Vart är vi på väg?

28 januari 2011

Först fick sova en skvätt på flygplatsen. Det kan bli så ifall planet landar mitt i natten. Typ.

När natten hade övergått till morgon hittade vi ett finfint omklädningsrum där vi kunde svida om.

Sen blev det lokalbuss i flera timmar. Tur att den stannade på såna här trevliga rastställen.

Här var nästa stopp. En anings blött, men mysigt och vi fick en god lunch innnan det var dags att ge sig av igen.

Här ser ni en något (men bara något!) yngre Ama som är på väg att ta den fina färjan. Det där konstiga jag har på ryggen är en ryggsäck. Det var innan jag kom på att dom gick att resepacka på ett sånt vis att Anders kunde bära båda i speciella handtag.

Frågan är: Vart är vi på väg?


Gårdagens improvisation

28 januari 2011

Först spenat och färsk ingefära skuren i tunna skivor.

På med uppfräst purjolök och paprika.

Tjoffa dit ett par lager med Anders hemgravade lax.

Täck alltihopa med smördeg.

Äsch, vi klämmer dit lite riven parmesan när vi ändå håller på.

Efter en sisådär 20 minuter i ugnen…

… så är det bara att kasta i sig maten.

Ama vann förresten. Ja, min mat var slut fortast.

Jag vinner nästan alltid den tävlingen, sen får Anders vakta sin mat. Noga…


Idag är det…

28 januari 2011

???

Ooops, fel bild där. Det där var igår kväll, typ tjugo minuter innan det blev…

Fredag!

En sned fredag, men ändock fredag.

Gomorron!