Tävling!

 

Ja, ja, ja. Jaga inte upp er nu.

Tävlingen har redan varit. Torrevieja vs. Ama.

Vi kollar resultatet:

01

Här har vi julgranen i Torrevieja.

Det är en fin julgran, men den är bara EN.

02

Ama hon har TRE! (Jo, det är två stycken där i Perro och Perro Dos har en (fast inte en en, utan en gran))

Torrevieja – Ama: 0 – 1.

03

Den i stan, den lyser… (Bilden är helt fräckt och olovandes snodd hos Preciosa)

Visst är det tjusigt, men…

04

… Ama’s  tre julgranar lyser i RÖTT! 

Torrevieja – Ama: 0 – 2.

JAAA!!! Ama VANN!!!

Och apropå vinna:

05

Här hittade vi Bruce. Vare sig vi ville eller inte.

Den som först hittade honom på tre av bilderna och erkände att en fattades var LiLo. Även om en saknades så ska ärlighet belönas. Hon får det här som pris:

06

Ama är lite impad över att chillisarna blommar igen (fast vi har inte vågat smaka)

Den första som faktiskt hade sett alla Brucar var Hebbe.

07

Det är värt dagens ros.

Pris i form av bilder på blommor kanske verkar lite fjuttigt, men betänk att det kunde ha varit att en elak liten bock damp ned i brevlådan…

Gomorron!

26 Responses to Tävling!

  1. LiLo skriver:

    Åååh, jag hade inte ens fattat att det var en tävling 🙂

    Tack för priset (så passande) och varsågod till din vinst och den är verkligen välförtjänt, snyggare granar kan man knappt hitta?!

  2. Preciosa skriver:

    Hola Ama!
    Jag kollade inte för jag fattade inte heller att det var en tävling 🙂
    Så synd men jag har ju blommor redan 😀
    Kram P ♥

  3. moi skriver:

    Nu blir jag lite sur… du vet väl inte när jag såg Bruce…
    Faktum är att när jag såg honom på sista bilden scrollade jag tillbaka för att titta noggrannare på de tidigare…
    Men, suck, när har jag någonsin vunnit en tävling här…

    😀

  4. moi skriver:

    Beträffande julgran så brukar jag inte ha nån, Bara för att Sigge gillar dem så mycket.
    Men i år köpte jag en gardin med en gran i naturlig storlek, med inbyggda fluorescerande ljus.
    Himla snyggt – om det hade funkat….

  5. GeddFish skriver:

    Man vinner inte här, man är omedvetet med i någonting som man inte vet = omedveten!
    Snygga julgranar, allihop! 😉

  6. Robert skriver:

    Hundarna borde bli trötta snart. 😉

    Gomorron! 😀

  7. Bp skriver:

    Alltså ärligt talat gillar jag dina perrogranar bäst!!! Så himla söta de är, lagom med barr;-)
    Grattis till alla som kan räkna till 3 Bruce:ar;-)

  8. Ami skriver:

    Åh! Vad söta julhundar 🙂
    Men det var ju tur att man inte vann den tävlingen igår, man vill ju inte ha en bock 😉

  9. Hörni skriver:

    Grattis till vinsten Ama och alla andra som vann. 😀

    Godmorgon!

  10. Inger Rozén skriver:

    Hej!
    Kul!
    Bruce är söt som Ama!
    Kram,Inger

  11. farfar hebbe skriver:

    Hej du,,Ja det blev precis hur gott som helst,,och så lättlagat,,du får prova..Haé Kram.

  12. skåningen skriver:

    Jag visste att det inte skulle bli något som kom i brevlådan så jag kollade inte så noga! Kram!

  13. Gilla skriver:

    Vi har ingen julgran, för vår lilla lägenhet räcker inte till. Jag har inte gittat pynta färdigt ens en gång. Blir väl lite mer under dagens lopp.

    Sv: Jag är verkligen glad för min Smålandsljusstaken. Den är ett gammalt minne.

    Geniknölarna sitter där dom sitter och har inte blivit utnyttjade idag. Hoppas att jag kommer igång igen i kväll.

    Kram/Gilla

  14. Znogge skriver:

    Grattis till era fina granar! Här i Brasilien jagas äkta vara men det går sådär. Hittills har vi bara sett enar eller fulingar i plats. Kan med andra ord bli en bortaseger här…

  15. Decdia skriver:

    Men va, var det en tävling? Det fattade ju inte jag! Gör om!!! 😉

  16. Decdia skriver:

    Dina granar är mycket snyggare än den där vräkiga jättestora granen. Men jag tycker lite synd om Perro som får bära dubbelt.

  17. Agneta skriver:

    Jag måste vara lite diplomatisk ändå.. De är snygga på olika sätt. Ett år hade jag en tall.. för granarna tog bara död på alla mina blommor. Och måste säga att tallen var VÄLDIGT skir och fin! Kramar

  18. gunnardeckare skriver:

    Missade tävlingen en kul att se lite annorlunda julgranar. Eller var det jul-en?

  19. Villa Freja skriver:

    Så julsnygga hundarna har blivit 🙂

  20. Annika skriver:

    Hej du. Det var då ena fina granar du har. Dessutom inte en utan tre granar.
    Hej svejs.

  21. Ditte skriver:

    Tyckte verkligen att dina granar pryder sin plats. Absolut! Sedan att de är lite mindre och lyser i rött får kompensera just att de är små. Men ack så behändiga! Och ute kan de ju få barra om lusten faller på.
    De vackra blommorna ger en fin vårkänsla. Mycket behagligt!

  22. Janne skriver:

    Jag bara älskar Bruce när är med. Även om det bara är sekundärt, som här. 😀 Har köpte en halmbock jag också för att titta på när Bruce är nerpackad. SOM HAN ÄR STÖRRE DELEN AV ÅRET: 😦

  23. ansepanse skriver:

    hurra 🙂 Ama vinner alltid

Lämna en kommentar