Omröstning – Jul/Julefrid/Julestress

Ama är – som alltid – mycket glad för alla dom otroligt många fina bilder som har kommit in. Såhär i upploppet inför julen och allt.

Jag är också glad att jag har regeln som överlåter röstningen till er läsare. Hade inte klarat av att välja en bild själv…

Reglerna för omröstningen är enkla, men tål att upprepas:

  • Man får rösta på sitt eget bidrag
  • Man får rösta på flera bidrag
  • Man får anlita släkt och vänner i röstningen (kul att ni får nåt att göra i jul 😉 )
  • Man får utöva röstfiske
  • Men det finns ett inte också – samma person får inte rösta mer än en gång per bidrag
  • Röster mottages endast i detta inlägg, röster under annat inlägg är ogiltiga.
  • Skriv en kommentar med vilket/vilka nummer ni håller på.
  • Röstningen avslutas måndag kväll den 26/12, klockan 23:55 (Ama tänkte att ni skulle slippa stressa så här i julefridens tider)

Nedan följer dom tävlande bidragen, utan inbördes ordning. Dom är (ungefär) i den ordningen som dom kom in till Ama.

Länkarna pekar på det inlägg där utmaningen är antagen hos de olika bloggarna ifall man vill se nån historia runt de olika bilderna.

För dom personer som saknar blogg och alltså inte kan få en länk har Ama lagt in lite text från mailen så det syns hur dom tänkte med sina bilder.

Bilderna (som är klickbara ifall man vill se dom lite större) kommer till synes lite huller om buller, men för man muspilen över dom så ser man att dom faktiskt kommer i nummerordning och vem bilden tillhör.

Hoppas ni får en stressfri och fridefull jul, allihopa!

  1. Ama
  2. Ulla: Stressat runt i hela stan stan stan finner ingen julegran gran gran gran, men till slut så kommer råd att ut i skogen vi får gå, där vi finner denna ruska. Hurra!
  3. Jess
  4. Preciosa
  5. Freja
  6. Freedomtravel
  7. Agneta
  8. LiLo
  9. Renee
  10. Veiken
  11. Beate
  12. Leena
  13. Hoppar vi över
  14. Thakock
  15. Tomtan
  16. Diana
  17. Ma
  18. Linnea
  19. 4U2
  20. Ailas
  21. Robert: Två herrar som laddar för julen 2006…
  22. Krönikören
  23. Znogge

 

53 Responses to Omröstning – Jul/Julefrid/Julestress

  1. Robert skriver:

    9, 14, 21 och 23. 😀

    (först 😀 :D)

  2. Jess skriver:

    Nummer 3 på första plats och nummer 1 som en god tvåa! 😉

  3. Kors & Tvärs skriver:

    Tittar bara in för att önska en riktigt God Jul. Och för att rösta på nummer 7, 6 och 1

  4. Jessica skriver:

    Jaha va bloggportalen så snäll ^^ hehe… ja nu har jag ju inte samma som först med wp… utan köpte med domain name allt för nästan 400kr per år vilket är väldigt billigt i min åsikt =).
    Tack för att titta in =).

    Jag röstar 3 och 5 =).

  5. Veiken skriver:

    Jag röstar på 8 och 10 🙂

  6. Gun skriver:

    Jag röstar på nr 3, Jess. Den bilden är ju fantastisk. 🙂

  7. Camilla skriver:

    Tyvärr måste jag rösta på nummer ett.
    Jag menar…HOPPAS att han klarar sig. för vad är en jul utan Bruce!
    Kram!

  8. Beate skriver:

    Gud vilka roliga bidrag!!! Mina röster går till:
    3, 5, 8, 10 och 11.

  9. Percy skriver:

    Bild 23 är absolut bäst!

  10. Znogge skriver:

    Jag röstar på 23 annars blir Herr Hund så sur 😉

  11. LiLo skriver:

    3, 8 och 18 (hoppar över bocken nr 1)

  12. Preciosa skriver:

    Hola, God Jul!
    Jag röstar på 1,4,14 och 16

    Ciao P ♥
    Lyssna på lite fin sång av spanske lillkillen Abraham:
    Una navidad para todos – En jul för alla !

  13. farfar0hebbe skriver:

    God Jul ,,nu är jag i Vreta,snoozar för fullt,,njuter nu av en kall julöl.Ha nu den bästa av jular.Kram.
    Visst f-n man ska rösta oxå,,Nr 1,(man fjäskar väl en aning)

  14. 4U2 skriver:

    Tänk att nr 3 är mitt tur nummer och så fastnade jag just för den bilden som har … en trea 🙂 Vem kan låta bli att reagera på det kladdandet som Tomten ägnar sig åt … ?

  15. Tomtan skriver:

    Nummer 4 får min röst!

  16. Susanne skriver:

    Nr 11 för jag har träffat det svinet IRL 😉

  17. Ninz skriver:

    Min röst ligger på 1an 😀

  18. Åsa skriver:

    Bild nr 23 får självklart min röst. En noblare hund får man leta efter.

  19. Alexander skriver:

    För sitt modiga uppvisande av julefrid även i en något obekväm situation röstar jag på bild nr 23!!

  20. Gökboet skriver:

    Jag röstar på charmkillen Herr Hund, nummer 23!!!

  21. Roggan skriver:

    Röstar på 1, alltså din om du lovar att inte elda upp Bruce. Kram

  22. mitha53 skriver:

    Håller med Roggan, bara du inte eldar upp stackars Bruce så får du en röst, nr 1 alltså, sen självklart nr 23, fina vovven…
    Kram och en riktigt God Jul!

  23. Freja skriver:

    Huu så svårt det var! Jag röstar på mig själv nr 5, men även på 9, 20, 21 och 23. Du kanske kan utläsa ett mönster???? En hund slank med oxå….

    Jag skickar snöiga God jul hälsningar till dig och Anders så ses vi efter julen!

  24. Agneta skriver:

    Foto nr. 3 är helt outstanding och får min röst.Den snattande tomten! Som tvåa kommer nr.23
    Önskar dig en trevlig julhelg inkl. alla tillbehör 😉
    Kram, Agneta

  25. fnulan skriver:

    Lycka till alla deltagare, jag håller på Ama, alltid!

    Massa GOD JUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  26. Micke skriver:

    Jag önskar dig en riktigt härlig God Jul! 🙂

  27. Diana skriver:

    Nr 3 får min röst!

  28. Diana skriver:

    Sv: Åh vad surt att de hade stängt! Nu har de mycket helstängt hos er va?

  29. Linnea skriver:

    Jag röstar på 18 ^^, (Y) 6 och 23 😉 ❤

  30. Leena skriver:

    Måste göra det lätt för mig så här i julenatten….så jag ger alla från nr 1 till 23, ja utom 13 då, en röst var……..och se då fick även jag en liten röst:)

    Nu ska jag ut och hålla utkik efter tomten….finns han…..

    God och glad jul alla!!!

  31. gunnardeckare skriver:

    Jag röstar på nummer 6.

    God Jul!

  32. Denna gången får det bli nr 1 😀

  33. Stattinskan skriver:

    1 – 16 – 23 🙂
    GOD JUL underbara AMA och Anders 🙂
    KRAMAR

  34. Skatan skriver:

    Jag röstar på numero 23,

    Herr Hund med den röda luvan … 🙂

    … den bilden tycker både jag och StinaFina är allra bäst.

  35. Afrodite skriver:

    Hoppar röstningen och tävlingen, men vill önska dig en riktigt GOD JUL! ♥ Kram

  36. Diana skriver:

    God morgon och god jul Ama och Anders!

  37. Snigelpickan skriver:

    Ja!! Den här gången kanske jag ska vara med 😉 GOD JUL!!

  38. Sus skriver:

    Jag röstar på nr 9 🙂

  39. Mattias skriver:

    Jag röstar på bild nummer 23:)!

  40. Thakock skriver:

    1,14,16 och 23! =D

  41. Agneta skriver:

    röstar på bild nr 7, och så nr 3!

  42. Ingrid skriver:

    Fjäskig som jag är så röstar jag på nr 1, och nr 1 och nr 1!

    Kram

  43. Småländskan skriver:

    God fortsättning!
    Jag röstar på nr 22 och nr 1.

  44. Ailas skriver:

    Nummer 20. Fina Sotis behöver en röst. 🙂
    God fortsättning

  45. Krönikören skriver:

    Men hallå! Det verkar som om folk inte förstår vilken julefrid det är att ha en tom almanacka! Därför måste jag rösta på mig själv, alltså en röst på nr 22.
    Nr 9 får en röst också, för den katten har verkligen julstressen lysande ur ögonen!

  46. yvonne skriver:

    1,4, 16 röstar jag på

  47. Maggan skriver:

    Jag röstar på nummer 1 och 4

  48. moi skriver:

    Oj i sista timmen,nästan.
    Jag röstar på nr 1, 3, 4, 7 och 16

  49. Ama de casa skriver:

    Å Ama kan som vanligt inte välja bland alla dom fina och kluriga bilderna så alla får en röst av mig.

  50. Sussi skriver:

    Jag röstar på din bild.. Så klart 🙂

  51. skåningen skriver:

    Röstar på 23 Znogge Kram!

Lämna en kommentar