Nu har dom gjort det igen…

 

På ett sånt där HELT onödigt och fräckt sätt har dom knyckt en timme av oss. Varför? Det kan väl vara sommartid hela tiden?

Och åt vilket håll ska man nu ställa klockan – fram eller tillbaka? Det där minnestricket med ”trädgårdsmöblerna fram och tillbaka” är ju helt värdelöst, här står dom framme året runt.

Nåja. Det som ligger inom Ama’s ansvarsområde när det gäller att ändra nån tid, det är att se till att det blir sommartid här på bloggen. WordPress grejar inte det med automatik. Slit och släp…

Just nu önskar Ama att hon…

1

… befann sig i England. Det är faktiskt orättvist att dom får sova en timme längre jämt.

Fast å andra sidan…

2

Dom lär ju få ställa om den där klockan också. Och den är jättejättehögt upp. HA! Rätt åt dom.

Nu har Ama fullföljt sitt uppdrag och dragit upp klockan här i bloggen – hoppas bara att det blev åt rätt håll. Dags att gå och vila en stund efter den ansträngningen…

Gomorron!

 

49 Responses to Nu har dom gjort det igen…

  1. Ama de casa skriver:

    Testing, testing…

  2. Preciosa skriver:

    Gomorron Ama!
    Duktigt att ställa om klockan…måste se om jag också måste det 😦
    Kram och ha en bra söndag/ P ♥

  3. Robert skriver:

    Gomorron!??? 😀

    Lite osäker på vad klockan är… 😉

  4. Svempa skriver:

    Morrn! 😀

  5. Kaisa skriver:

    Big Ben sover aldrig, den bara går och går och kommer aldrig till dörren… 😉

    Kram ♥

  6. Decdia skriver:

    Själv skulle jag försöka att ändra väckarklockan i sovrummet (bra ställe att ha en väckarklocka på, dock lite fantasilöst) utan att tända ljuset.
    Vet inte riktigt hur jag tänkte där för jag kan inte ens ändra den där mackapären i fullt dagsljus… Inte ens sätta igång larmet på den. Nu står den och blinkar tills Batman förbarmar sig över den.

    God morgon!

  7. Hörni skriver:

    Usch ja, vilken onödigt påhitt. Nu kommer jag vara trött ända tills jag får tillbaka den där timmen. 😉

    Godmorgon!

  8. moi skriver:

    Jag förstår inte vitsen med detta mojsande och extra arbete.
    Oavsett att flera försökt förklara för mig så är det inga förklaringar som är tillräckligt trovärdiga.
    Bara löjligt!

  9. moi skriver:

    För säkerhets skull ändrade jag alla klockor innan jag gick och la mig igår. Man vet ju aldrig hur virrig jag är på morgonen….
    Att jag hade/har tvättstugan från 8 ställde till det lite för mig.

    Datorn och fånen fixar sig själv – gudskelov
    Nu återstår ”bara” bilen som kanske får gå efter vintertid även i fortsättningen 🙂

  10. moi skriver:

    God morgon förresten! Min INRE klocka är nämligen bara 9.35

  11. ansepanse skriver:

    nej inte sommartid jämt, utan vintertid jämt, för det är ju vintertiden som är normaltiden, ja, det är helt onödigt att ställa om tiden så där

  12. Ditte skriver:

    God förmiddag! Här har jag vilat mig i form efter klockomställningen. Lägenheten har ett antal klockor som skall ställs om per hand och det gjordes sent i går kväll. Och de skulle fram en timme.
    Jag vet att uren skall fram 1h för balkongmöblerna skall fram för med snö på vintern så har de en mysigare tillvaro i källarförrådet.
    Kanske skall jag hämta möblerna nu…..Så att jag vet att det är ”sommar”. I varje fall skall det vara vår…

  13. Inger Rozén skriver:

    hej
    Framåt!Min klocka gillar inte den ordningen.Kram,Inger

  14. Ami skriver:

    Ojoj! Nu ska vi se om jag klarar av det där med att ställa om bloggklockan rätt – annars går jag upp på taket och ropar 🙂

  15. skåningen skriver:

    Jag har bara behövt ställa om köksklockan allt annat skötwr sig själv! ….Jag väckte inte Maria med avsikt Det bara blev så! Hu vad jobbigt att ställa om sig till sommartid! Kram!

  16. bpz3 skriver:

    Kan väl säga att våra möbler står ute på balkongen hela året också. Orkar aldrig ta in dom.
    Åsså blev jag berövad en timme av min skönhetssömn, det är jag sur på;-)

  17. Gilla skriver:

    Det är väl inte WordPress, som ändrar tiden, utan din dator? Jag har inte ändrat några klockor alls ännu. Får se hur jag klarar av en felaktig tid idag.

    Kram/Gilla

  18. enplatsisolen747 skriver:

    Ja det är elakt och sno timmar av oss på detta sättet 🙂

  19. Susanne skriver:

    Här (i kalla Sverige) fungerar det med utemöbeltänket. Utemöblerna blev framställda igår 🙂
    Fast alla klockor är inte omställda än. Känner jag oss rätt brukar det ta någon vecka innan alla går samma tid så att säga 😉

    Haha.. Pricka ljus vore nåt. Undrar vart man kan hitta det?? 🙂

  20. farfar hebbe skriver:

    Hej du,,tackar det var inte bara ett fint motiv,utan Loke tog min fina nya kamera,en SONY..Kanske därför det blev en bra bild.Haé Kram.

  21. Veiken skriver:

    Jag håller med dig helt och hållet! Mer sommartid åt folket! Jag bryr mig inte om att ställa om min WP-bloggtid. Den ska ju snart ändras tillbaka. Onödigt jobb. Det är jobbigt vid min ålder! 😉

  22. Freedomtravel skriver:

    Vi landade dessutom vid midnatt från ett land med en timmes tidsskillnad. Total förvirring… or what?

  23. Aurora skriver:

    Vi glömde totalt att ställa om klockorna. Resultatet blev en extra timme att sova. (bra uträknat. eller hur?) Så här är det. På våren ser man FRAM mot sommaren och på hösten TILLBAKA på den samma. Kram

  24. Ingrid skriver:

    Japp, en timme snodd här med. Gick över förväntan faktiskt

  25. Susjos skriver:

    Härliga sommartid, och en timme mindre att jobba i natt- bästa natten på hela året att jobba!

  26. Soffie skriver:

    totalt förvirrande är det med de här dumheterna att ställa fram och tillbaka klockan sådär, det tar skitlång tid innan jag är i fas igen !

  27. Freja skriver:

    Aha, det är DÄRFÖR jag haft fel tid på bloggen det senaste halvåret… Ja, nu är den rätt i alla fall, praktiskt, utan att jag behövde göra nått! I övrigt ställde mobilen om sig själv, så jag behövde inte tänka på det…

  28. Elisabeth skriver:

    Även om en timme rök i morse, så blev det ju en solig och skön kväll. En timme extra att glädjas åt där! Elisabeth

  29. Susanne P skriver:

    Det är helt obegripligt att vi ska måsta ändra klockan!
    Och när ska man ta sin eftermiddagstupplur??!! :O

    Klockan på bloggen? Det måste jag kolla!

    Kram

  30. Decdia skriver:

    Hoho, klockan är ju bara åtta gammal tid!

  31. Decdia skriver:

    Jag lyckades ställa väckarklockan helt själv! Men jag fick tända ljuset… Det var faktiskt jag som ändrade alla klockor här hemma, till och med den i bilen. Det blev tre hela klockor. Svettigt… 😉

  32. jag tycker det kan vara ”sommartid” jämt !!

  33. Tur att man har smartfån så slipper man undra vad klockan egentligen är eftersom den ställer om sig själv 😉

  34. Ulla skriver:

    Big Ben…jag som tycker köksklockan sitter högt!! 😀
    Kram

  35. Decdia skriver:

    Måtte du ha en skitbra anledning till bloggskolket idag. 😉
    Och då menar jag inte bara ändringen av tiden utan typ att du kommer att knacka på min dörr strax…

  36. fnulan skriver:

    Äsch skit i att ställa om klockan, blir ju mycket mer spännande då =)

  37. camilla skriver:

    Men hallå! Tiden ändrades ju bara med en timme. Inte kan man väl hoppa över ett inlägg, bara för det 😉
    Kram!

  38. Melody&M.E skriver:

    Här har jag fortfarande inte ställt om min sovklocka!
    Det gäller att ta det försiktigt med sådana stora omställningar i livet.
    Kram M.E

  39. Mita skriver:

    Ja slit o släp med denna sommartid,och trött blir man en hel vecka efteråt..** dessutom pajjade klockradion,phaaa….
    Kramiz♥

Lämna en kommentar