Premiär!

 

1

Så här kallt kan Ama inte minnas att vi någonsin har haft det här i Torrevieja.

Det ena ger det andra och…

2

… det syns kanske inte så tydligt på den här bilden, men kolla in filmen:

Sixten: ♫ ♫♪♪ JAAA, se det snöar, ja se det snöar, det var väl roligt HURRA!!! ♫ ♫♪♪

Det var premiär för oss att se snö i den här stan. Snabbt som attan gick vi in från terrassen.

4

Utom Sixten då. Han var lycklig.

Och det snöar fortfarande…

Dags att plocka fram skidorna snart kanske?

69 Responses to Premiär!

  1. Ami skriver:

    Haha! Ja, se det snöar 😀
    Hm, vet inte riktigt vad jag ska tycka om det…..
    Kram

  2. torrebloggen skriver:

    WOW då har ju Sixten och du varit med om något historiskt idag!
    Det är ju 91 år sen (1926) som det snöade i Torre!
    Ha en bra skiddag!
    Kram!

  3. "LillaSyster" skriver:

    Du skicka inte hit snön bara. Jag är så glad att den är borta!
    Såg på nyheterna igår att det såg kallt ut i Spanien, men inte trodde jag att ni skulle få snö. Det är så kallt hos er att vi börjar få ont om tomater och bladspenat i våra affärer. Ta du med dig Sixten och Anders och åk lite skidor. Nu vidare till nästa uppdrag. Kram

    • Ama de casa skriver:

      Den verkar vara på väg att dra iväg nu, snön, men jag vet inte riktigt åt vilket håll den tänker sig… 😉
      Det snöar rätt mycket i Spanien faktiskt, fast här har jag aldrig sett snö förut. Den brukar nöja sig med att vara på högre höjder och längre norrut 🙂
      Ännu är det lite för lite snö för att plocka fram laggen… 😉
      Kram

  4. Mariama skriver:

    Hahaha , vilken hysteri om denna snö det blivit i media och vädersajter.
    Kallt om händerna men det finns vantar. Långkalsonger på morgonpromenaden och imorgon är det nog redan över igen
    Tur vi har AC och element
    Ta inte fram skidorna de blir bara förstörda ⛄⛇☃
    Kramiz från La Marina

    • Ama de casa skriver:

      Vantar och mössa har jag använt här förut, men inte långkalsonger… Dom ligger i ”dammsugarpåsar” nere i garaget tillsammans med skidkläderna, så jag tror nog att jag helt enkelt stannar inne 🙂
      Kram

  5. Janne skriver:

    Vilken käck lite figur! Han fick mig på en annan liten käck figur i naturnära material. 🙂

  6. mamma c skriver:

    Ja… någon gång ska ju vara den första.
    Kram

  7. farfar hebbe skriver:

    Oki,på med skidorna,men valla inte med ”Lappgubbens Tvärstopp”..Haé Kram.

  8. Hua! ….men förstår att Sixten gillar det historiska läget 🙂

  9. åsa i åsele skriver:

    Oooo så kul 😉 eller inte 😀 kan ju inte låta bli att le 🙂 jag är glad att även Ni får njuta av vintern å det vita 🙂

  10. Comsi Comsa skriver:

    Säg till om jag behöver skicka en plogbil. 🤗

    Kram ❤

  11. Du, det är inte långt ifrån här heller! Vi skulle inte ha plockat undan julsakerna, helt enkelt.

  12. Geddfish skriver:

    Det var väl roligt, hurra! Heja Sixten! Ni har väl snöskyffel på balkongen? 😀
    Jag blickar ut över de gröna gräsmattorna här och har väl ungefär samma gradtal, happy hour 😀 ❤

    • Ama de casa skriver:

      Snöskyffeln är fortfarande kvar i garaget. Får se om vi behöver hämta upp den… 😉
      Temperaturen har stigit, så nu har vi faktiskt 2,5 grader här. Inte illa alls 😀

  13. BP skriver:

    Världens väder ”has gone bananas”, helt klart. Snö i Torrevieija – helt otroligt! Å 0,8 grader på Costa Blanca måste ju kännas som ungefär minus 10 grader här hemma. Vet att vi frös häcken av oss i Benidorm när termometern visade 10 plusgrader. Å inomhus – ja, lägenheterna är ju inte precis så isolerade som här, för att inte tala om englasfönster. Å värmeelement finns det ju inga heller. Nej usch!

    Förutom Sixten är nog ingen ”övervintrare” på Costa Blanca speciellt road tror jag…

    PS. Tre plusgrader här, snö kvar på marken. DS.

    • Ama de casa skriver:

      Visst är vädret underligt. Och så här låg temperatur har vi aldrig varit med om, även om vi med våra 2,5 nästan är ifatt er nu 🙂

      Visst är det kallt här! Råkallt. Värst är trapphuset, tror jag. Brrr… Lägenheterna är inte gjorda för sånt här väder, och dom blir verkligen svinkalla under vintern. Tur att vi hann vara hemma några dagar så vi hann fått bort den värsta råheten i lägenheten innan snöovädret kom.

      Fast dom flesta verkar lite glada över snön ändå. Det är ju ingen vanlig syn, så folk drar allt på smilgroparna 🙂

  14. Ruth i Virginia skriver:

    Global warming in reverse, tydligen.
    Grattis till Smiling Sixten!!!

  15. Biggeros skriver:

    Helt otroligt att det snöar hos er🤗🤗Här i Jerez är det blåsigt och mycket svalare än innan. Jag kan fortfarande inte smälta….Det
    Jag förstår att Sixten trivs!!

  16. ogamotoga skriver:

    VA?! :-O

  17. Sussi skriver:

    Idealiskt väder för Sixten men han får nog gott stå där ute själv! 😉 Vilket skitväder ni har, rent ut sagt 😉

  18. Maggan skriver:

    Enligt tv ska det snöa i morgon också

  19. kolonilotta skriver:

    Stort grattis!!! Första gången någonsin som ni har kallare än oss! 🙂
    Du vann!! Hahaha…

  20. Marie skriver:

    Vädret är konstigt över hela världen……
    Tur att nån blev glad. Heja Sixten. Kram

  21. Småländskan skriver:

    Ur led är tiden, eller kanske vädret? Hos mig har det varierat mellan nästintill snöstorm, sen mildare, sen isgator, sen… ja kanske vanligt svenskt vinterväder.
    Kom hem lagom till jul efter haft några helt fantastiska, lugna, varma veckor på Gran Canaria. Inte mått så bra på åratals alltså.
    Helgerna här hemma var som vanligt riktigt bra. Men… jag längtade tillbaka till värmen. Så, efter mycket letande efter en resa till Mallis till våren eller kanske till hösten, hittade jag en. Reser ju numera ensam/själv, så jag hade turen att hitta en resa dit jag varit tidigare. Känner till omgivningen, älskar läget, allt. Viktigt då jag numera inte är den tuffa Småländskan som jag var tidigare.
    Sticker iväg från hemstaden den 9 maj. Jag längtar!
    Och, förlåt för jag inte har kommenterat på evigheter, men jag lovar att jag följt er på era strapatser, både landsväg och sjöleds, eller vad det heter.
    Många kramar.

  22. Fia skriver:

    Ha ha förstår att Sixten trivdes! Hann ni ta fram skidorna??
    Kram, har nu laddat ner boardingkorten, hasta la primavera!

    • Ama de casa skriver:

      Nej, vi hann inte fram med laggen. Men enligt Maggan ska det bli mer snö imorgon, så då kanske… 😉

      Hoppas det blev en braig hemresa – ses igen nästa gång!
      Kram

  23. Robert skriver:

    Haha, häftigt! Kanske viss panik hos de ”infödda” när det kommer snö? 😉

    Gokväll! 😀

  24. yfronten skriver:

    Vad kul för er med en premiär och särskilt för Sixten då! Hoppas att det inte blir snökaos!

  25. Lisa skriver:

    Sixten njuter av snön ser jag. Här uppe i ske-å har vi plusgrader och det droppar från taken. Det känns som i mars månad ..

  26. Inger Rozén skriver:

    Hej!Nu är den väl borta,snön?Inger

  27. Susan skriver:

    Hola! Increible! Så glad (egoistiskt, jag vet) över att vi var där förra veckan med alla dagar utom en då det var 18-20 grader mitt på dagen och sooool. 😉 Har knappt trott mina ögon när jag sett bilder och videos på nätet idag! 😱Kul för Sixten dock! 😀

    Kram!

    • Ama de casa skriver:

      Fast det var kul också att vara här på denna historiska dag! Idag var det inte soool, det var mer coool 😀

      Sixten är fortfarande lyrisk. Även om han blev lite rädd och ville komma in när åskan satte igång.

      Hmmm… Kanske ska jag gå och släppa in honom nu? 😉
      Kram

  28. Ditte skriver:

    En historisk dag! Men jag hade lätt kinnat undvara den. SEdan allt regn, kyla också åskan ovanpå det. Hos oss löste säkringen ut flera gånger och elen försvann.
    Och inte ser det så mycket mer hoppfullt ut inför morgondagen. Men Sixten verkar nöjd. Han är nog ganska ensam om att vara det.BRRRR…

    • Ama de casa skriver:

      Här har elen klarat sig, trots snö, regn och åska. Konstigt med tanke på hur elledningarna ser ut där ute i stan 😉
      Sixten är nog gladast av alla idag, även om han blev lite rädd då när blixtarna började korsa himlen…

      Inte är det särskilt varmt nu, undrar om Maggan får rätt angående det där med mer snö imorgon? Nåja, det lär framtiden utvisa 🙂

  29. Gilla skriver:

    Vi har klarat oss rätt väl från snö och elände. Temperaturen håller sig mest över nollpunkten. Skönt för jag inteplogar snö och slask. Men nån dag snöade det ordentligt, så när man skulle gå över gatan, så var det inte plogat, så man var rädd för att halka.

    Jag får hålla Bert under armen, så jag slipper att halka och slå ihjäl mig.

    Vi får ju hoppas på det bästa i alla fall.

    Kram/Gilla

  30. Lena i Wales skriver:

    Ja, Sixten ser verkligen glad ut! Skönt för honom!
    Hörde om snön i Torre från en vän som är där på besök, oj,oj!
    Ta det varligt i halkan!

    • Ama de casa skriver:

      Nu blev det mer vatten än snö på vägarna. Snöandet övergick i regn rätt snart.
      Men det är ju bra att ta det varligt på regnvägar också 🙂

  31. Znogge skriver:

    Hoppas verkligen att det bara är en tillfällig vädersvacka så att ni kan njuta av härlig värme igen. Sixten verkar i alla fall nöjd och det unnar jag honom 😀

    • Ama de casa skriver:

      Det ser ut som om fulvädret tänker hålla i sig här ett tag. Trist! Och ovanligt, såna här oväder brukar försvinna väldigt snabbt. Soffhörnan är i och för sig inte så dum den heller 😉
      Sixten är inte fullt lika förtjust i regn som i snö… 😀

  32. Lena skriver:

    Sixten fick känna att det faktiskt finns snö hurra hurra!

Lämna en kommentar