Omröstning – Boende

 

Ama är – som alltid – mycket glad för alla dom många fina bilder som har kommit in. Ni är underbara och kreativa!

Ama är också glad över regeln som överlåter röstningen till er läsare. Hade inte klarat av att välja en bild själv…

Reglerna för omröstningen är enkla, men tål att upprepas:

  • Man får rösta på sitt eget bidrag
  • Man får rösta på flera bidrag
  • Man får anlita släkt och vänner i röstningen
  • Man får utöva röstfiske
  • Men det finns ett inte också – samma person får inte rösta mer än en gång per bidrag
  • Röster mottages endast i detta inlägg, röster under annat inlägg är ogiltiga.
  • Skriv en kommentar med vilket/vilka nummer ni håller på.
  • Röstningen avslutas fredag den 22/2, klockan 23:57

Nedan följer dom tävlande bidragen, utan inbördes ordning. Dom är (ungefär) i den ordningen som dom kom in till Ama.

Länkarna pekar på det inlägg där utmaningen är antagen hos de olika bloggarna ifall man vill se nån historia runt de olika bilderna.

För dom personer som saknar blogg och alltså inte kan få en länk har Ama lagt in lite text från mailen så det syns hur dom tänkte med sina bilder.

Bilderna (som är klickbara ifall man vill se dom lite större) kommer lite huller om buller, men wordpress la dom så – skyll inte på Ama!

Må bästa boende vinna!

  1. Ama
  2. Janne
  3. Marianne: Vår nya friggebod
  4. Barbrof
  5. Ulla: Här kommer mitt bidrag till bo-utmaningen. Torrevieja okt nov -08.
  6. Diana
  7. Ma
  8. Moi
  9. Camilla
  10. Leffe
  11. Hörni
  12. Veiken
  13. Victoria
  14. Micke
  15. Preciosa
  16. Peter & Janette: Boende som vi hade under 2 veckors tid när vi seglade runt bland Greklands öar 2010….
  17. SkåningenHennes ”töser” vill visa vilket fint boende dom har när de är ute och campar.

Och så dom klickbara bilderna:

1: Ama

1: Ama

2: Janne

2: Janne

3: Marianne

3: Marianne

4: Barbrof

4: Barbrof

5: Ulla

5: Ulla

6: Diana

6: Diana

7: Ma

7: Ma

8: Moi

8: Moi

9: Camilla

9: Camilla

10: Leffe

10: Leffe

11: Hörni

11: Hörni

12: Veiken

12: Veiken

13: Victoria

13: Victoria

14: Micke

14: Micke

15: Preciosa

15: Preciosa

16: Peter & Janette

16: Peter & Janette

17: Skåningen

17: Skåningen

90 Responses to Omröstning – Boende

  1. Åse skriver:

    Jag rostar på nr 11 dunigt, mjukt och mycket kärlek !!

  2. Barbro skriver:

    Eftersom jag är partisk måste jag ju lämma en röst på Amanda. Om ni undrar vem det är så är det husbilen på bild 4!
    Och en röst på 2:an i dessa trångboddhetens tider.

  3. Gunilla skriver:

    12 och 11, det sista är ju inget boende men sååå söt !

  4. Afrodite skriver:

    Nummer 11 !!! En underbar bild på ett litet charmtrolls tillfälliga boende. 😉 ♥

  5. BP skriver:

    Jag lägger minst två röster på 11. Hörni 😉
    Nej, jag lägger tre där förresten;-)

  6. Husfrun skriver:

    Jag gör som vanligt, röstar på alla bidrag. Men så får Hörni en extra röst för den är ju bara för söt.

  7. Janne skriver:

    Jag röstar på nr 17.

  8. Leffe skriver:

    Jag röstar på den absolut bästa bilden nr.15
    Nummer 8 tyckte jag var fyndíg och kul, så även den får en röst

  9. Diana skriver:

    Ojoj, vilka motståndare!!! Jag klurar lite på vart min röst ska gå… 🙂

  10. Diana skriver:

    Sv: Men Aaaaaama då! Klart hon fuskat, på nåt sätt! 😉

  11. Kaisa skriver:

    11 och 12 röstar jag på, 11ans är visst ett sorts boende med bra fantasi…. 🙂

  12. Agnetha skriver:

    Min röst går till bidrag nummer 2. Ett fågelbo ovanpå ett fågelbo, någon som var i behov av att bygga ut kanske?

  13. LiLo skriver:

    2 och 12 Jag gillar kreativitet!

  14. Svempa skriver:

    Hallå!!! Halllåå!!! Tror jag röstar på nummer fyra. 😀

  15. Veiken skriver:

    Jag röstar på 12 såklart! 🙂

  16. Pumita skriver:

    5, 12 och 15 är spännande bidrag som får min röst, bra i nummerordning så där… 🙂

  17. Robert skriver:

    5,12 och 17. 🙂

  18. Jag röstar på 12 🙂 där skulle jag inte vilja bo 🙂
    och 15..i det färgglada huset skulle jag vilja bo
    Ama måste ju få en röst 🙂

  19. Robert skriver:

    Efter att ha sett Hörnis bild på nära håll röstar jag även på 11:an. 🙂

  20. Carina skriver:

    Jag röstar på nr 13 för så ser det ut hos de flesta inkl mig själv! Ser så hemtrevligt ut!

  21. Cina skriver:

    Självklart ska nummer 13 få en röst i dessa tider då alla boendebilder är så uppstajlade så att man nästan skiter på sig. Någonstans måste ju alla braiga saker som man behöver också hålla till! Heja Victoria och ”Skattkammaren”!

  22. Inger Rozén skriver:

    Jag tycker alla bidrag är fina!
    Inger

  23. Melody skriver:

    Nr 11 röstar vi på!
    Melody med matte

  24. Veiken skriver:

    Oups! Jag trodde att tillåta och uppmana betydde samma sak 😉

  25. Per-Anders skriver:

    Jag röstar på nr 12, Vieken.

  26. C skriver:

    Jag röstar på nr 13 (utan att känna mig tvungen), heja hemtrevnad!

  27. ansepanse skriver:

    jag röstar på 12 Veiken

  28. Preciosa skriver:

    Buenas!
    Jag röstar på 1 Ama,7 Ma, 10 Leffe ,12 Veiken,16 P & J
    Mis votos de Torrevieja 😀
    Kram P ♥

  29. Susan skriver:

    Hola! Röstar på nr 10 och nr 15! 😉
    Buenas! //Susan

  30. Maria skriver:

    Jag röstar på nummer 13. En ärlig och utlämnande bild!

  31. Gun (Hörni) skriver:

    Jag röstar på dig Ama. 😉

  32. Ellis skriver:

    Jag röstar på nr.12!

  33. stoffisen skriver:

    Utan tvekan nr 4! 😀

  34. soffie skriver:

    jag röstar på NR 9) Camilla

  35. Carro skriver:

    Jag röstar på nummer 14 🙂

  36. soffie skriver:

    röstar på Veiken oxå 🙂 Nr 12

  37. camilla skriver:

    Självklart röstar jag på min egen bild. nummer 9 alltså 🙂
    Kram!

  38. Yvonne skriver:

    Här kommer rösterna från Tygelsjö (Nära Malmö om det är någon som undrar) Nr 1,6,8,10,12 och nr 15

  39. myramis skriver:

    Nummer 17 får min röst bara för att hunden är människans bästa vän och hundsport är nästan min främsta hobby näst Torrevieja. När ngn dessutom satsar på en sådan läcker koja är det klart att hen får min röst.

  40. Victoria skriver:

    Vilken dålig utdelning jag fick på mitt röstfiske! Jag kanske måste ta och tala lite allvar med mina läsare.

  41. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Jag ser att kompisröstningen är i full gång. Tack såå jättemycket Preciosa, Susan och Yvonne!!! Samtidigt tycker jag lite (väldigt lite) synd om Ama som lagt ner så mycket tid på tävlingen. AMA FÅR EN RÖST AV MEJ, alltså bidrag numero uno.
    Samtidigt får Preciosa en röst till.

  42. Ruth in Virginia skriver:

    8. mois gulliga röda stuga med utsikt
    15. Preciosas tatuerade hus (påminner mej om
    La Boca i Buenos Aires)
    17. Hundhus med gardiner OCH hund (gulligt)
    12. Veikens illaluktande ”va-än-de-ä”
    13. Bara för att det är nr 13 och ser ut att behöva
    lite´ cheering-up
    .

  43. fenixmona skriver:

    Jösses här fanns det varianter…jag röstar på Veikens koja…back to the nature…Kramiz

  44. Aurora skriver:

    Nr 11 + 17, gulligt. Kram

  45. Nr 11 ..måste ju få en röst. Godmorgon 🙂

  46. moi skriver:

    Oj, ska man rösta också. Men då har ju inte jag nån chans….
    Trodde det räckte att muta domaren 🙂
    Jag återkommer med min(a) röst(er) och ska skaffa fler vänner 🙂

  47. jenfan75 skriver:

    12 och 17 får mina röster 🙂

  48. Sita skriver:

    Jag röstar på 12 o 17. Kramar

  49. Annika skriver:

    Jag röstar på
    10. Påminner om den kvarnruin som finns kvar på Gotland där min pappa växte upp.
    12, 15, 16, 17.

  50. Jenny skriver:

    13

  51. Anita B skriver:

    Självklart röstar jag på nr 1.

  52. ThaChef skriver:

    1,6,8 o 11 =)

  53. skåningen skriver:

    Jag röstar på 12 och 17 så klart!!!Kram!

  54. Veiken skriver:

    Det är lite synd om Ama idag så hon får en röst till! :;) Nummer 1 alltså!

  55. Veiken skriver:

    Nummer 17 får också en röst! :=)

  56. Ruth in Virginia skriver:

    Efter att ha läst Victorias blogg, känner jag att jag måste ge
    hennes Nr 13 en extra röst. Vi vill inte ha nåra deppade deltagare här inte! 🙂

  57. Perra skriver:

    15. Preciosa

    För man blir glad bara man ser på kåken:):)

  58. Leffe skriver:

    Jag håller med Ruth…………AMA!! NUMMER 13 !!

  59. skåningen skriver:

    Snällt att du har ändrat länken till mej! Kram!

  60. Ulla skriver:

    Här kommer min röstomgång: nr 2, nr 5, nr 10 och nr 11.
    Det var allt för idag! 🙂
    kram Ulla

  61. Lex skriver:

    Buenas tardes Ama!
    Aqui tienes mis votos:
    1,10.11,15 y 16
    Saludos Lex

  62. Amaryllis skriver:

    Gokväll, jag röstar på 11, 12 och 15 🙂

  63. Mafalda skriver:

    Lägger min röst på nummer 15, Preciosa.

  64. Skåning skriver:

    Jag röstar på nr 1 och nr 15

  65. Inger Melin skriver:

    8 och 15 är vackra bostäder!

  66. Rocio skriver:

    Och jag röstar på: 2, 12, 15 och 17.
    rocio

  67. A-K skriver:

    Hej Ama här kommer mina partiska röster.
    1, 10,15 och 16.
    Kram/A-K

  68. moi skriver:

    Jag röstar på nr 1 – för att det är AMA, på nr 6 för att jag känner henne och nr 11 för att det är bästa bilden (enligt mig)
    Må bästa BILD vinna!!!

  69. Suzi Rosenberg skriver:

    jag röstar på nr.15 ett härligt hus mitt i Torrevieja…
    Kram Suzi

  70. Dalmasen skriver:

    Jag röstar på Torres ”hippey-hus”, nr 15.

  71. Krönikören skriver:

    12 och 15 får mina röster. Var är 12:an tagen?

  72. Carina J skriver:

    Jag röstar på Janne, Barbrof och Preciosa

  73. Tobbe skriver:

    Jag röstar på bild nr.11 och 15

  74. Veiken skriver:

    Den som undrar var nummer 12 är tagen, kan läsa här!
    http://www.veiken.se/2013/02/17/amas-fotoutmaning/

  75. Diana skriver:

    Okej, här är rösterna från Ödåkra-juryn: 1, 8, 9 och 13.
    Sen får Gun (11) en röst av mig med, av sympati liksom… modigt att våga ställa upp med en sån urusel bild! 😉 😉 😉

  76. Åsa i Växjö skriver:

    Jag röstar på nummer 13 för att jag vill det!

  77. Pomperipossa skriver:

    En röst till hörnis härliga bild och en till mois för sommaridyllskänslan den förmedlar!

  78. Ama de casa skriver:

    Oooo… Jag glömde rösta! Men det är min blogg, så jag får tänja på reglerna. Alla fina och kreativa bidrag får en röst av mig 😀
    Det gör ju liksom ingen skillnad på utgången när alla får varsin röst 🙂

Lämna en kommentar