Idag firar vi…

 

… den här tjusiga donnan.

Allas vår härliga bloggkompis – Ruth i Virginia! Man ska ju inte tala om en kvinnas ålder och ålder är faktiskt bara en siffra. (Fast en liten ledtråd kan vara att hon nollar just idag och att första siffran är en nia)

Hon är verkligen en kvinna som håller måttet.

Ama kan absolut rekommendera hennes Bed & Breakfast…

… och dom övriga måltiderna är väldigt goda dom med.

Man har alltid roligt i hennes sällskap.

Så nu är det väl bara att dra på sig festkläderna och komma loss med partyt.

Ha en underbar dag idag och stort GRATTIS Ruth!

Gomorron!

59 Responses to Idag firar vi…

  1. åsa i åsele skriver:

    Grattis, grattis ❤ Ruth, jag hoppas Du har en fin fin födelsedag ❤ kram Åsa

  2. Hipp hipp hurra, stort grattis Ruth! Kram.

  3. farfar hebbe skriver:

    Jättegrattis till Ruth som 0:ar idag,den andra siffran som Ama skrev kommer jag inte ihåg…Haé ram.

  4. Sven skriver:

    Då grattar vi Ruth! Imponerande ålder hon uppnått. 🙂

    Gomorron i stugan! 😀

  5. Robert skriver:

    Instämmer med Sven. Stort GRATTIS till Ruth! 🙂

    Gomorron! 😀

  6. friochlycklig skriver:

    Det verkar vara en härlig ung kvinna det där. Grattis till henne. 🥂👍

  7. Mamma C skriver:

    Ett stort grattis till Ruth på hennes födelsedag.

  8. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Jag ställer mej gärna i kön av gratulanter! Grattis på födelsedagen Ruth!

  9. Maggan skriver:

    Stort Grattis till Ruth. Fantastiskt att vara så pigg vid en så aktningsvärd ålder.

    • Ama de casa skriver:

      Jag är också imponerad, inte minst över hur duktig hon är på svenska språket efter så många år i staterna. Hon är ju inte direkt omgiven av svenskar heller 🙂

  10. ogamotoga skriver:

    Väldigt stort Grattis till Ruth! Och Grattis till Dig och Anders som fått lära känna henne och ha trevliga stunder ihop. 😀

  11. Ami skriver:

    Grattis till Ruth!

  12. Inger Rozén skriver:

    Hej.Vackert kort.Grattis!Inger

  13. farfar hebbe skriver:

    Det som såg så bra ut i morse,var inget som höll i särskilt länge,,nu är det grått och regn,,vem kunde ana att det skulle bli så,,inte jag i alla fall..Haé Kram.

  14. Ruth i Virginia skriver:

    Hjärtligt tack för gratulationerna allihopa! Som synes var jag ”on top of the world” (Mt. Diablo, Oakland, California). Som synes, är jag klädd i dagens mode med uppvikta jeans och halvstrumpor. Men när Ama kom på besök, drog vi iväg till mitt Loppis och letade efter nåt elegantare. – Så kul att ni kunde komma hit – 3 ggr tror jag?

  15. Janne skriver:

    Stort grattis till Ruth från oss på Skorpan! 🙂

  16. Grattis Ruth, på din dag !!

  17. "LillaSyster" skriver:

    Vilken härlig tjej! Här kommer en liten fanfar och jag stämmer väl upp i Ja må du leva!
    Grattis!

  18. Ann- Kristin skriver:

    Grattis till Ruth!
    Snart är det väl Anders tur att fylla 0 + ….
    Kram/A-K

  19. Anette skriver:

    Jag har ingen relation till Ruth men har sett hennes skarpsinniga kommentarer här i och där. Gillar henne trots att jag inte vet mycket om henne, så grattis till Ruth även från mig 😉

    • Ama de casa skriver:

      Ruth är en flitig kommentator, och vi är många som har försökt peppa henne till att börja blogga själv. Dock utan att lyckas… Men nu när hon har blivit lite mer mogen så kanske det är dags? 🙂

  20. Hjärtliga gratulationer på födelsedagen, Ruth! Hoppas du blir firad precis så som du önskar det själv!

  21. BP skriver:

    Vilken härlig hyllning till Ruth. Bildkavalkaden säger ju allt om denna pigga, alerta och otroligt väl bevarade ”utvandraren” Ruth. Tänker också hylla Ruth i mitt inlägg ikväll, men har ju tyvärr inga bilder på henne. Kul att du fick tag på en ung Ruth också.

    Ett rungande Hipp-hipp-hurra till Ruth:-)

  22. Ditte skriver:

    Stort grattis till Ruth från oss också! Och vilken härlig kvinna! En jättefin hyllning med härliga bilder.

  23. Geddfish skriver:

    Vad fint du har gjort här, Ama, till förtjusande Ruth! Tänk, att fått träffa Ruth irl, inte bara en, utan tre ggr! Jag var ju inte så långt ifrån nyssens, men dock.
    HAR DEN ÄRAN PÅ HÖGTIDSDAGEN, Ruth 😀 ❤

    • Ama de casa skriver:

      Fått och fått… Vi har hennes adress, hon kommer ju inte undan… 😉 Skämt åsido – det har varit en ynnest att få träffa hennes och delar av hennes underbara familj irl 🙂

  24. yfronten skriver:

    Driver hon fortfarande B&B, härligt! Grattis till henne!

  25. Znogge skriver:

    Jag instämmer självklart och utbringar ett trefaldigt skånskt leve! Hurra, hurra, hurra 😀

  26. paulamerio skriver:

    Jag har inte haft förmånen att lära känna Ruth men jag har allt sett hennes namn bland vänners kommentarer. Ett stort rungande grattis är ju på sin plats. Var det Virginia hon bor i? Ja hon ser då välbevarad ut och glad, precis som du skriver. Vore kul att själv vara så pigg högt upp i åren…

  27. gunnardeckare skriver:

    Vilken strong kvinna! Grattis Ruth!

  28. annettejuhlin skriver:

    Grattis till en fräsch 90-åring! Jag har sett hennes rappa kommentarer hos både dig och Beate 🙂 Ser också ett måttband… är hon med i din liga..? 😉

  29. FREEDOMtravel skriver:

    Stort GRATTIS till Ruth!!!

  30. MADDISENJ.SE skriver:

    Vilken härlig kvinna!

  31. skåningen skriver:

    Kram till Ruth!!!
    Nu får man hoppas att våren stannar .
    Kram!

  32. Susjos skriver:

    Vilken kvinna hon är underbara Ruth i Virginia, lyckost er som har fått träffa henne tre gånger!! Å så kul att få se lite bilder på henne, still going strong!!! Älskar hennes kommentarer på min blogg och alla andras bloggar. Hon hjälpte oss fint genom Kalifornien när vi var där på vår roadtrip! Hipp hipp hurra till Ruth idag!!!! ♥ ♥ ♥

    • Ama de casa skriver:

      Vi har fått hjälp genom USA av Ruth vid flera tillfällen – himla bra guidning och tips 🙂
      Älskar hennes kommentar när vi åkte från kust till kust för ett par år sen:
      ”Jag ser att ni närmar er Virginia – ska jag börja bli orolig?”
      Haha! Ja, det var hög tid för henne att oroa sig 😉

  33. kajsalisasblogg skriver:

    Hon har kikat in hos mig flera gånger, kul att sehenne i verkligheten.

Lämna en kommentar