Skyltsöndag – mugg

 

Så var det dags för Skyltsöndag med BP igen och ännu en gång blir det en kombi med Sannas Weekly Photochallenge där veckans tema är Mugg.

Den här veckan kommer så gott som alla bilder från vår pågående resa.

1

På flygplatsen i Alicante skyltades det med ”España” på dom läckra muggarna.

2

Andra muggar var både tråkigare och dessutom odiskade.

3

På vårt hotell i Barcelona fanns det ett litet köksutrymme som alla gäster fick använda helt gratis – en synnerligen bra och oväntad service. Det fanns lite smått och gått att äta, en mikro och en tvättmaskin. Diska muggarna fick man dock göra för hand.

4

På båten skyltar dom för fulla muggar på väggarna.

5

Goda CUP-cakes finns det alltid på bufféerna. Ja, se där! Ama gick och blev lite internationell igen.

Sen kommer vi till ett par pool-rules:

6

Himla bra att man inte får boka stolar vid poolen. Ligger handdukar eller annat där så tas dom bort av personalen efter 30 minuter om ingen människa har synts till. (Den där muggen bara ”råkade” vara där framför skylten. Vilken tur!)

7

Ännu en bra pool-regel här på båten. (Oj! Där var den där muggen igen. Bara sådär…)

Och apropå mugg och regler så kan Ama inte låta bli att ta med den här bilden som hon hittade i sitt eget arkiv här på datorn:

8

Mugg-regler – inklusive hur man inte får sitta när man är på muggen. Bilden har Ama med största sannolikhet tagit i Asien nånstans.

Ha en finfin söndagskväll!

22 Responses to Skyltsöndag – mugg

  1. Ingen som gjort några mug shots i den här utmaningen …
    Blöjskylten där, ja bärarna har väl lite muggproblem så att säga. Tur att det finns om man nu skulle hamna i den situationen igen.

    • Ama de casa skriver:

      Vi är så ärliga allihopa, så det finns inga såna fotografier… 😉
      Det är tur att det finns, men då får man inte bada i dom där poolerna i alla fall.

  2. Znogge skriver:

    Men så passande att muggen dök upp dör två gånger men ibland ska man ha turen på sin sida. Ibland kan man tycka att vissa skyltar är övertydliga men nej, jag har insett att inte alla spolar efter sina toalettbesök!

    God söndagskväll 😀

    • Ama de casa skriver:

      Jamenvisst hade jag tur att den bara fanns där helt plötsligt framför en skylt! Man skulle nästan kunna tro att den var planterad… 😉
      Dom som inte spolar efter sig bryr sig nog inte heller om en sån där skylt är jag rädd… 🙂
      Tack detsamma!

  3. BP skriver:

    Hahaha! Alltså muggarna på Alicante flygplats är helt i min smak – limegröna och orange. Bingo!
    Muggen på väggen är hur läcker som helst. Utsmyckningen ser nästan lila ut;-)
    Bra med att man plockar bort tillhörigheter fån solstolar efter 30 minuter. Påminner lite om att paxa platser i första ledet på spanska stränder.
    Å den sista skylten var härlig den också.
    Tusen tack att du skyltar från båten. En perfekt kombo även idag. Precis som alltid hos dig. Stort tack för länken:-)

    • Ama de casa skriver:

      Jag gillade också dom där muggarna. Var inte läge att köpa nån just då, bara. Ingen idé att släpa med sig såna på en båt, liksom 😉
      Färgen på muggen på väggen är egentligen vit. Men det behöver jag ju inte tala om… 😀
      Jag gillar verkligen inte det där med att paxa. Vare sig det gäller solstolar eller platser på stranden eller på restauranger heller för den delen.
      Skyltsöndagen har ju blivit lite obligatorisk – annars svämmar skyltförrådet över 🙂

  4. "LillaSyster" skriver:

    España muggarna såg jag på flygplatsen i Las Palmas då vi flög hem, stod och höll i en, men den fick stanna kvar där – nästa gång kanske…..
    Klockren mugg och skyltning! Ha det härligt där ute på havet =)

    • Ama de casa skriver:

      Hoppas jag hittar några såna muggar då jag är på väg hem. När man är på väg bort är det mest otympligt att släpa runt på såna. Gillade dom skarpt! 🙂
      Tack så mycket, och ha det superbra du med!

  5. surridurr skriver:

    Tack detsamma
    Kramis

  6. paulamerio skriver:

    Är det tjurar på muggarna, färgglada sådana? Det gillas, tjurfäktningar icke. Oavsett om det är en gammal tradition så ska den bort, djur ska inte lida, basta!

  7. Helen skriver:

    Det var ett roligt inlägg på temat muggar. Jag gillar att du också fick in den andra betydelsen av mugg :-).

  8. annettejuhlin skriver:

    Kul inlägg! Jag gillar muggarna, men jag gillar muggreglerna bättre 🙂 Särskilt den att personer med blöja får bada i någon annan pool. Och den om paxningen av platser med handdukar. Men allra mest gillar jag bilden med CUP-cakes 😮

  9. Ditte skriver:

    Trevligt med resande muggar och skyltar! Och gott om båda varianterna var det. Fick mig ett extra skratt av sista muggen med skylt. Och översättningen är ju klockren.

  10. Ha..ha.. 😀 finurligt skrivet 😀 Hoppas Espanja-muggarna finns kvar i höst

  11. haha du e för underbar kram och tack för dagens skratt

Lämna en kommentar