Vía Verde

 

Den gröna vägen… (Inte att förväxla med den gröna milen, även om just den här är ungefär en mil lång om man går hela) (Undrar egentligen om det är tillåtet att göra kursiva parenteser längre än själva meningen?)

Hoppsan. Som det kan bli. Ama tar det från början. (Inklusive rubriken) (Men GE dig nu!!!) 

Okej.

Vía Verde. Den gröna vägen…

1

Här börjar just den här varianten av den gröna vägen. I Alcoy.

Den är helt perfekt! Vi har gått (delar av) den fem gånger vid det här laget.

Varför är den så perfekt, kanske ni undrar?

Jo. Trots att den går i bergstrakter så är den inte särskilt jobbig att gå.

2

Dom har byggt tunnlar.

3

Och dom har byggt broar.

4

Dom har byggt tunnlar.

5

Och dom har byggt broar.

6

Dom har byggt…

Okej. Ama tror att ni har fattat nu. Tittar ni på (goddag, goddag…) högra sidan av gångvägen så har den här härliga promenaden fel namn. Vaddå Vía Verde? Vía Roja hade varit mer adekvat.

7

En vacker vandring är det. Och även om Ama ser ut att behöva hålla i sig där, så är det en mycket enkel promenad.

Men det var en sak som var väldigt svår under denna tur.

Mitt inne i en 350 meter lång tunnel fanns denna:

8

En klart lysande RÖD knapp. Den fullständigt BAD om att bli tryckt på…

Men fega Ama vågade inte.

Hon ångrar sig ännu…

28 Responses to Vía Verde

  1. trollet skriver:

    Ingen skylt!! Ingen skylt!?! Hur kunde du inte trycka???

  2. åsa skriver:

    Tro vad som hänt om Du tryckt?

  3. farfar hebbe skriver:

    Men du,jag tror jag vet vad den knappen är till för..Trötta vandrare,tryck på knappen så kommer en ”TAXI”..Är rätt säker på att det är så..Haé Kram.

  4. Ruth i Virginia skriver:

    Ännu en hänvisning till ”Life in the suburb”.
    Annika har en visning av julkostymer för män.
    Du MÅSTE helt enkelt beställa en för Anders;
    ta en åt Patrik på samma gång!

    4:e dagen i rad med regn, rugg och rusk i Herndon.
    Kan nästan tro, att man är i november-Sverige. BRRRR!

  5. BP skriver:

    Sådana promenader gillar jag skarpt – man slipper liksom klättring här. Love Alcoi:-) Å eftersom den röda knappen satt på en limegrön platta borde du nog har tryckt på knappen. Förstår att du nu ångrar dig;-)

  6. moi skriver:

    Sjätte gången ni vandrar där MÅSTE du trycka på knappen!!
    Och du, jag orkar inte googla; vad betyder Vía Roja ? 😀

  7. Yvonne skriver:

    En sån promenad är precis sådana som jag gillar och den där knappen såg lockande ut, konstigt att de inte har någon skylt om vad den är bra för eller OM man får trycka eller EJ.

    Nu ska jag packa lite, ska åka till Malmö imorgon och vara barnvakt och ner tillbaka hit på lördag fm. Dottern och svärsonen ska få gå på sina resp julfester med resp jobb och jag ska även passa på att besöka Vellinge Vårdcentral och få örat genomspolat så jag kommer tillbaka med hörsel i båda öronen :-).

    Ha en fin onsdagskväll, middag ska vi äta ikväll i Montesinos på en riktigt bra Indisk en som heter PunJab el liknande. Tänkte att kanske stark Indisk mat kan ta död på min hosta 🙂

  8. Robert skriver:

    Haha! Lite dolda kameran över den där knappen. 😉

    Goafton! 😀

  9. "LillaSyster" skriver:

    Vilket häftigt ställe och vilket jobb att göra alla dessa broar och tunnlar. Men Ama, fega ur på att trycka på knappen – nästa gång!! =)Kram

  10. Inger Rozén skriver:

    hej.Ha en fin kväll.nu ska jag se på evig kärlek,men föremålen växlar.Inger

  11. Susjos skriver:

    Ser ut som en härlig promenad, i alla fall ute i landskapet, tunnlarna kanske inte var så långa heller? Ja, jag förstår att du ville prova att trycka på den knappen!! Hihi!!!

  12. yfronten skriver:

    Det kanske är en engelsk mil. Då behöver man ju inte gå så långt. 🙂

  13. Sussi skriver:

    Det kliar i mina fingrar bara av att se bilden, undrar om jag hade klarat att hålla mig ifrån att trycka.. Åhh vad jag vill trycka!!! 😉

  14. Znogge skriver:

    Så skönt att ni slapp ”höga berg och djupa dalar” på den här gröna vägen.

  15. Lena skriver:

    Undrar om det finns en sån knapp i Hallandsås tunneln oxå!? Då skulle jag tryckt på den!!!

  16. Ditte skriver:

    Jag som hade hoppats att du skulle tryckt på knappen och sett vad som hänt..Friskt vågat är hälften vunnet!
    Ser ut att vara en trevlig promenad på ”slätten” och i fina omgivningar. Men kanske kunde ni klättrat över tunnlarna för att få lite bergskänsla…Men å andra sidan såg ni ju bergen.

  17. Emma skriver:

    Oj… knappen… den hade varit svår att låta bli!

  18. BP skriver:

    Svar: Hahaha! Kan tala om för dig att det är ungefär samma sak att vara AMA de casa och panschis. Den enda skillnaden är nog att man som panschis får en massa pengar på kontot som man inte behöver jobba för längre. Resten är ungefär samma sak:-)

  19. Comsi Comsa skriver:

    Vilken härlig promenad,själv hade jag nog inte kunnat låtit bli att trycka på den där spännande knappen… 😀

    Godnattkram ♥

  20. Casa Annika skriver:

    Men nej! Du skulle ha tryckt! Nu får alla bloggläsare också gå i ovisshet! Kan du åka tillbaka?

  21. Ami skriver:

    Jag vill veta vad som hade hänt om du hade tryckt på knappen…..

Lämna en kommentar