Vad kan man hitta på i Murcia?

 

Vi var ju på en tripp till Murcia förra veckan och vad kan man hitta på där?

Tja… Man kan ju till exempel fotografera en himla massa och det gjorde vi.

1

Här fotade Anders Ama som i sin tur fotade en massa stela figurer.

2

Såhär blev förresten den bilden som Ama tog.

3

Här fotade Ama Anders som i sin tur stod inne i en julgransboll och fotade.

4

Såhär blev förresten den bilden som Anders tog.

5

Här fotade Ama ett gäng barn som höll på att lära sig allt om återvinning på ett lekfullt sätt.

6

Till slut kom alla i mål och fick high five av den exalterade lekledaren.

7

Ama fotade människor som satt och åt i spridda grupper…

8

… och hon fotade även människor som satt och åt i mer hopträngda grupper.

9

Att fota dessa kvinnor i sina vackra och färgglada dräkter var ju helt omöjligt att låta bli.

Även om det kanske verkar så, så var Ama inte den mest påträngande av fotografer där i Murcia.

Nejdå.

10

Kolla bara på den där killen i blåa jackan. Han hoppade upp på karusellen och fotade rätt närgånget.

Men inte heller han var värst:

11

Såhär påträngande och regisserande är aldrig Ama. (Ja, inte så ofta i alla fall, det kan ha hänt nån gång – som HÄR till exempel).

Men Ama själv då? Var det ingen som ville fota henne?

12

Troligen inte. Trots att hon gjorde sitt bästa för att påkalla uppmärksamheten från dom här grabbarna som stod och filmade så är det mycket tveksamt om hon fastnade på nån annan film än sin egen.

Ja att fota det kan man göra i Murcia, men självklart finns det en massa andra grejer att hitta på också. Mer om det nån annan dag än på denna annandag.

Gomorron!

62 Responses to Vad kan man hitta på i Murcia?

  1. Robert skriver:

    FÖRST! 😀

  2. Robert skriver:

    Att fota och att gå borde kunna vara samma sak. Bara en tanke som slog mig nu på stående fot. 😉

    Gomorron! 😀

  3. mamma c skriver:

    Mycket fotande blir det 😊👍.
    Ha en bra annandagsjul.
    Kram Carin

  4. Tänk om du blev fotat/filmad av någon du inte såg! Denne någon kanske förstorar upp sitt foto så att det blir typ idolaffisch på Ama! Det kanske börjar hänga en massa folk omkring er och tjatar om att få din autograf!
    ❤️

  5. Znogge skriver:

    Ha ha någon ska alltid vara värst 😀

    God annandag!

  6. "Lillasyster" skriver:

    Något närgånget…. Men vill man ha bra bilder så får man krypa upp nära. Ha en bra annandag🦋

    • Ama de casa skriver:

      Jag skulle nog också göra så när jag fotade om det inte var så att marken är så himla långt ned och obekvämt till nuförtiden… 😉
      Tack detsamma!

  7. ser ut som krigsmonument… fina vackra kläder.

  8. farfar hebbe skriver:

    Ja du en bild säger mer än ord,,dina bilder snackade verkligen..Ja Erika hade planerat att köra bil till Götet,men mormor fick henne att tänka tåg i stället,känns tryggt..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Det är himla bra att man kan lägga in bilder i bloggen – tänk hur förskräckligt mycket man hade varit tvungen att skriva annars? 😉
      Himla bra övertalat av mormor där!
      Kram

  9. farfar hebbe skriver:

    Ja +grader och halt som F-n ute..Vi var ut på stan nyss och inhandlade den Lap Top som Loke sparat till nu i två år.Han var väldigt bestämd i telefon med pappa,,den fick inte öppnas,det skulle han göra själv när han kommer hem från Götet på fredag,det var ord och inga visor..Ha nu sköna mellandagar,det tänker jag ha..Haé Kram

    • Ama de casa skriver:

      Fy vad jobbigt när det blir så där snorhalt – ta det försiktigt när du går ut!
      Duktigt sparat av Loke – klart han ska få öppna den själv 🙂
      Tack och detsamma till dig!
      Kram

  10. Geddfish skriver:

    Det är skönt med jullov, eller hur? Fast på ett vis, kameran går ju glödhet, så den borde få januarilov snart!
    Ha det jättefint nu på denna annan annandag!

    • Ama de casa skriver:

      Här är det minsann inget jullov… Samma slit och släp som vanligt 😉 Men visst går kameran glödhet, den om någon förtjänar verkligen ett lov 😀
      Tack detsamma!

  11. friochlycklig skriver:

    Hemska tanke när man tänker på ”alla” som kanske sitter och tittar på foto på en på konstiga platser. Man har nog hamnat på ett och annat foto under åren. 📷😊

  12. Sophie skriver:

    Kuliga och juliga fina bilder … eller ja, eller …. smilbanden kommer igång iallafall. 😉 😀

  13. Annica skriver:

    Mycke kort blir`re 🙂
    Ha en finfin dag
    Kram

  14. Ami skriver:

    Du kanske blev filmad av de där killarna och vem vet, du kanske hamnar i någon känd film 🙂
    Kram

  15. Vad stod det där på blomsterväggen? PRIMM..ER..?
    Och vilka sanslöst vackra dräkter!

    • Ama de casa skriver:

      Du… Jag blev hur snopen som helst när jag såg att det faktiskt stod nåt där med hjälp av krukorna. Såg det först när jag hade lagt in bilden i bloggen. Kollade alla andra bilder och kunde inte heller utifrån dom utläsa vad det stod. När jag var där såg jag bara en blandning av röda och vita krukor… Nu MÅSTE jag åka tillbaks till Murcia. Dels se vad det står där med hjälp av krukor och sen leta upp den där affären där dom säljer lavalampor.
      Dräkterna var otroligt tjusiga! Kanske borde jag införskaffa en sån också när jag ändå åker tillbaks till Murcia. Jag är ju trots allt en klänningstant nu 😀

  16. Ditte skriver:

    Bra med en kamera som hänger med i svängarna. Eller kanske är det du som hänger med den. Murcia har verkligen mycket att erbjuda och jag tycker du fått med en hel del.Och i variation.
    Trevlig annandag!

    • Ama de casa skriver:

      Vi hänger nog med varandra, tror jag. Fast ibland hänger inte kameran med i svängarna, det är då den går sönder… 😉
      Murcia är en härlig stad! 🙂
      Tack detsamma!

  17. Kul med lite annorlunda foton och att fota människor lyckades Du bra med denna gång.

    svar När kalkonen inte var tinad och J var iväg på jobb så blev julen riktigt jobbig å jag kände mig hysterisk, när allt till slut blev både tillagad och uppätet å vi satt i soffan kändes det så mycket bättre.

    kram

    • Ama de casa skriver:

      Det fanns många människor att fota där i Murcia – så är det inte på alla ställen vi besöker 😉

      Skönt att det lugnade ned sig till slut så du fick en något sånär fridfull julafton.
      Kram

  18. Anette skriver:

    Bilderna när du och Anders fotar varandra när ni fotar gillar jag.
    Det är alltid roligt att gå runt och ta bilder, särskilt nu för tiden när man kan ta hur många som helst och sen välja, ofta är det de knasigaste som blir bäst.

    • Ama de casa skriver:

      Visst är det bra nu när filmen är så billig! Å andra sidan blir det lite jobbigt att välja bilder också när dom blir så många. För att inte tala om hur Anders – arkiveraren – får mycket jobb med att bestämma vilka bilder som ska sparas och inte. Men det är smällar man får ta 🙂
      Och visst är det många knasbilder som blir dom bästa! Eller åtminstone dom roligaste 😀

  19. Susjos skriver:

    God fortsättning önskar jag dej och Anders!!!!
    Visst är det kul att fota!!!
    Kram!

  20. Kors och Tvärs skriver:

    Men se där! Då vet vi vad vi inte ska titta på när vi kommer uppåt Murcia Tack för bilderna. Då får vi kika på ”nåt eget” 😉

  21. Ylva skriver:

    Att gå runt och fota är ju kul! Idag gick jag ut två timmar innan jag skulle träffa en kompis och gick runt på stan. Tyvärr var det ännu mindre öppet än vad jag trott, så jag fick gå ett varv runt en stor park också för att fördriva tiden.

    • Ama de casa skriver:

      Både att fota och kolla på folk hör till mina favoritnöjen, så varför inte kombinera dom båda? 😉
      Du fick ju extra motion där, så det var ju inte så dumt att det var stängt 🙂

  22. BP skriver:

    Vilka utsmyckningar Murcia bjuder på – WOW! Skulpturer och statyer är ju spanjorernas specialitet, och den där gruppen i första bilden är inget undantag. Den rödvita blomsterväggen är otroligt coolt liksom den gigantiska julkulan. Spanjorer kan, verkligen!
    Å närgångna fotografer i olika poser finns uppenbarligen inte bara i den här bloggen och min egen;-)

    • Ama de casa skriver:

      Ja dom är verkligen duktiga på att dekorera – inte minst i rondeller. Många grejer finns det att kolla på 🙂
      Närgångna fotografer finns det helt klart lite överallt… 😉

  23. Sarah skriver:

    Jag brukar också fota massa 🙂 Det är så roligt 🙂

  24. Augusta skriver:

    Då skulle jag trivas i Murcia. Jag älskar också att ta bilder som ni. Verkar som en trevlig stad och speciellt i jultiden. Vackra kvinnor i fina klänningar, brudpar, restaurangbesökare, ja du fick med allt på kort 😀 Ha en trevlig dag!

    • Ama de casa skriver:

      Murcia är en fin stad året om, men som du säger så blir den extra tjusig i juletider. Dom pyntar väldans mycket runt hela stan 🙂
      Tack och ha en härlig tredjedag du med 😀

  25. Veiken skriver:

    Det låter som en hel fotbollsmatch.Fota hit och fota dit. Ditt resultat blev så trevligt. Man slapp dessutom betala inträde! 😉
    PS. Jag köpte en bra tidning på julafton! 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Ja vi fotade hit och fotade dit, och ibland träffade vi till och med av målet – en typisk fotbollsmatch (fast dom slutar ju inte helt sällan 0 – 0 utan att nån har träffat av målet alls… 😉 ).
      Så du plankade in på den här matchen? Aja baja… 😉 😀

      Jag tyckte väl mig se det, ja att du gick och köpte tidningen alltså… 🙂

  26. Anneli Häggkvist skriver:

    En himla massa fina bilder! 😀

Lämna en kommentar