Rösta – bästa frukosten

 

Ama är ännu en gång överväldigad över responsen på tävlingarna. Fantasin och kreativiteten har flödat. Ni är helt enkelt underbara! 

Reglerna för omröstningen är enkla, men tål att upprepas:

  • Man får rösta på sitt eget bidrag
  • Man får rösta på flera bidrag
  • Man får anlita släkt och vänner i röstningen
  • Man får utöva röstfiske
  • Men det finns ett inte också – samma person får inte rösta mer än en gång per bidrag
  • Röster mottages endast i detta inlägg – skriv en kommentar med vilket nummer ni håller på.
  • Röstningen avslutas torsdag förmiddag den 26/5, klockan 11:55 (Askungen är tidsomställd…)

Nedan följer dom tävlande bidragen, utan inbördes ordning. Dom är (ungefär) i den ordningen som dom kom in till Ama.

Länkarna pekar på det inlägg där utmaningen är antagen hos de olika bloggarna ifall man vill se nån historia runt de olika bilderna.

Bilderna (som är klickbara ifall man vill se dom lite större) kommer till synes lite huller om buller, men för man muspilen över dom så ser man att dom faktiskt kommer i nummerordning och vem bilden tillhör.

Må bästa frukost vinna!

  1. Ama
  2. Carina
  3. Camilla
  4. LiLo
  5. Krönikören
  6. Diana
  7. Thakock
  8. Moi
  9. Gunilla
  10. Susanne P
  11. Krulli
  12. Fnulan
  13. 4U2
  14. Fighter
  15. Gun
  16. Afrodite

 

 

157 Responses to Rösta – bästa frukosten

  1. Diana skriver:

    Först?

  2. Thakock skriver:

    Jag röstar lätt på min egen! ;D

  3. Ellis skriver:

    Jag röstar på thakock!! :D:D:D

  4. Diana skriver:

    Okej, här kommer min första röstomgång (det blir säkert fler).
    Bidrag nr 2: för att jag tycker den är bäst.
    Bidrag nr 7: för att det är så jäkla synd om hunden.
    Bidrag nr 8: för att jag är partisk.

  5. Thakock skriver:

    Fasiken, skulle man skriva siffra…Nummer 7 då!

  6. Afrodite skriver:

    Jag är ledsen alla andra som lagt ner tid och energi (själv kom jag inte till skott, men ingen är väl förvånad av dem som ”känner” mig…kommer ju liksom ALDRIG till skott), men THAKOCK is the very best! HEJA! 🙂

  7. Afrodite skriver:

    Skulle precis tillägga att man kanske inte ksulle rösta på sitt eget bidrag (ovan nämnd), men så såg jag att AMA (of course) tillåter alla slags (konstiga och hemsnickrade) regler…och då gick det ju bra…:)
    Och man fick ju rösta mer än en gång, så då passar jag på att rösta en gång till – på THAKOCK! 🙂

  8. Tomas skriver:

    Röstar på nummer 7!

  9. ThaMan skriver:

    Jag röstar på min fru. Nummer 7

  10. Afrodite skriver:

    Kan man få lov att komma med ett eftersläntande bidrag…? Nähä! Men här är länken i alla fall…;)
    http://afrodite.blogg.se/2011/april/jag-har-syndat.html
    (och förlåt att jag spammar) 🙂

  11. Afrodite skriver:

    Och då är det alltså bilden med nattvardsvinet och den lilla, lilla oblaten som är avsedd som ett bidrag…:)
    (nu lovar jag att inte kommentera mer)

  12. moi skriver:

    Oj, det var många intressanta frukostar.
    Men favoriten är nr 7, och delad andra plats nr 1, nr 2 och nr 6. Kommer kanske att rösta på de andra senare

  13. Diana skriver:

    Jag röstar på nummer 7 🙂

  14. Camilla skriver:

    Självklart röstar jag på min egen. Nummer 3,alltså.
    Som jag ”ävles” med dessa flingor, bör jag åtminstone få EN röst 🙂
    Kram!

  15. Afrodite skriver:

    Hihi…man tackar allra ödmjukast! 🙂

  16. Diana skriver:

    Afrodite: Jag tror du behöver lite hjälp om det är din frukost… 😉

  17. Batman skriver:

    Jag röstar på nummer 6 och 8, mest för att frugan sitter här med en pistol.

  18. Afrodite skriver:

    Ödmjuk som jag är så röstar jag naturligtvis på nr 16 oxå! 🙂
    Vad menar du Diana…?! 😉

  19. Thakock skriver:

    Diana: Din fegis! Jag hota inte ens min karl ;D
    Jag erbjöd något bra i utbyte 😉

  20. Stattinskan skriver:

    Alla får ETT poäng av mig
    Två poäng får
    1, 2, 3, 4, 6, 7 och 16

  21. Robert skriver:

    Jag röstar på nr 7, Thakock! 😀

  22. Bara Jag skriver:

    Nr 4- den ser somrigast ut och det är just vad jag behöver 🙂

  23. krulli skriver:

    Förutom bidrag nr 11 vill jag rösta på bidrag nummer 7. Det bar så grymt fyndigt och minen på stackars hunden är ”priceless” som man säger inom reklamvärlden!

  24. Fnulan skriver:

    Min egen såklary´t!!

  25. Bara Jag skriver:

    Helt utan påtryckning röstar jag på nr 7 🙂

  26. Kristina skriver:

    Jag röstar på nummer 10!

  27. Yvonne skriver:

    Nr 1 och 3 såklart, men även nr 11 och 16 måste få poäng

  28. Ninz skriver:

    Wow vilken kreativitet, imponerande!
    Här kommer mina röster: 1. 2. 4. 14.

  29. Freedomtravel skriver:

    Haha, nummer 7 är underbar! Röstar på den!

  30. Pernilla skriver:

    Röstar på nr12

  31. Loppan skriver:

    Jag röstar på Fnulan nr 12!

  32. Znogge skriver:

    Nummer 7!

  33. Anna Katana skriver:

    Bidrag nummer 12.Fnulan 😀

  34. calippo skriver:

    nr 7

  35. Emelie skriver:

    ❤ Fnulan 12

  36. Jennyn ♥ skriver:

    Jag röstar självklart på nummer 12

  37. Gun skriver:

    Jag röstar på nummer 16. Det är ju en konst att göra ett hjärta av frukostkaffet! 😉
    Nummer 7 tycker jag är sötast, så den får också en röst av mig.

    Och så tycker jag att alla som INTE ägnar sig åt röstfiske och utpressning borde få pluspoäng. 😉

  38. Karin skriver:

    Kors, så svårt!
    Din bild är ju kanon, så den får såklart en röst.
    Sen får Fnulan och Gun varsin de också.
    1, 12 och 15 alltså.
    (Gud, vad du kommer att få räkna sen… :D)

  39. jessica skriver:

    Nummer 7 helt klart!

  40. 4U2 skriver:

    Hum, är det vänner och vänner som gäller här så röstar jag denna gång på min egen nr 13.
    Varfö? För att jag missade min frukost (åt snabbt framåt 12 och sedan gick hela dagen bara fel, fel, fel. Så känner jag ingen här heller så skall jag få en röst får det bli min egen. Återkommer om jag anser fler kunna få min röst för nu har jag huvudvärk och allt beror på att dagens frukost blev som den blev (skojar om vänner, men det förstår ni vad, vad … visst för ni?). 🙂

  41. Gun skriver:

    Jag ser nu att jag råkade rösta på fel nummer, hahaha, jag menade ju 15 såklart! Men jag står mitt kast och ger förutom 15 även 16 en röst. Näst efter min favoritfrukost, kaffe, skulle jag absolut välja ett glas vin och en chokladbit, så det känns helt rätt faktiskt.

  42. 4U2 skriver:

    Måste rösta på nr 14 också, klart icke vad jag kan få i mig till frukost … 🙂
    Men gott!

  43. LiLo skriver:

    självklart nummer 4 och nummer 16

  44. Marie-Louise skriver:

    nr 12 får min röst 🙂

  45. Lillrika skriver:

    Nr 12. 🙂

  46. Jenny skriver:

    Med risk för att bli lynchad av Diana och klöst av mois Sigge röstar jag på den håriga råttan på bild nummer sju…

  47. Jenny skriver:

    Vid närmare eftertanke får bidrag nummer sex en röst också – är jag förlåten så du fortfarande hjälper till att bära flyttlådor nu Diana?

  48. Mia systeryster skriver:

    Nr 7, helt klart och sen Dianas nr 6
    Självklart hann jag inte fixa en egen bild, så glömsk o virrig som jag är på mornarna!

  49. Susanne P skriver:

    Vin är ju aldrig fel men till frukost? Ja, varför inte! 😉
    Jag röstar på mitt eget bidrag bara för att få NÅGON röst, nr. 10 men även på nr.16.
    Och bara för att jag inte ska få en ovän till syster så röster jag även på bidrag nr.3 (trots att det luktar fjäsk lång väg!!!) 😉 😉
    Kram

  50. Maya skriver:

    Jag röstar på nummer 12 🙂 Fnulan 😛

  51. Pia skriver:

    Jag röstar på nummer 4 och 12…

  52. Fighter skriver:

    Nog för att min tårta är söt, men jag måste lägga min röst på nummer 7 – vilken kreativitet och så rolig!

    Å förresten rapar jag tårta just nu efter att ha varit på födelsedagskalas och har fått lite för mycket av det goda.
    Nä, i morgon blir det en rejäl portion redig havregrynsgröt!

    Tack Ama för din roliga utmaning!!

  53. Mira skriver:

    Röstar på mig själv!!! Nummer 12

    Fjäskpuss från Mira

  54. Fredrik skriver:

    För husfridend skull röstar jag på tolvan….

  55. Mamman skriver:

    Thacock

  56. Jenny skriver:

    Helt klart är det FNUUUUULAAAAAN som får min röst !!! Hejja nr 12!!!

  57. Lill å Trollen skriver:

    Jag Röstar på NR 12.. 🙂

  58. Jessica skriver:

    Nr 12 Fnulan!!

  59. jag röstar på nr 12!! ^^ FNULAN!! =)

  60. Ida skriver:

    Jag vill rösta på nr 6 ( Diana )

  61. Maja skriver:

    nr 6
    Såklart :-)))

  62. Katta skriver:

    Diana nr 6 Får min röst som arbetskollega….

  63. kaffehörnan skriver:

    Röstar på nr 12 Fnulan

  64. Mirka skriver:

    Röstar på nr.12 – Fnulan!

  65. Jag röstar på nr 12 Fnulan

  66. Preciosa skriver:

    Buenas..!

    Nr 1 och 14..

    Ciao P 🙂

  67. Martina skriver:

    Jag röstar på nr 12, Fnulan!

  68. Jag röstar på nummer 7!

  69. Fru Gårman skriver:

    15! Det är som min frukost – hjärtat då.

  70. ansepanse skriver:

    jag röstar på nr 12 – Fnulan

  71. Diana skriver:

    Jag gillar inte när du har tävlingar, du har inte tid till att terrorisera förgylla min blogg då…

  72. Diana skriver:

    Titta! Jag googlar tom på html-kodningar för att få lite Ama-kärlek… 😉

  73. Sus skriver:

    Efter en snabb nattlig rond…
    4, 6, 7, 8 ,10 och sista!!!
    …Så lite som möjligt till frukost 🙂
    Ja, jag vill vara snäll mot de flesta…:-D
    Kraaam må bästa fru – kostas på att vinna

  74. Leffe skriver:

    7:an tycker jag ser mysig ut. Själv är jag inte ens kvalificerad. Det är nog ingen som vill se bilden på en express-frukost i Spanien när resterna av den förra förtfarande är kvar. 😦

  75. majhild skriver:

    Jag hinner ju inte med……sover ju jämt när ni andra är igång. Men här finns mitt sena men absolut godaste frukostförslag

    http://majhild46.blogspot.com/2011/05/frukostmat.html

  76. majhild skriver:

    men nu ska jag rösta på nr 17!!!!!!! jäpp, min frukost är klart bäst.

  77. Cornelia skriver:

    Jag röstar på mamsen, nr 12 och hoppas på en sådan frulle idag!

  78. Ally skriver:

    måste säga nummer 9, mumma!!

  79. Malin skriver:

    Nummer 12 såklart!

  80. Aurora skriver:

    Röstar på Krulli. Räkor är livet. Kram

  81. moi skriver:

    Har drömt om räkmackor hela natten och måste därför rösta på nr 11 också. Bättre sent än aldrig.

  82. Renee skriver:

    Jag röstar på nr 7 En jättemysig frukostbild.

  83. Stattinskan skriver:

    YES, jag är nummer 91 😀
    Gomorron Ama

  84. Yvonne skriver:

    Yes, jag är nr 92 och röstar på FRUKOST NR 1

  85. 4U2 skriver:

    Buenos dias! Ännu utan frukost i magen vill jag ge lite röster:
    morgonröster till nr: 2, 3 6 och 7
    då dessa participantes har lagt ner mycket arbete – precis som jag nr 13 (varför fick jag otursnumret?) 🙂 – på sina bidrag!

  86. Krönikören skriver:

    För att få någon röst och för att yogafrukosten var så attans god röstar jag på min nr 5. Men för att väga upp nyttigheterna – det får inte bli för mycket – så tycker jag att nr 16 med ett piller och ett glas rödvin balanserar det hela bra. För det är väl inte druvjos?

  87. Gunilla skriver:

    Haha… vilka roliga bilder, tycker hunden är så söt så nummer 7 får min röst, och ja, jag röstar väl på mina goa salami/mozzarellamackor, no 9 också för dom är goast 🙂

  88. Gunilla skriver:

    haha, vad många söta bilder, jag röstar på vovven no 7 och såklart på mina goa salami/mozzarella mackor på no 9 för dom är goast !

  89. Jag röstar på nr 12 – Fnulan 🙂

  90. Mrs D skriver:

    Röstar på fnulan

  91. Lägger min röst på Nummer 12! Mest för den söta ungen faktiskt!

  92. Linda Ekenskog skriver:

    Jag röstar på nummer 12 – Fnulan 🙂

  93. Sandra Törn skriver:

    Jag röstar på nummer 12! Heja Fnulan!!

    http://sandratorn.se

  94. LiLo skriver:

    Det är nationaldag snart igen och jag tycker att fler än jag borde gilla jordgubbar, kom igen nu snälla!

  95. Ingrid skriver:

    Jag röstar på nr 4 och precis av den anledningen som ovanstående påpekar :-). Det är snart Svensk nationaldag och framförallt det är snart sveriges riktiga nationaldag, midsommar.
    Kram

  96. ♥ Carina ♥ skriver:

    Jag röstar på nr 7. Där fick jag mig ett gott skratt 🙂
    Kram

  97. Petra skriver:

    Jag vill rösta på bilden med barnet på…vet inte vilket nummer det är. Men det är ett litet barn som sitter och äter. Jättesöt!

  98. 3:an och 11:a var mina favvisar! 😀

  99. Maria skriver:

    Röstar på nr 12

  100. Diana skriver:

    Jag röstar på mitt eget, haha. Nr 6!

  101. Diana skriver:

    Okej,.. nr 1 får en röst av mig med. 😉

  102. Husfrun skriver:

    1an och 6an får min röst. Tack och hej.

  103. Thakock skriver:

    Jag ger även 1 och 6 och 16 en röst.

  104. Fru Gårman skriver:

    Du fiskar så bra! Röstar även på nr 1!! 🙂

  105. Sussi skriver:

    Du kan ju bara gissa vilken frukost jag gillar bäst! Precis.. Glaset rödvin och chokladbiten (tror jag det är i alla fall). Så den bilden får min röst 🙂

  106. Ulla skriver:

    Nummer 14 ser smarrig ut!Den får min röst.
    Kram

  107. Malin skriver:

    Jag frångår inte min rutin och röstar på Diana, nummer sex och det gick ju bra sist 😉

  108. Mia systeryster skriver:

    Jag röstar på nr 6 Diana/ Mia´s man Johan;)

  109. Beate skriver:

    Röstar på Gun och hennes hjärta för att jag tror att hon fick jobba hårt (eller ja inte hon men hennes kaffemaskin) för att åstadkomma det där hjärtat. Å hårt arbete ska belönas tycker jag;-)

    Svar: Jo gärna informera mig gärna om du har en så rolig tävling igen. Jag bloggar nästan uteslutande på kvällarna så jag har missat hur mnga roliga ”tävlingar” som helst.

  110. Diana skriver:

    Jag säljer min själ till djävulen 😉 och röstar på nr 12.

  111. Fnulan skriver:

    Och jag ´säljer mig till Satan, en till nr 6
    Nej det är inget fusk!!!!

  112. Helen skriver:

    Nr 12 FNULAN

  113. moi skriver:

    Är det verkligen bara jag som får kaffe, treo och cigg och sällskap av katten till frukost? Stackars alla er andra!

  114. Carina J skriver:

    Jag röstar på nr 7 Hunden ser så himla besviken ut :o)

  115. Diana skriver:

    Nu börjar tävlingen lida mot sitt slut… fast oooooliiiidligt spännande är det kanske inte. 😉 Hehe.

  116. Ama de casa skriver:

    Ojojoj… Jag höll nästan på att glömma bort att rösta själv!
    Jag er min röst till ALLA era underbara bidrag, och en röst till ALLA er som har engagerat er så fint i denna omröstning (fast den märks ju inte, men ni kan ta åt er i alla fall).
    Även Ama herself får en röst – kan vara bra som uppmuntran inför rösträkningen senare idag. Eller imorgon.
    Just nu har jag fullt upp, måste gå på posten 😀

  117. Kadri skriver:

    Röstar på Thakock

Lämna en kommentar