Stora nyheter!

Nya kundvagnar på Carrefour!  Röda och blå. Undrar vilken Ama valde? Ni kan aldrig gissa rätt.

Men det är inte bara kundvagnarna som är nya…

Dom har byggt om där inne också. Man kan inte hitta nånting längre. Sååå förvirrande! Systembolaget har dom flyttat dit där städgrejerna var förut, apoteket är där porslinet var, och städgrejerna… Ja dom har inte Ama hittat ännu, men just det, det gör inget.

Ama’s informationscenter låter meddela:

Här har vi Carrefours öppettider i nu i jul- och nyårstider. Det börjar redan med att det är stängt i morgon, men öppet på torsdag. Dessa helgdagar är för oss nordbor lite mysko. Vill ni veta vad dom handlar om så får Ama hänvisa till Preciosas Informationscenter.

Nå, vilken färg på vagnen valde Ama?

Självklart den röda. Men bara första gången. Dom blåa är nämligen större.

Gomorron!

58 Responses to Stora nyheter!

  1. yvonne skriver:

    Godmorgon, fööörst

  2. Fina Frun skriver:

    6 januari är ju mega-stort minns jag 🙂

  3. yvonne skriver:

    Tack för Carrefour tiderna, perfekt att veta hur man ska planera handlandet när vi kommer ner.

    Här i Sthlm är det vitt av frost på marken, kallt och ruggigt, bläää

    Ska sätta igång med småköttbulls tillverkning inför julen. Har 3-4 kg köttfärs som ska förvandlas till jättesmå köttbullar. Dagen är med andra ord fulltecknad.

    Ha en bra dag

    • Ama de casa skriver:

      Carrefour är ju den affären som har anpassat sig mest till ”tillgång – efterfrågan” tycker jag. Ja, som har medst öppet när det är mest folk. (Utom kina-basarerna, då, som ju aldrig stänger, verkar det som) Mercadona följer ju helgdagarna slaviskt, medan Consúm lägger sig nånstans mittemellan 🙂

      Lycka till med rullandet!

  4. LiLo skriver:

    Herre min je, vilken gigantisk butik. Det finns väl rastplatser?
    Rött är sött och passar dej perfekt : )

  5. Camilla skriver:

    Jag tycker det var huvudsaken att du hittade till systembolaget.
    Vad tror du Bruce skulle säga om du inte kom hem med öl och sprit 😉
    Allt annat är världsliga saker. Som att städa…vem behöver det? 😉
    God morgon!

  6. Ingrid skriver:

    Där ser det ut att finnas risk att totalt tappa bort sig!
    Ha en fin shoppingdag!

  7. Kaisa skriver:

    Jag tror att du först tog den röda, sedan tog du den blå för att senare ta hela affären! 🙂 Kram ♥

  8. Selma skriver:

    Jag tror jag vet varför det alltid ska flyttas om. Det är för att man ska irra vilse och som tröst fylla vagnen med saker man inte behöver.

  9. Gunilla skriver:

    wow vilka stora fina vagnar 🙂

  10. carina skriver:

    Där verkar man behöva karta och kompass om man ska handla 🙂
    Snygg färg på kundvagnen *Ler*
    Kramen♥

  11. Robert skriver:

    Goddag! 😀

  12. Robert skriver:

    Om städgrejerna skulle vara där systembolaget var förut så kanske det är de du hittar först. 😉

  13. Lisbeth skriver:

    Så klar den röda. den skulle jag också valt. Varför kan dom inte dela ut kartor så här i början. Är ju synd att hamna bland städ grejorna. jag fryser så in i bomben. Ser underbart ut nere hos er
    Kram

  14. Petra skriver:

    Stor chans att komma bort där inne 😉
    Klart du valde en röd, fast var ju dumt av dom att dom blå var större..

    Kram

  15. Sus skriver:

    En himlans tur att det inte var systemet du inte har hittat 🙂
    Kraaaam

  16. Preciosa skriver:

    Hola!
    Ja jag skrev just om kundvagnarna på bloggen men både om dessa bautastora och sen en kille som snott 3000 st metallvagnar
    sågat upp dom och sålt. Kanske tjänat ca 290.000E. Till slut satte affären på GPS på dom så dom hittade banditen…
    Läs på min blogg vet ja och titta på krubban på egen sida där 😀
    Kram P ♥

    • A-K skriver:

      Jag har tittat på dina bilder. Jättefina! Kunde tyvärr inte svara dig. Kommer inte igenom med de siffror, bokstäver och tecken. Blir hela tiden error så därför skriver jag till dig via Amas blogg.
      Mvh
      A-K

    • Ama de casa skriver:

      Om man inte ser bokstäverna hos Preciosa så finns det en liten ”refresh-plupp” just under dom fyra bokstäverna. Trycker man på den så får man nya som förhoppningsvis är lättare att se.

    • A-K skriver:

      Hej Ama!
      Jodå jag ser både siffror och bokstäver ordentligt. Sedan alla konstiga streck har jag ingen aning om hur de ska komma till.
      PS. Behövde inte gissa vilken färg på kundvagnen du hade valt. Visste vilken färg.DS
      Kram/A-K;)

    • Preciosa skriver:

      Om jag bara visste hur man får bort så´na verifieringar…
      Ska fråga Patrick på Spanienforum om han vet…
      Ciao P ♥

  17. Big news… Fantastiskt fina kundvagnar du… den röda passar ju dig som handen i handsken… Men är själva korgen i plast som det ser ut… i så fall så känns det ju som att den kan bli ganska skör av att stå ute i solen… även om den till stor del kan gömma sig under skuggtaket… Jag är mest orolig för systemvarorna… jag menar tänk om de skulle dratta i golvet…
    Sv: Jaha, det är så ni gör midsommarstången i Spanien… lustigt… här är dom gröna och blommiga vill jag minnas…

  18. Krönikören skriver:

    Vilka bre e e e e e da gångar. Där kan man ju ha kundvagnsrally!

  19. Merei skriver:

    – tippade faktiskt på rött och jag hade rätt :)! kram!

  20. Susanne P skriver:

    Hahaha! Syrran hade snott min kommentar igen!!! 🙂 Det var precis det jag tänkte när jag läste inlägget; huvudsaken att du hittar till bolaget! 😉
    kram

  21. mitha53 skriver:

    Här har dom också flyttat på bolaget. Men det nosar man ju lätt reda på,hihi….
    Gud vilka häftiga kundvagnar,mycket gladare och piggare än dom gråtrista som finns nu här..undrar när vi får såna??
    kramizz♥

  22. moi skriver:

    Detta måste vara nåt EU direktiv för ”min” affär har gjort samma förändringar. Visserligen är inte kundvagnarna så fina men stora eller jättestora. De sista varorna får man bara upp om man slänger sig ner i vagnen, att komma upp igen innebär en cirkusföreställning. Alla varor är omkastade inne i butiken så jag springer som en yr höna för att hitta mina grejor (jag är inte sån som går och tittar på allt och ser nyheter i sortimentet). Denna yra höna blir mer o mer irriterad och kommer hem med hälften av vad som stod på listan (som låg kvar på köksbordet).

  23. farfar0hebbe skriver:

    Hej du,,Ja osnabb,men rätt,,du får försöka träna bort den egenheten som du har,,eller kanske ta hjälp av Anders,han verkar vara på hugget..Haé Kram.

  24. farfar0hebbe skriver:

    Ja visst,,lite egendomligt att heta Sven,,när det finns så många fina Tjejnamn..Haé Kram.

  25. Elise skriver:

    Klart att du tog den röda.
    Undrar varför de blå är större.
    Men oj vad stort och fy vad jobbigt med förändringar.
    Ni borde få en GPS med vagnen.

    Ha en fin dag.

  26. Äsch, jag som gissade på blå och tänkte att Ama kan nog överraska nångång men icke 😉

  27. Thakock skriver:

    Usssccchhh vilken hemsk röd färg! =P

  28. Diana skriver:

    Någon som är överraskad över vagnvalet? Näää! Fortsätt du med de röda, ska ni storhandla så kan ju Anders köra en blå bredvid dig. Hehe.
    Varför är det röd dag idag då? Såg de stjärnan? Lucia? Eller nåt annat mysko helgon?

  29. kaffehörnan skriver:

    Ja toppen fick inte plats på kortet

  30. Beate skriver:

    Visst är det förvirrande när dom ändrar på väl ingådda sektioner!!! Å klart att du ska välja den blå shoppingvagnen nästa gång: jag menar hur många 5 l Bibar vin får då inte plats i en liten röd vagn;-)

  31. Ruth i Virginia skriver:

    Under ” -20%” skylten:

    Var det inge folk i affär’n?

  32. Ruth i Virginia skriver:

    Eller var dom alla ute och letade efter Ama som givetvis tappat bort sej.?

  33. Susanne skriver:

    De blåa måste ju vara värdsastora

  34. ida skriver:

    jag önskar att Maxi kan införskaffa rosa vagnar..

  35. Stattinskan skriver:

    Varför bara ta en i taget? Anders kan väl ta den blå och du den röda så behöver ni bara handla julmat EN gång och så får ni en återhämtningsperiod … ja, på motionsfronten alltså 🙂
    Kram igen

  36. Kina skriver:

    Rött så här i juletid passar ju bra och JA jag önskar fortfarande musik från maken: Han får alltid lägga upp ny musik på min ipod hjälpa mig med spotify mm mm 🙂
    Kram Kina

  37. Sussi skriver:

    Men då… Du avslöjade svaret innan jag hunnit gissa! För jag hade ju gissat på den röda. Vad vann jag?? 😉

  38. Ingrid skriver:

    Tack för öppettiderna då vet jag att jag kan handla man när jag är där 😀
    Kram från ett snöigt Bergen

  39. Gun skriver:

    Tycker du ska lägga in en protest, de röda ska såklart vara störst!

  40. ansepanse skriver:

    😀 jag skulle valt den blå

  41. Marianne skriver:

    Tack för infon!

Lämna en kommentar