♫ ♫♪♪ Upp och ner, ner och upp ♫ ♫♪♪

 

I förra inlägget trappade vi upp med stor möda och besvär till ett ställe där man just inte kunde se nånting alls, sen trappade vi ned igen.

0

Efter att ha letat ett bra tag på den stora parkeringen hittade vi till slut vår bil och kunde ge oss av.

Vi körde upp till ett annat utsiktsställe…

1

… och tänk så mycket bättre det är när man kan köra ända fram och slipper knata i en massa trappor!

2

Till och med utsikten blir mycket bättre då.

3

Vi körde vidare utefter en damm…

4

… över den dammen…

5

… och kom in i staden Cehegín.

6

Det blev lite trafikstockning där mitt i vägen. Vi kom förbi till slut…

7

… hoppades att vägen var enkelriktad (helst åt rätt håll också)

8

… och kom till slut fram mot vår lägenhet.

10

Vi checkade in, trappade upp till lägenheten på tredje våningen och tittade på utsikten…

… drack lite cava (eller om det var spolarvätska?)

11

… trappade ned igen och gick ut på stan och åt lite lunch…

12

… och sen var det dags att trappa upp igen.

Mycket upp och ner blev det – ingen rast och ingen ro.

Och allt detta var på Amas födelsedag och allt. Hade hon månne önskat sig trappor i födelsedagspresent? Tror inte det.

Men man måste ju kolla om man fortfarande orkar med nåt när man har plussat på en siffra till på åldern.

34 Responses to ♫ ♫♪♪ Upp och ner, ner och upp ♫ ♫♪♪

  1. Yvonne skriver:

    Det var då väldans många trappor där, men det fixade ni ju fint. Lite belöning med god sallad och blåtjut. Ser lite onormal ut den där färgen, men smaken är ju ok. Köpte bubblande sånt i mars när det var mässa vid Bahia Costa. Bara jag som gillade det 🙂 .

  2. Inger Rozén skriver:

    Hej!Ser trevligt ut där.Inger

  3. "LillaSyster" skriver:

    Ser att du hade en bra födelsedag. Spolarvätska eller Vira blåtira- eller vad hette den där blåläsken i början på 80-talet? Ha det gött! Kram

    • Ama de casa skriver:

      Födelsedagen var kul – men hektisk. Hann med en himla massa grejer och det är ju inte fel 🙂
      Javisst hette den Vira blåtira! Jag tror nog inte att den finns kvar längre, va?
      Tack detsamma!
      Kram

  4. yfronten skriver:

    Vilken fin väg som ser ut som en matta! Nej, sällan önskar man sig trappor i present. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Vägen var fin, fast som vanligt i spanska byar – lite väl smal… 🙂
      Jag har då aldrig önskat mig trappor! Möjligen en hiss… 😉

  5. åsa i åsele skriver:

    Vira Blåtira finns fortfarande 🙂 Elin köpte en flaska i somras 😀
    Helt galet 🙂
    Jag tror att Du trappade upp och ner så många gånger för att få ihop tillräckligt många steg 😉

    • Ama de casa skriver:

      Åhå! Det var värst. Så Vira Blåtira finns… Trodde inte att färgämnena i den skulle vara tillåtna idag 😉
      Ja, nog blev det många steg den dagen alltid. Jag vill ju gärna nå målet (och det gjorde jag med råge) men helst på platten… 😀

  6. Ruth i Virginia skriver:

    Det är alltid så mycket folk, där ni turistar. How come?

  7. kajsalisasblogg skriver:

    Tänkte också på spolarvätska när jag såg bilden 🙂

  8. Nu har jag kommit in igen. Min dator vill inte riktigt med mig. Jag får fortsatt röda streck under ordenl Precis som vid felstavningar! Lite trist men jag får nöja mig med att jag kan komma in igen.

    Jag fick lust att sjunga till den här texten. ÄN SÅ GÅR DET UPP OCH ÄN SÅ GÅR DET NER.SEN SÅ GÅR DET UPP. OCH NER IGEN.
    Det går att sjunga till texten om man försöker.

    Kram/Gilla

    • Ama de casa skriver:

      Jobbigt när det krånglar… Du kanske har fel språk inställt på nåt vis? Inte vet jag, hoppas det ordnar sig!

      Ja den sången passade också bra 🙂
      Kram

  9. BP skriver:

    Hahaha!
    1. Spanska gubbar med Dramaten skjuter den ALLTID framför sig, kvinnor drar dom bakom sig.

    2. Mönstret på den där lilla gatan visar ju helt klart att den är enkelriktad – gatan alltså. Alltså körde ni MOT enkelriktad. Inte lätt att se så ”skylten” var fyrkantig och inte rund;-)

    3. Utsikten var kanooon, liksom förrätten för att inte tala om vinet som såklart ingick i en minst trerätters. I love Spain:-)

    • Ama de casa skriver:

      1: Det har jag inte tänkt på? Har inte det med vilken sorts dramaten man har? Olika modeller kanske ska framföras (eller bakföras?) på olika sätt? Vet inte – vi har ingen dramaten.

      2: Då var det allt en himla tur att vi inte mötte nån bil 😀

      3: Utsikten var både fin och lättillgänglig. Jodå, det där vinet ingick mycket riktigt i den trerätters vi åt (med extra sallad och bröd med allioli). 10 euro/person igen. Helt ok pris 🙂

  10. Susjos skriver:

    Nja, trappor i present kan vi nog hoppa över, men bubbel i mängd…det kan man inte få nog av, att den är blå går lika bra! Jag har bubblat i vanlig cava ikväll, funkade bra det med. Är det födelsedagsmånad så är det! Sen att jag firade en nybliven ung 50-åring samtidigt får man väl se som bonus?!

    • Ama de casa skriver:

      När vi gifte oss firade vi det i rosa champagne. Den blåa cavan gick alldeles utmärkt den med. Men vanligtvis intas drycken i ”normalfärg” (vilken färg har egentligen cava?) 🙂
      Klart man måste bubbla extra när det är födelsedagsmånad! Och att fira en som nollar – det får man göra hela det året 😀

  11. ullie skriver:

    mycket upp o ner men så fin utsikt verkligen

  12. Jennifer skriver:

    Så fina bilder 🙂

  13. Mona Wejernvik skriver:

    Trappor är kanske bra present, det är i alla fall bra för hjärtat att röra på sig. Grattis till slutsiffrebytet och gott nytt år! Kramiz

    • Ama de casa skriver:

      Ja, nog är det bra att röra på sig, och jag vill påstå att rulltrappor rör på sig och dom är bättre 😉 Haha! Nejdå. Men jag går helst där det inte är backigt 🙂
      Tack så mycket!
      Kram

  14. farfar hebbe skriver:

    Mors.Ja grattis till pallen och den nya slutsiffran..Du trappade ju upp på prispallen också högst upp.Haé Kram.

  15. farfar hebbe skriver:

    Det var höstens finaste dag igår,Skrapa is på morgonen,lapa lite sol sedan,,en kanondag…
    Nästa gång jag lagar denna makaronirätt så ska jag steka på korven,tror den smakar bättre då..Haé Kram.

  16. Janne skriver:

    Ama borde få en husbil i födelsedagspresent. Med diskmaskin. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      En husbil skulle jag gilla – OM det inte var för alla trånga gränder vi hamnar i. Läskigt nog med bilen… 😉
      En diskmaskin skulle jag gilla i alla lägen! 😀

  17. ogamotoga skriver:

    Vira Blåtira! 😉

Kommentera

