Idag gratulerar vi…

 

0

… Ama’s snälla storebror som här ger lite tröst…

2

… och gulliga kusin Nikki (Ama ville tydligen också vara med på ett hörn där…).

Fast det där med snäll storebror…

3

Kanske inte alltid och hela tiden?

Men just i det här fallet…

4

… så är det kusin Nikki som sitter lite pyrt till…

Båda fyller år just idag – stort GRATTIS till dom!

Hur mycket? Njaa… Ser man på bilderna så verkar dom vara ganska jämngamla med Ama, så det kan ju inte vara sådär värst många år ändå.

32 Responses to Idag gratulerar vi…

  1. Gilla skriver:

    Grattis till dom. Skicka vidare

    Kram/Gilla

  2. Robert skriver:

    GRATTIS till dem! 😀

    Goafton! 😀

  3. moi skriver:

    Hälsa grabbarna och gratulera!!!
    Såklart vet de vem jag är!!!!
    🙂

  4. moi skriver:

    … eller hur? 😉

  5. Decdia skriver:

    Grattis till brorsan och Nikki! De dubbla födelsedagarna får du ta och fira med ett glas gott! 🙂

  6. Freja skriver:

    Hahaha, så härligt med busbilder från småbarnstiden. Oftast var det så högtidligt att bli fotad att de flesta bilderna en ser är uppklätt och vattenkammat… Jag hade tur som hade en pappa som älskade att fota så jag har många knäppa bilder från när jag var liten,… Och grattis till fölsedagsbarnen!

  7. bpz3 skriver:

    En väldigt bra dag att fyller år på kan jag säga… av erfarenhet;-)

  8. farfar hebbe skriver:

    Men du Ama,det var länge sedan som min grillsesong startade,,Startade lite taskigt med en trasig grill,,men köpte en ny,,sen rullar det på av bara den..Haé Kram
    Ps,,Har du kollat på senaste ordleken??..Haé Kram Igen.

  9. Gilla skriver:

    Sv: Det gladde oss ända in i själen, att Baloo blev så glad att vi var tillbaka. Han blev ju själv nästan lite tokig, så glad han blev. Vår Gullunge.

    Kram/Gilla

  10. Ami skriver:

    Vad söta ni var, ja och du är ju det fortfarande 🙂
    Grattis till födelsedagsgrisarna 🙂

  11. Znogge skriver:

    Grattis till alla inblandade 🙂 Du får fira dubbelt upp i dag!

  12. Melody&M.E skriver:

    Vilka härliga foton! Är de jämngamla med Ama så är de ju rena ungdomarna! Grattis säger vi!
    Kram M.E

  13. Susanne skriver:

    Vilka roliga foton. Grattis till dom båda..

    Ha´t så bra

  14. Söta fotografier…
    dom bli nog trettio som Ama…ja trettiotvå dådå…

    Tjingelingen från Rantamor.

  15. Marianne skriver:

    Nikki är lik sig fortfarande

  16. Ditte skriver:

    Härliga bilder! Och säkert många minnen fån bustid tillsammans.
    Hoppas deras födelsedagar blev ordentligt firade och du som nära släkting firade väl lite på distans….

  17. Veiken skriver:

    GRATTIS till dom båda. Tänk nästan alldeles nytagna bilder! 😉

  18. GeddFish skriver:

    GRATTIS till de för mig okända! 😀 Söta bilder! 😉

  19. Ylva skriver:

    Nu tror ju inte jag att ni är födda på svartvitt-tiden utan att det är ett modernt filter som ordnat det. Kul foton!

  20. Ruth i Virginia skriver:

    Jisses, va´ jag skrattade, när jag såg den lilla killen på
    kanten till badkaret. Det här är en av de bästa bildserierna
    du har visat. Min bror, fyra år äldre än jag, Retade gallan på
    mej, men om nån annan var kymig mot mej, var han den som
    försvarade mej. Tycker faktiskt lite´ synd om om dom som
    inte har syskon.
    Ett av dina bästa inlägg, Ama!

    • Ama de casa skriver:

      Tack Ruth! Jag älskar dom här gamla bilderna som Anders har scannat in.
      🙂

      Visst är det bra att ha syskon – mestadelen av tiden i alla fall 😉

  21. camilla skriver:

    Ett STOORT grattis till dom. Som idag har blivit ännu en dag äldre 😉
    Kram!

  22. LiLo skriver:

    Fina bilder och gulliga alla tre. Hoppas att gulligheten hållit i sej lika bra för dem, som för dej!

  23. Janne skriver:

    Kul bilder! 🙂

Lämna en kommentar