört talas om!
    God morgon, dags att vakna nu?! Huvudvärk? 😉

  6. Gun skriver:

    De är så söta de där bougainvilleorna! 🙂

    Godmorgon! Igen. 🙂

  7. moi skriver:

    God eftermorgon! Normalt ser man väl dubbelt ibland, har jag hört. Det är vääääääääldigt illa om man ser trippel. Hursomhelst är lavendelboggan jättefin och fotografen skicklig, stadig på hand.

    • Ama de casa skriver:

      Det är faktiskt morgon ända fram till klockan 10. Sådetså! SEN blir det eftermorgon.
      Den där trippelbilden togs innan lunch igår. Annars vete katten om min teori hade stämt 😀

  8. Stattinskan skriver:

    Ja, Lavendlar överraskar när man minst anar det!
    Svar: Ja, jag får sällan feber men den här gången har jag träningsvärk efter den frossa jag fick, har aldrig varit med om maken … inte makan heller 😉

  9. Znogge skriver:

    God förmiddag från en som också gillar denna lavendel 😀

  10. moi skriver:

    Hur är det egentligen med tiden hos er, seriöst. Ligger ni inte nån timmer före/efter oss? Skulle förklara din syn på det är med morgon o eftermorgon. Nu är klockan 10.21 i mitt rum och då är det förmiddag!

    • Ama de casa skriver:

      Vi är i precis samma tidzon som Sverige. När jag svarade på din förra kommentar så var klockan 9.56 – fortfarande morgon alltså. Nu är klockan 10.39, förmiddagen har börjat för 39 minuer sen.

  11. Petra skriver:

    Riktigt fin….lavendel….

    Kram

  12. Ninz skriver:

    Bugganvillen (orkar inte stava det krångliga ordet) är jätte fin & du det var en grym AHA upplevelse du delade med dig av 😀 😀
    Sv; Den där vilda korv f*n, den var inte lätt att fånga. Men när man väl har fått tag i en, känner man att det var lönt att kämpa 🙂

  13. carina skriver:

    Riktigt vacker blomma 🙂
    Ha en fin dag!
    Kramen vännen♥

  14. LiLo skriver:

    Tre lavendlar i en! Tur må jag säga, och en hunn på take haru hunni me oxå! Har för mig att om spottar tre gånger på en svart katt så betyder det tur, när man just sett en hunn på take?

  15. Zarah skriver:

    Tack för den vetenskapliga kunskapen 🙂 Mycket fint foto!

  16. farfar0hebbe skriver:

    Hej du,ja vi grattar Maya..Bouganvilla är väl en av världens vackraste blommor,den är ju så rikblommande och finns i en mängd olika färger..Så tycker jag i alla fall..Haé Kram.

  17. Diana skriver:

    Sv: Nu ska du inte vara dum mot dig själv…det är ju mitt jobb! 😉

  18. Roggan skriver:

    Du är verkligen påläst må jag säga.

  19. Diana skriver:

    Sv: Tsss, du har ju flytt landet och rättvisan!

  20. Selma skriver:

    Det finns många sorters lavendel i världen. Det där är en snygg sort.

  21. Krönikören skriver:

    AHA!!!

    Sv: Vi skulle behöva ha flera som du i familjen. Den tysta typen alltså, åtminstone på morgnarna.

  22. Vicke skriver:

    den är fin, men ingen aha upplevelse för mig

  23. Ailas skriver:

    Tack för den bilden, nu klarnade allt! Jag förstår verkligen inte hur jag klarade mig innan jag kom in i bloggosfären. 😀

  24. Tomtan skriver:

    Fick en blomma idag av en elev och det var en lavendel!!!! Iaf stod det de på omslagspapperet 😀

  25. anneliestankar skriver:

    Älskar den blomman, finns överallt på Gran Canaria och fotas en massa 🙂

  26. ansepanse skriver:

    ja så är det ju förstås 😀

  27. Kina skriver:

    Aaaah och jag som har funderat så över det 🙂 Hoppas du haft en bra dag!
    Kram Kina

  28. Sussi skriver:

    Tänk, till och med jag kan förstå varför den fått sitt namn 😉

  29. Mia systeryster skriver:

    De heter väl bouganville, eller nåt sånt. Men lavendel känns lättare att säga;)

  30. Fnulan skriver:

    Jag förstod inte men jag är ju bara jag ju…

  31. gealach skriver:

    Men vilken häftig, sådan har jag aldrig sett!

Lämna en kommentar