Omröstning – På väg!

Ama är – som alltid – mycket glad för den enorma respons utmaningarna får. Så otroligt många fina bilder som har kommit in!

Jag är också glad att jag har regeln som överlåter röstningen till er läsare. Hade inte klarat av att välja en bild själv…

Reglerna för omröstningen är enkla, men tål att upprepas:

  • Man får rösta på sitt eget bidrag
  • Man får rösta på flera bidrag
  • Man får anlita släkt och vänner i röstningen
  • Man får utöva röstfiske
  • Men det finns ett inte också – samma person får inte rösta mer än en gång per bidrag
  • Röster mottages endast i detta inlägg, röster under annat inlägg är ogiltiga.
  • Skriv en kommentar med vilket/vilka nummer ni håller på.
  • Röstningen avslutas torsdag förmiddag den 29/9, klockan 11:55

Nedan följer dom tävlande bidragen, utan inbördes ordning. Dom är (ungefär) i den ordningen som dom kom in till Ama.

Länkarna pekar på det inlägg där utmaningen är antagen hos de olika bloggarna ifall man vill se nån historia runt de olika bilderna.

Bilderna (som är klickbara ifall man vill se dom lite större) kommer till synes lite huller om buller, men för man muspilen över dom så ser man att dom faktiskt kommer i nummerordning och vem bilden tillhör.

Må bästa bild vara På väg att vinna!

  1. Ama
  2. Preciosa
  3. Hebbe
  4. Marie-Louise
  5. Ma
  6. Beate
  7. Freedomtravel
  8. Maggan och Ingemar
  9. Yohanna
  10. Ingrid
  11. LiLo
  12. Ailas
  13. 4U2
  14. Pysselfarmor
  15. Ida
  16. Diana
  17. Moi
  18. Soffie
  19. Henny
  20. Krulli
  21. Tomtan
  22. Thakock
  23. Renee
  24. Znogge
  25. Kina
  26. Agneta
  27. Inger
  28. Bibbi
  29. Karin
  30. Nette
  31. Mita
  32. Freja
  33. Leffe
  34. Agneta
  35. Inga

 

162 Responses to Omröstning – På väg!

  1. Röstar på bild 30 🙂 så jag får en röst iallafall
    Kram Nette

  2. Henny skriver:

    Givetvis lägger jag min röst för dagen på nr 19. En skolatlas är inte att förakta när man är på väg 🙂

  3. Beate skriver:

    Det ska jag ta itu med ikväll. Måste tänka lite, då jag inte vill rösta på mig själv, det är ju fusk;-)

  4. Thakock skriver:

    1,3,15,22,16,17 och 24! =D

  5. Snigelpicka skriver:

    Åh vilka härliga bilder! 🙂 Kul tävling.

    sv: Snigelpickan Pickpack Einstein är det fullständiga namnet.

  6. ska lägga en röst på 29 också. Eftersom jag faktiskt lekte med den tjejen i den åldern 🙂
    Nette

  7. Selma skriver:

    Nr 6 och nr 24 får mina röster.

  8. Viktkamp skriver:

    nr 29 får min röst =)

  9. Diana skriver:

    Herregud vad många bidrag!! Har du så många vänner?
    Ojojoj, detta kommer bli tufft!

  10. Znogge skriver:

    Jag gör det lätt för mig och röstar på bild 24 😛 Men även bild 15 får en röst!

  11. Ann-kristin Berglund Rönnberg [tidigare Jävre bo] skriver:

    Nr 19 får min röst,påminner om ungdomens tider ,lycka till Henny.

  12. Emma skriver:

    Lägger min röst på nummer 16!

  13. mitha53 skriver:

    Oj,oj, där måste jag fundera lite,men det finns ju gott om tid,
    Kramiz♥

  14. Men men här går det INGET bra. Bäst att rösta på nummer 9 så jag blir av med nollan i alla fall.

    Hälsningar
    Yohanna, som undrar om Ama hade solpanik också innan hon flyttade till solens eviga land?

  15. Ingrid skriver:

    Nummer 26 Agneta och nummer 24 Znogge får varsin röst av mig!

  16. Robert skriver:

    Jag röstar på nr 15 och nr 22. 🙂

  17. Sven skriver:

    Jag röstar på nummer 4. 😀

  18. Småländskan skriver:

    Oj, många fina bilder blev det! Jag ska rösta, men jag måste kolla lite extra först. Återkommer!

  19. Maria skriver:

    Jag röstar på nr 19 🙂

  20. Åsa skriver:

    Jag röstar på bild nr 24!

  21. yvonne skriver:

    1,2 och nr 26

  22. Osloskånskan skriver:

    Znogges nr 24 röstar jag på!

  23. Gilla skriver:

    Jag röstar på bild nummer 9 av Yohanna. Själv var jag så upptagen i går att jag glömde bort att skicka ett bidrag.

    Svar: Det var en jättegod pizza, men vi åt den hemma, så ingen såg att vi delade. HIhi!

    Kram/Gilla

  24. Å herre gud så svårt. Så många fina bilder men jag röstar på 1,2,6 och 15.

  25. Skatan skriver:

    Jag röstar på Znogges bild nr 24!

  26. Kina skriver:

    Oj det får nog bli min egen 25 annars blir jag nog lottlös :):)
    Kram Kina

  27. LiLo skriver:

    Jag vill ju ha i alla fall en så jag röstar på 11 och 6

  28. Karin skriver:

    Oj, oj, oj, så många bra bilder!
    Egentligen skulle man ju vilja rösta på allihopa, men det skulle ju inte bli mycket till tävling då inte… 😀 – I alla fall inte om alla gjorde likadant.
    Först måste jag ju rösta på din egen bild.(nummer 1) – Den är helt enkelt för bra för att man ska kunna låta bli.
    Sedan har jag valt tre till.
    Ailas (nummer 12)
    Och så min fina granne förstås,, som är med på Nettes kort. (nummer 30)
    Och självklart min egen bild. 😀 (nummer 29)

  29. Ida Karlsson skriver:

    Den där Ida röstar jag på, hon var ju himla frän 😉

  30. skåningen skriver:

    I såna affärer kan man spendera mycket pengar och tid i.Föresten så RÖSTAR jag på TREAN .Kram!

  31. 4U2 skriver:

    Men, skall ni bara göra mos av min Äppelman och inte rösta på nr 13 alls? hej, ni därute, visst är den charmig? Gå in och kolla hans vandring för då kommer ni att inse att den är bäst!
    (Ama har sagt att man skall fiska röster så gott man kan, förut i annan utmaning så jag gör mitt här!)
    Tack, tack!
    Och Ama, nr 13 på, mig ??? TACK!

  32. Sanna skriver:

    Röstar på nr. 1. Noshörningen är bäst!

  33. Batman skriver:

    Jag röstar på nummer 16 och 17, helt frivilligt…

  34. Helen skriver:

    Du får min röst. Av den anledningen att det är en fin bild, ett fångat ögonblick som är ovanligt!

    Sv…Jag tycker du har ett fint namn, ovanlig liksom andra namnet!

    Kvällskram

  35. Thomas skriver:

    Röstar självklart på bild 1 vågar väll inge annat 🙂

  36. Diana skriver:

    Thomas verkar rösta helt frivlilligt han med… 😉 Anders ska inte göra ett ovanligt gästspel i bloggen och rösta på sin hustru?

  37. Fina Frun skriver:

    Nr 24 Znogge!

  38. 33 skriver:

    Jag röstar på bild nr 24!

  39. Sarah skriver:

    Jag röstar på nummer 24! 🙂

  40. anna wendt skriver:

    röstar på nr 16 och 17

  41. ibrahim mohammed skriver:

    röstar på 16 o 17

  42. mammamia skriver:

    Röstar på nr 19. Illustrerar dagens och gårdagens sätt att orientera sig på vägarna.

  43. Diana skriver:

    Jag älskar mina vänner!

  44. Diana skriver:

    …och man givetvis.

  45. Diana skriver:

    SV: Var tvungen att kolla vem den där Mr Gorsky var… Nån månsnubbe verkar det som. Men jag hänger ändå inte med, kommer Anders att rösta? 🙂

  46. kajsa skriver:

    Nummer 16, helt klart!

  47. Agneta skriver:

    Jag röstar på 26 + 11 + 34.
    Kram, Agneta

  48. ansepanse skriver:

    jag röstar på 32

  49. Freja skriver:

    Jag röstar på nummer 10, 18 och nummer 20. Ingen röst på mig själv, det är fegt 😉
    Sv: Jo, det är nog precis vad jag skulle kalla en ändalykt 😉

  50. Agneta skriver:

    Jag lägger mina röster på 34 min egen, 15 Idas, 32 Freja, 26 min namne Agneta 🙂

  51. Afrodite skriver:

    Znogges nummer 24 är faktiskt min favvisbild! 🙂 Hon får min röst!

  52. soffie skriver:

    min röst är såklart på mej själv:) NR 18

  53. Ailas skriver:

    Oj så svårt!
    Rösterna från Ailas: Nr 1, 12 och 29

  54. Mats Jansson skriver:

    Jag matts jansson röstar på bild nr 30 Nette

  55. Carola skriver:

    Jag röstar på nr 29

  56. Preciosa skriver:

    Aqui tienes los votes de Torrevieja:
    F-n vad lite bilder ni röstar på..Man får ju rösta på flera!!!!
    Jag röstar på 1,2.6,9,12,31 och 33.
    För första ggn röstar jag på min nr 2 ”liten Ida som är på väg ut i världen med rosa långklänning” Sanningen är att vi var barnvalkt och hon bara stack hela tiden 🙂 Hon var 1.5 år då. Nu 5.5 och lika envis. 🙂

    Saludos och rösta på lite mer bilder vet ja/ P 🙂

  57. Småländskan skriver:

    Detta är ju nästan helt omöjligt, men här kommer mina röster, och de är många
    2, 3, 6, 10, 15, 18, 19, 20

  58. Beate skriver:

    Å här kommer mina röster från Täby:
    1, 2, 14, 27, 32, 34.
    Må bästa bild vinna!!! Några riktigt bra och roliga bilder å så humla kul med så många deltagare!!!

  59. Mallan skriver:

    Jösses, det blir ju hur svårt som helst att rösta!

  60. Ulla skriver:

    Hola! Nu är jag nästan på väg (Spanien-grejorna ligger i väskan)men jag hinner rösta på nr 31. Den var fin!

  61. Diana skriver:

    Jag tycker att väldigt många (förutom familj och vänner) glömmer bort att rösta på nummer 16 !!!!!!!!!!!!

  62. Bibbi skriver:

    Röstar på mig själv nr 28 och sedan nr 6. Beate.

  63. anne skriver:

    Jag röstar på Beates småflickefötter och Znogges vackra solnedgång!

  64. Marie-Louise skriver:

    Jag röstar på nr:4 😉

  65. Inger Berglund skriver:

    Jag röstar på nr. 19 för det är läckert med en skolatlas i dessa tider.

  66. Klara skriver:

    Oj, så många bra!

  67. Nilla skriver:

    Jag lägger min röst på SOFFIE nr 18

  68. Linda skriver:

    Nr 18 får min röst SOFFIE

  69. Malin skriver:

    SOFFIE nr 18

  70. Elise skriver:

    Jag lägger min röst på Nr: 32 🙂

  71. Micael skriver:

    Röstar på nr 19, för det är så det ser ut numera

  72. Ja det här var inte lätt….men jag lägger givetvis en röstpå mig själv nr 8 sen ska nr 2 också ha en röst.

  73. monicaslantliv skriver:

    Jag röstar på nr 19, såklart 🙂

  74. Alex skriver:

    jag röstar på nummer 1, jättehäftig!

  75. Diana skriver:

    Fasen, var är Kinesiska muren mot småungar och solnedgångar? Gah! Jag gillar inte dina läsare Ama…

    • 4U2 skriver:

      Och vad slår egentligen en Äppelman på sin väg mot friheten? Jag håller delvis med dig, inte en enda röst (förutom min egen) på den stackarn. Skamligt om jag får säga min mening.
      🙂 🙂

  76. Malde skriver:

    Jag gillar nr 24 skarpt. Det är så vackra färger i den.

  77. Hebbe skriver:

    Hej,,Jag lägger min röst på 24..Haé Kram.

  78. Mia systeryster skriver:

    Jag röstar på nr: 1,2,15,16,20,31 och 32 =D

  79. Pysselfarmor skriver:

    Men huj vilket ”slitgöra” det blir att reda ut alla våra röstningar!
    icke sa jag röstar jag på mig själv…icke heller tar jag in släkten..
    ;-))

    here are my votes 4 6 31 32 35 from my heart
    over and out

  80. Roggan skriver:

    Tackar så mycket för ditt Grattis.

  81. Gunilla skriver:

    Jag röstar på nummer 19, Hennys bild!

  82. Katta skriver:

    Jag vill lägga min röst på 16 & 17
    Katta

  83. Janne skriver:

    Jag röstar på # 29 det var ju någon som la ut långrev för att fiska röster 🙂

  84. Diana skriver:

    Sv: Ja, vi är dina läsare… än så länge… vi får se i slutet av oktober… 😉

  85. Birgitta E skriver:

    Jag röstar på nr 19……..

  86. Milla Apelgren skriver:

    Jag röstar på SOFFIE nr.18

  87. Merei skriver:

    – nummer 23 får min röst! kram!

  88. Nummer 7 får min röst!

  89. fenixmona skriver:

    Oj, så svårt…Jag röstar på nr 3 o 31 Kramen

  90. Malin skriver:

    Röstar på SOFFIE nr.18!

  91. biggan skriver:

    många fina bilder, jag röstar på nr 3, den gillar jag kram biggan

  92. Sigge skriver:

    Självklart får nr 17 min röst!

  93. Mirja Bergdahl skriver:

    Jag röstar på nr 19, Lycka till Henny!

  94. carina skriver:

    röstar på soffie 18.
    härlig höstbild ;-))

  95. carina skriver:

    röstar på soffie 18.
    härlig höstbild :-))

  96. Ingrid skriver:

    Jag röstar på nummer 2. Hon är så söt den lilla tjejen i sin rosa klänning på väg ut i värden eller kanske hem

    • Preciosa skriver:

      Tack Ingrid..ja hon är söt, har en tvillingbror också. Hon är lika söt nu och envis efter 4 år. Går sin egen väg 🙂 Sitter i generna skulle jag tro 🙂
      Ciao P ♥

  97. Krulli skriver:

    Gillar bild nummer 6 och självklart röstar jag på nummer 20 också! 🙂

  98. Sten L skriver:

    Jag röstar på bild nr 19

  99. Renee skriver:

    Jag röstar på nummer 34, tycker det är lite fusk att rösta på mitt eget bidrag.

  100. Malin skriver:

    Jag röstar, som vanligt, på Diana, alltså nummer 16….

  101. Sigge skriver:

    Jag röstar inte på min egen (är så trött på honom) men väljer ut fyra bilder som visar fyra olika sätt att vara på väg; Nr 1 – så häftigt, oväntat (kanske inte där och då) o maffigt. nr 16 – faktiskt en otrolig upplevelse och många har ju vandrat den vägen nr 32 – jag sugs in i den bilden – skitsnygg och slutligen nr 34 – här är verkligen en som (desperat) är på väg. over and out (få se om jag kompletterar)

  102. Moi skriver:

    så kan det gå när man ska vara lustig kommentaren ovan är från MOI och ingen annan……………..

  103. Karhus skriver:

    Soffie nr 18

  104. Fina Frun skriver:

    Nr 32 Freja!

  105. Gunilla skriver:

    Röstar på no 1 o 34

  106. Jennie skriver:

    Soffie 18 🙂

  107. Husfrun skriver:

    Vilka underbara bilder, jag drämmer i och röstar på allesammans.

  108. Pia Pettersson skriver:

    Hej! Jag röstar på nr. 29. Karins bild!

  109. Ann Catrine skriver:

    Lägger min röst på Nr 18

  110. Åsa skriver:

    Jag röstar på nr 16!

  111. Maria skriver:

    Jag röstar på bild 24!

  112. Jenny skriver:

    1, 15, 16 och 34 får röster från mig!

  113. Krönikören skriver:

    Nummer 4 får min röst. Det var en annorlunda väg!

  114. Ezter skriver:

    Jag röstar på nr 13 🙂

  115. Sylvia skriver:

    Vilken trevlig tävling med många jättefina bidrag.
    Lägger min röst på Agneta nr 26. och Ailas nr 12.

  116. mitha53 skriver:

    Jag röstar på nr 15, häftigt att ligga och slappa på en norrländsk väg.. återkommer nog och röstar på nån mer,
    Kramiz♥

  117. Diana skriver:

    Jag röstar på nr 1, 16, 17, 32 och 35! 🙂

  118. Rune Berglund skriver:

    Nummer 19 får min röst då jag tycker att den verkar säga en hel del

  119. User Home skriver:

    Bild 24 är bäst!

  120. soffie skriver:

    nu röstar Nellie på mamma Soffies bild nr 18 hihi det är ju jag som är på bilden hälsar hon dej Ama:)

  121. Sussi skriver:

    Klart man måste rösta!! Jag röstar på nr 1, nr 6 och nr 24.

  122. camilla skriver:

    Diana har lovat en ”lott” om man röstar på hennes. Så då gör jag det 🙂
    Nummer 16,alltså 🙂
    (Se du nu Diana… att jag röstat på dig! En lott till mig!!)
    Kram!

  123. Torbjörn Wallén skriver:

    Röstar på bild nr.2

  124. Lotta skriver:

    Jag röstar på nummer 29

  125. Ruth i Virginia skriver:

    1. Preciosa Nr 2

    En liten människa på väg ut i livet. Vägen ser så lång ut och hon är så liten. Hur blir livets väg för henne?

    2. Freja Nr 31

    Vitt, vackert, vilt, volocitet…

    3. Beate Nr 6

    Står stadigt på jorden. Inga bekymmer på väg —- än så länge.

  126. Maria Johansson skriver:

    Röstar på bild 29.

  127. Gun skriver:

    Jag röstar på nr 1, 6, 11, 15, 16, 17, 22, 29 och 32. 🙂

  128. soffie skriver:

    Nu röstar Jennifer med som är Soffies stora dotter på mammas bidrag såklart nr 18

  129. Ignacio skriver:

    Yo Ignacio voto a nr 2, 12, 33

  130. Lennart skriver:

    Bild 2,1 och 7.

  131. La Fea skriver:

    Jag röstar på nr. 2 Preciosas bild

    Hälsningar
    La Fea

  132. Ruth i Virginia skriver:

    Får jag nåt pris för att jag skriver VARFÖR jag väljer?
    Måste finnas NÅNting för en sån som mej.

    Preciosa uppskattade min kommentar, ju.

  133. patrick skriver:

    Nummer två (Preciosa)!!!!!

  134. Frida skriver:

    Röstar på nummer 2 !

  135. Ragnvi skriver:

    Morning! Jag röstar på nr 18…Soffies!
    Kramen!
    Ragnvi

  136. Cissi skriver:

    Oj vad mycket fina bilder 🙂
    Men min röst lägger jag på Soffie, nr. 18.

  137. Moi skriver:

    Sigge bad mig rösta på nr 22 också, ”allt på bilden ser så himla gott ut. Middag på väg”. Vad gör man inte (för att slippa bli biten)
    för sin sambo?

  138. 4U2 skriver:

    Nu röstar jag på ngn annan än undertecknad. Mitt val är nr 3.
    Hur ofta träffar man på en ren som går bredvid en? Så bestämd den ser ut, man undrar verkligen vart han är på väg! Så där ja, nu känns det bra! 😉

    • Preciosa skriver:

      Jo jag har sett många på vägen när man åker bil i Norrland 🙂
      Som svar på La Fea och tvillingsyster så träffade du rätt men fel..Jag har en tvillingsyster men hon röstar inte..Jag tror jag vet vem La Fea är 🙂
      Min bild nr 2 som föreställer lilla Ida mitt bb har en tvillingbror,
      båda 5.5 år nu.
      Nu ska jag rösra på din äppelman bara för det..
      Ciao P ♥

  139. Preciosa skriver:

    Jag röstar på bild nr 13..också.
    Hu hur jag stavade i svaret till 4U2 😦

    Kram P ♥

    • 4U2 skriver:

      Tack, tack. Ä-mannen börjar se mindre ledsen nu 🙂
      Nu blev jag nyfiken på vem La Fea kan vara … 🙂 Tvillingar ville jag ha med inte till vilket pris som helst. När en viss siffra barn blivit till så slutade jag ”producera” så jag fick aldrig mina tvillingar men glad är jag ändå! 🙂

  140. mitha53 skriver:

    Här kommer en röst till från mig,nr. 32..man går liksom in i den bilden och riktigt känner farten i den när bilen rusar fram på vintervägen,
    Kramiz♥

  141. Fotografen skriver:

    Oj, så många fina bilder. Hur gör man för att vara med i kommande tävlingar?

    • Preciosa skriver:

      Hola!
      Svarar för Ama har inte tid 🙂 Ama är lite oberäknelig så man vet
      aldrig när hon kommer med en utmaning. Alltså måste du läsa hennes kuliga blogg jämt..Den är ju så rolig. Man får se hela Spanien inkluderat hela världen och Sverige i bland.
      Mycket underhållande, underfundig och glad..det behöver man ju eller hur?
      Varför inte rösta på nån bild nu,klicka på dom och se vilka du tycker är bäst..:)
      (OK Ama, jag vill inte ha nån extra favör nu..:) )
      Ciao P ♥

  142. Stattinskan skriver:

    Här kommer Stattinskans röster:
    *trumvirvel*
    35 röster – en åt var och en
    /Rättviseministern 🙂

    Nå, har jag röstat i rätt inlägg nurå? 😀

  143. Kerstin Abrahamsson skriver:

    Lägger min röst på foto nr 2.

  144. Ingrid skriver:

    Nr 2 så klart lillan som bestämt är på väg

  145. Fotografen skriver:

    Röstar på Fredja, bild 32.

  146. HarrietN skriver:

    Röstar på nr 26, den blomknoppen är verkligen på väg…………att slå ut!

  147. Ama de casa skriver:

    Oooo… Jag höll alldeles på att själv glömma bort att rösta!
    Jag är så överväldigad av den stora responsen både på inlämnade bidrag och alla som röstar. Så ALLA utom jag själv får en röst.

  148. Ama de casa skriver:

    Sen ger jag mig själv en röst också som uppmuntran inför röstsammanräkningen…
    😀