Ama var tuffare förr…

 

Med tanke på den tidigare urfegningen idag när det gällde bad, så tänkte Ama visa att det inte alltid har varit så.

01

Ser ni plasket? Och ser ni det där vita som ligger precis bredvid?

Frigolit???

02

Det var i alla fall en badtemperatur för en norrländska.

Och den där frigoliten…

03

… det var is.

Här hjälps jag och min fina barndoms- och nudomskompis Sanna att se till att få bort vintern en gång för alla.

Ama var tuffare förr…

Fast nu är hon kanske klokare?

31 Responses to Ama var tuffare förr…

  1. ♥ Carina ♥ skriver:

    Man blir ju klokare med åren sägs det. Fast jag vet inte så noga… fegare kanske är mer rätt ord 😉
    Kram

  2. soffie skriver:

    men brrr is då förstår jag att du flyttade till Spanien om det var is där du badade 😉 härliga bilder…

  3. Inger Rozén skriver:

    nej detta var KALLT!
    Uschia mig.
    Inger

  4. Oj, det måste varit rejält kallt!!

  5. Rolle o Carina skriver:

    Is hör hemma i ”groggen” ….annars kan det kvuitta !! 🙂 🙂

  6. GeddFish skriver:

    Isch, så kallt! Men, visst var man tuffare förr?!?

  7. BP skriver:

    Jag bara ryser och får gåshud över hela kroppen. Nej usch! Men som barn känner man nog inte kylan på samma sätt. Jag menar kolla alla halvnakna ungdomar när temometern ligger på 7 grader.
    Det var nog inte bättre förr, å lite klokhet skadar ju inte heller om jag tänker efter;-)

  8. Freja skriver:

    Brrr! Men friskt!

  9. Mallan skriver:

    Men Guuuud! Att ni inte frös hela kroppen av er!

  10. Robert skriver:

    Slutsats: Du VAR tuffare förr. 😀

  11. Mössbloggen skriver:

    Nja, klokare förutsätter ju att man var klok från början så att säga. Klok är man inte om man badar i isvatten. Du har alltså blivit klok nu – alternativt mindre korkad. 😉
    Buenas! //Susan

  12. Micke skriver:

    Ja, jag tror det handlar mer om klokhet än tuffhet. 🙂
    sv:
    Hehehe Ja, det har du rätt i. Alltså har jag gått ner från 4-siffrigt till 3-siffrigt. 😉

  13. Sanna skriver:

    ”Nudomskompis” var ett bra nyord tycker jag! Jag minns att din mamma stoppade in oss i torkskåpet efteråt… (eller minns jag fel?)

  14. Och nu tycker Ama mest om varmt klimat … 🙂

    Vilket häftigt minne 😉

  15. Annika skriver:

    Jag tycker du var riktigt klok. Du använde inte badtermometer, tog bort den kalla isen, badade inte ensam och hade ett vittne som tog kortet. Och sist men inte minst hade isande kul.

  16. Diana skriver:

    Åh gud, jag fryser bara jag ser det! Men när man var liten så frös man ju typ aldrig. Jag badade tills jag blev blå!

  17. Susanne P skriver:

    Jo, så äre. Man var nog bättre badare som ung. Jag riktigt känner hur jag får ”tjäla te bena” när jag ser ditt vinterbadande! 😉
    Kram

  18. moi skriver:

    Jag har visserligen aldrig badat bland isflak men nog tålde man mer förr.
    Jag hävdar nämligen att man inte blir fegare utan lite känsligare med åren.
    Och mycket, mycket klokare!! 🙂

  19. camilla skriver:

    Jag citerar skånska Anna Anka: Dau man vaur öung, vaur man doum. Vaur på naumnet öungdoum.
    Äh…det är lika bra att jag tar det på svenska också 😉
    ”Då man var ung, var man dum. Var på namnet ungdum”
    Ungdom ska det ju vara. Men ung och dum låter ju lika på dansk…skånska 😉
    Kram!

  20. LiLo skriver:

    Det där är mina takter det 😉

  21. Diana skriver:

    God morgon Ama! F5? 😉

  22. Huligen om det är is!!! Ja, jag vet inte vad det är som händer när man blir äldre…det måste vara att man blir lite visare och inte badar när det är kallt. 🙂

  23. ansepanse skriver:

    då var Ama verkligen modig 🙂

Lämna en kommentar