Julen närmar sig med stormsteg

 

1

Det såg vi bland annat nere på stora kyrktorget där den lilla julkrubban är på gång.

Men framförallt såg vi det ute på Zenia Boulevard:

2

WOW!!! Jultältet utanför Leroy var på plats.

5

Vilket himmelrike för den som älskar hysteriskt julblink!

3

Tomten hade ingenting alls på sin lista. Han kanske blir ledig i år?

4

Eller kanske inte… Många påkallade hans uppmärksamhet med dom där stoppskyltarna.

6

Anders stod och funderade hur man bäst skulle beskära dom där julträden.

7

Sen såg vi nåt som verkade väldigt bekant på nåt vis?

Och givetvis!

8

Självklart fick Signe där till vänster följa med hem till Sixten.

Dom verkade komma bra överens…

9

… fast Sixtens kärlek verkade lite svag och obesvarad?

10

Men en smärre operation senare…

11

… var dom lika kära båda två.

Transplantationen av Sixtens batterier hade lyckats. Inte så konstigt att det var svagt innan, han hade ju åkt först runt Sydamerika och sen runt hela jorden på samma batterier. Men nu är han som ny igen.

Låt julen komma!

Eller förresten… Lite tidigt är det nog ändå, eller vad tycker ni?

Gomorron!

58 Responses to Julen närmar sig med stormsteg

  1. "LillaSyster" skriver:

    Det är aldrig för tidigt för kärlek 💜

  2. farfar hebbe skriver:

    Ja så klart att Sixtens kärlek blev större när han fick ny glöd i baken..Haé Kram.

  3. Carin skriver:

    Åhhhh, så rart att Sixten hittat kärleken. Kanske blir det några tomtenissar senare .

  4. Janne skriver:

    Inte alls tidigt. Kör på! Se till att få hem en gnutta halm i huset också! 😀

    Ha en trevlig dag!

  5. Fia skriver:

    Härligt att se Sixten glöda av kärlek! Allt julkrimskrams blundar jag för än så länge, men förstår att de måste börja i tid för att få julkrubban klar. Bara inte bajsgubben har rymt igen…..

    • Ama de casa skriver:

      Han är så glödande glad nu Sixten 🙂
      Jag tror inte att dom ens brydde sig om att sätta ut en bajsande gubbe senast vi kollade – han blir ju alltid stulen… (Fast ifjol var vi bortresta hela december så då vet jag inte).
      Får gå ner och kolla när dom låter förlåten falla 😀

  6. skåningen skriver:

    Så söta !! De glöder av kärlek!
    Barn lär sig fort.Det tog inte många sekunder förrän hon förstod
    att det var tangenterna som man skulle trycka på!
    Ha det så gott!
    Kram!

  7. Robert skriver:

    Julen kommer nog snabbare än tåget så låt hjulen rulla. 😉

    Gomorron! 😀

  8. Znogge skriver:

    Så trevligt för Sixten att äntligen få en jämställd partner 😀 Härligt att tycke uppstod 😀

    God måndag!

  9. friochlycklig skriver:

    Ojojoj det där kan sluta illa! Du vet väl vad snögubbar gör? ☃️ Åååh de gör flera snögubbar ju. ☃️☃️⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄
    Men vem är jag att missunna dem kärlek? Grattis Sixten och Signe. 👍💖

  10. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Härligt att jultältet är på plats: Jag kommer att få massor med egen tid att gå runt och njuta på Leroy. 🙂

  11. Inger Rozén skriver:

    Hej!Du har barnasinnet kvar.Kul.Kram,Inger

  12. Ja nu börjas det med julandet, stackars dem som jobbar i butiker där det spelas julmusik i två månader ??
    Kommer ihåg när dottern jobbade i affär och jag skulle sätta på en julskiva på julafton…snälla mamma inte nu !!!
    Dina små runda goa tomtar som är så kära ivarann var ju bara för söta.

    Tjingelingen från Rantamor.

    • Ama de casa skriver:

      Man kan bli lite trött på julmusiken då när det tjuvstartas sådant nuförtiden. Haha! Jag förstår din dotters reaktion 🙂
      Visst är dom fina Sixten och Signe 🙂

  13. Augusta skriver:

    Helt underbart vartenda julbild 😁 men lite för tidigt för Signe och Sixtens förälskelse. Vi spar lite på det 😁

  14. farfar hebbe skriver:

    Oki,efter en kolsvart morgon kom solen och städade undan rimfrosten..Har varit en vända ner i norduppland och fotat lite på ett torp som håller på att rustas.Frös lite om näbben och fötterna.Hemma nu,graderna har solen lyft till +8,6*..Haé Kram.

  15. åsa i åsele skriver:

    Så söta Signe och Sixten är ❤ riktigt glöder av kärlek 🙂
    Jag skulle gärna uppsöka den där tomte-affären 😀 skulle behöva lite glitter i mitt liv 🙂
    Se till att Anders icke beskär träd med elektricitet då kan det gå illa 😉 inte bara för trädet utan även för Anders å det vill vi icke.

    • Ama de casa skriver:

      Dom är himla fina – och snälla! 🙂 Jultältet är hur kul som helst att gå runt i – måste nog åka dit snart igen 🙂
      Ja att gå lös med sekatören på elledningar är nog inte att rekommendera… 😉

  16. BP skriver:

    Hahaha! Bra att SIxtens hjärttransplantation gick så bra. Tur att han inte behövde en pacemaker;-)
    I Torrevieja verkar julhysterin vara betydligt större än här, eller så har jag undvikit de värsta ställena.
    Är ju varken pyntig eller julig, så för mig är det alldeles för tidigt med julskyltningen och alla kataloger som ramlar ned på hallmattan.

    • Ama de casa skriver:

      Det var ett väldigt lyckat ingrepp. Nu har vi varit ute och letat nya inplantat ifall det händer igen. Men batterier är nästan samma sorts djungel som lampor nuförtiden. Men bara nästan 🙂
      Ja, det startas för tidigt med julen nu, men jag hör ju till dom som gillar julen jättemycket 🙂

  17. Ditte skriver:

    Jag hade tänkt att föreslå att alla ”tomtedjävlar” kunde ta sin semester nu och återkomma möjligen i februari.
    Julig är jag inte alls och att börja före första advent gillas inte. Stockholms butiker och varuhus verkar inte kunna få nog av allt juligt så där har julen gkort tidig entré i år.

    Fint att Sixten har fått en partner och en verklig lycka att transplantationen blev bra. Kanske är Sixten nu bara konvalecent ett tag.

    • Ama de casa skriver:

      Jag gillar julen, men all denna tjuvstart är inte bra. (Vill påtala att Signe och Sixten INTE är julprydnader 😉 ).
      Sixten låter hälsa att han mår superfint! 😀

  18. Trollet skriver:

    Kärleken är ju fin året runt, men julen får nog vänta lite

  19. Så söta! 🙂 Stackarn…fick han hjärtsvikt? Vilken tur att ni kunde återuppliva honom! Jag undviker helst julhysterin men den kan vara lite mysig i lagom dos, nu är det bara ca 40 dagar kvar 🙂
    Trevlig kväll!

    • Ama de casa skriver:

      Jo, operationen gick jättebra så dom lyser lika fint båda två nu 🙂 Fast det är väl bara en sisådär 20 dagar kvar till första advent… 🙂
      Tack detsamma!

  20. Julen ja… Jag har börjat läsa julböcker för att komma i stämning. Kram

  21. yfronten skriver:

    Nej, men vad fint att Sixten fick en flickvän! Då får vi se om hon får följa med ut i världen. 🙂

  22. ullie skriver:

    Men Tack tusen tack vi har haft det bra o en fin bröllopsdag men lugn .
    åhh ja som älskar såna ställen o kika på allt om julen

  23. Susjos skriver:

    Jösses så mycket jul redan…brrr, nej det är för tidigt! Men Signe och Sixten är söta, skönt att det gick att fixa till Sixten!

    Svar: Haha, tänk att jag visste att du skulle gilla onsdagar och lördagar bäst på träningsschemat på hotellet! Angående de spanska äggen så blev jag förvånad över hur lättskalade de var, (å bruna var de ja), här hemma tycker jag de är så svårskalade, pillrigt värre!

    • Ama de casa skriver:

      Jodå, Sixten är som ny igen 🙂 Måste åka tillbaks och kolla på mer blink snart 😀

      Lättskalade ägg här? Jag brukar stå och väsa en massa ord som inte lämpar sig i skrift (och inte i tal heller!) när jag försöker få väck skalet. Hönorna på Kanarieöarna måste vara av en annan sort 😉

  24. Anette skriver:

    Jul, jul, jag vill ha mer jul 🎤

  25. annettejuhlin skriver:

    Gulliga snögubbar 🙂 Så det drar igång tidigare hos dig än här? Vi var runt i diverse butiker i helgen, men jag fick ingen julkänsla alls, jag tror knappt att det var julskyltat, och om det var det kan det inte ha varit så tydligt eftersom jag i så fall missade det. Själv är jag sugen på att börja julbaka och göra julgodis, så att det finns i frysen till jul. Risken är att det är tomt på bakverk och godis i frysen när vi väl kommer till jul…

    • Ama de casa skriver:

      Jo, det där tältet var uppe redan förra söndagen – lite väl tidigt om du frågar mig 🙂 Men jag älskar julpryttlar, så egentligen gör det inget.
      Haha! Risken är helt klart överhängande att julgodiset tar slut innan det ens har hunnit bli första advent 😀

    • annettejuhlin skriver:

      Japp, så brukar det bli! Så till jul brukar vi inte ha något hemgjort julgodis att bjuda på, det har vi ätit upp själva, gästerna får köpt choklad och köpta marmeladkulor 😉

    • Ama de casa skriver:

      Det är kanske det som kallas ”taskig tajming”? Ja, att starta så tidigt, alltså. Men å andra sidan får ni mer av godiset själva och slipper bjuda bort det 😀

Kommentera

