Planlöst?

 

Ja, det såg det här planet ut att flyga:

1

Helt planlöst.

Tur att vi inte satt i det planlösa planet – vi var istället ute på en promenad efter en mycket välplanerad tapastur på Calabrio.

2

Här skulle vi skiljas åt. Ser kanske lite planlöst ut där också, men det var det inte. Ami och Patrik skulle fortsätta ut på piren. Christel och Per skulle fortsätta hemåt. Och Stalkern? Ja han skulle väl helt enkelt fortsätta att stalka.

Men på Cura verkade det onekligen stämma bra med rubriken:

3

Dom såg inte ut att ha några som helst planer på att gå hem.

Har ni haft en bra planerad dag idag?

44 Responses to Planlöst?

  1. Ditte skriver:

    Oj, etta…Bäst att skynda på.

  2. Ditte skriver:

    Nu kan jag fortsätta och kanske som nr 2. Vi har haft en trevlig och planlagd dag som dock inte innehöll några planer på strandliv.
    Verkar som om ni också hade bra planer för dagen. Ordning och reda…

  3. BP skriver:

    Alltså piloten måste ha varit full;-)
    Vi planerar sällan nå’t, är lite spontana av oss om man säger så;-) Men dagen var absolut bra:-)

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Det är vad jag tror också. Eller så hade han somnat vid ratten… 😉

      Spontanitet är också ett bra sätt att ”planera” sin dag 😀 Skönt att den blev bra!

  4. 😀 piloten var kanske på karusellhumör ….själv hade jag en intervju inplanerad idag men hade helst velat ligga där på stranden helt utan planer

    • Ama de casa skriver:

      Ja, han verkade bra snurrig i alla fall, piloten 😀
      Hoppas att intervjun gick bra! En planlös dag på stranden får du säkert snart igen 🙂

  5. Robert skriver:

    Ni har bättre väder där än vi har här. Kan inte fatta. 😉

    Gokväll! 😀

  6. Yvonne skriver:

    Usch, tur inte jag var med på det planet 🙂 .

    Planerad dag, nja inte riktigt min grej, men tog mig i kragen och bakade tekakor, dammsög och torkade golven och lagade middag, sen var den här dagen slut.

    Imorgon är ren vilodag, vi ska åka till Jumilla, besöka Vina Elena, Bodegas Juan Gil och kanske Barahonda. Våra vänner har en stoooor bil så det blir nog många flaskor som inhandlas där. En god lunch måste vi också få tid med, kanske middag också, you never know

    • Ama de casa skriver:

      Nej, när man sätter sig på ett plan vill man gärna komma nånstans och inte bara flyga runt i cirklar… 😉

      Gårdagens planer lät väl bra och så, men dom för idag lät betydligt bättre. Ha en toppendag där bland bodegorna och köp med många godsaker hem. Lunch och middag finns det väl alltid tid för 😀

  7. Haha, mannen min piloten sa att det var ett flygplan i holding, troligen ett stridsflygplan. Men i bland undrar man och piloter och flaskor i kombination är väl tyvärr inte alltför ovanligt.

    • Ama de casa skriver:

      Flygplan i holding? Håller piloten för hårt i ratten då eller?
      Men ett stridsflygplan tror jag nog också att det var. Det finns en flygbas i San Javier lite söderut från oss.
      Ja, det har man ju läst om. Fulla piloter… Dock har jag – förhoppningsvis! – aldrig upplevt det.

    • Holding – medan flygplaneet väntar på att få klartecken på att få gå ned för landning. Det är ju liksom inte som att det kan ställa sig i kö och stå still där i luften …

    • Ama de casa skriver:

      Aha! Det borde jag ha räknat ut. Tack för förklaringen 🙂

      Jag undrar varför inte alla flygplan funkar som såna där Harrier-flyg, som kan starta och landa vertikalt. Skulle behövas mindre (till ytan) flygplatser, och sen kanske dom skulle kunna stå i luften och vänta i kö? Fast dom behöver nog närhet till marken då. Gissar jag.

  8. yfronten skriver:

    Det ser ju ut som en barnteckning. 🙂 Jag lagade pannkakor planenligt men det blev pannkaka… Tror att det berodde på lyxproblemet för färska ägg, faktiskt. Några blev bara kladdiga högar, men det går ju att äta ändå.

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Man får ju hoppas att det inte var ett barn som körde planet i alla fall 😉
      Pannkakor är inte alls sådär lätt-som-en-plätt-enkla att få till… Tur att dom smakade bra ändå 🙂

  9. torrebloggen skriver:

    Vi fotade också det planlösa planet.
    Såg ut som piloten höll på att öva på att flyga runt runt i cirklar.
    Ha det så bra!
    Kram!

  10. Susjos skriver:

    Frågade förstås min man flygteknikern om vad det kunde vara där på första bilden, och han trodde det var nån konstflygning?
    Ser att det vackra vädret består hos er, enjoy! Skicka gärna hit lite sommarfeeling tack !
    Kram 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Ja, antingen var det nån konstflygning eller helt enkelt bara nån konstig flygning… 😉
      Sommaren fortsätter här hos oss, det är skönt väder nu. Ska på posten idag, kan passa på att skicka lite finväder norrut då också 🙂

  11. Ruth i Virginia skriver:

    MIn dag innehöll mitt planerade shift på Bargain Loft,
    där vi rakade in nästa 800 dollars. Sånt gör´n glad,
    ska jag säja. Så glad att jag gick till Carabbas och tog en
    GT vid baren. Kan fortfarande klättra opp på dom gamla
    trästolarna, tur nog.
    – Fyra generationer i huset f.n. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Duktigt jobbat där på Loftet! Du var helt klart värd en GT efter ett sånt väl förrättat värv. Duktigt att bemästra barstolarna också 🙂

      Trevligt med alla tjejerna i huset – hälsa så gott 🙂

  12. Inger Rozén skriver:

    Hej!Ja närmaste planen är att sängen kallar.Kram,Inger

  13. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Det verkar ha glesnat lite på Cura. Jag längtar dit och om en dryg månad är vi, om inte där, så i alla fall betydligt närmare. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Leffe! 🙂
      Lite har det glesnat, men det är förvånansvärt mycket folk kvar här fortfarande.
      Inte lång tid kvar nu då – snart börjar nedräkningen! 🙂

  14. åsa i åsele skriver:

    Kanske var det en flygplansritning 😉

    Dagens plan är utflykt till Sollefteå med min mor 🙂

  15. Såg riktigt härligt ut! 🙂

  16. friochlycklig skriver:

    Hmmm 🤔 På söndag ska jag flyga tillbaka. Hoppas att de inte gör så då. Blir åksjuk när jag tänker på det. 🇸🇪🇪🇸

  17. surridurr skriver:

    En bra men tämligen oplanerad dag här. Kramis

Kommentera

