En vanlig onsdag…

 

… under den senare delen av september i Torrevieja:

1

Eller vanlig och vanlig… Ama trodde faktiskt att det var söndag igår. Så mycket folk på stranden fortfarande! Måste nästan vara rekord för en vardag vid den här tiden på året.

Kul för stan att det är så mycket folk kvar här fortfarande.

Gomorron!

38 Responses to En vanlig onsdag…

  1. Gó förmiddag 🙂 Ja, det där ser ju härligt ut! Behövde se detta just nu när det hänger regntunga skyar här. En fin dag till Er!

  2. Hoppsan! Först denna dag 🙂

  3. Frida G Svensson skriver:

    åh här är jag i ett regnigt Skåne, då ser din bild väldigt härlig ut!

    • Ama de casa skriver:

      Det är härligt – men fortfarande rätt trångt på stranden närmast oss. Fast det gör inte så mycket eftersom jag ändå så gott som aldrig är där nere och badar 🙂

  4. Trollet skriver:

    Men fy så härligt det ser ut!

  5. Aha! Det är där alla är för vi tycker det är rätt tomt här (förhållandevis). Ni får gärna behålla dem också! 😀

  6. ogamotoga skriver:

    Man behöver inte vara rädd att bli blöt om det börjar regna, gott om skydd. 😄

  7. åsa i åsele skriver:

    Vaknade upp till ännu en regnig morgon,
    men då det känns som snön hänger i luften så är väl regn att föredra 😉
    En likhet med Torrevieja och Åsele är att vi behöver parasoll/paraply 😉

    svar Jo jag tror oxå att Postnord gått kurs i Spanien 😉
    helt galet att de icke kan sköta det jobb de tar betalt för att utföra.

    • Ama de casa skriver:

      Regn är helt klart bättre än snö, även om jag föredrar sol mest 🙂
      Tänk vad användbart ett sånt där ”bärbart tak” ändå är 😉

      Nu var i och för sig ”Postnord-kursen” i Rio, Brasilien:

      Här i Spanien är postgången väldigt ojämn i hastigheten, men grejerna verkar som regel komma fram i alla fall (omutifall att man nu hittar sin brevlåda, det som Ditte just nu har problem med… 😉 )

  8. Veiken skriver:

    Trångt som attan ser det ut som. Hua mig! Fast värmen tar jag gärna emot! 🙂

  9. Inger Rozén skriver:

    Hej!Ja det är nog semesterfirare på stranden.Här regnar det bara.Kram,Inger

  10. Znogge skriver:

    Där borde jag varit i stället men så väl är det inte. I stället morrar jag i gruvan…

  11. mamma c skriver:

    Det är dom som desperat har beställt en resa för att få en sista chans i solen.

  12. Ami skriver:

    Visst är det underbart att stan lever hela tiden här nere 🙂

  13. Yvonne skriver:

    Tänk vi har aldrig haft problem med posten vare sig här eller med Post Nord hemma. Jag har testat och skickat vykort till mig själv från Sicilien, NY, Island och alla har kommit fram inom en vecka ungefär.

    Jag tror många har upptäckt september som en fantastisk månad att vara här nere, lite lagom av allt. Blev väldigt förvånad när jag åkte till Carrefour den 11 sept och det var sååå många bilar på parkeringen. På La Matastranden är det också ganska lagom med folk, inga problem att få ner stolen och ändå lite kul att sitta och kolla på folk mellan varven.

    • Ama de casa skriver:

      Du har haft tur du som har haft så bra postgång, tror jag. Jag vet åtminstone ett vykort som postades i Granada som inte kom fram till Sverige. Postnord var nog inte uppfunnet när vi flyttade, tror jag…
      September är verkligen en härlig månad. Lite för varmt emellanåt, men kan man hålla sig i skuggan är det superhärligt 🙂
      Men visst verkar det vara fler människor här denna månad nu i år än tidigare? Kul ändå, för det är i alla fall inte knökfullt 🙂

  14. Janne skriver:

    Som sagt, ni har ju sommar fortfarande. Här är det inte roligt väder men man får inte hänga läpp för det. 🙂

  15. skåningen skriver:

    Här är det också fint väder Men inte att bada ute!
    Sv…….För många är det tyvärr sanning!
    Man glömmer att umgås socialt .
    Kramen!

    • Ama de casa skriver:

      Skönt att ni har fint väder ändå. Vi har inte heller badat ute, men det är många som gör det. Är tydligen runt 25 grader i vattnet.
      Kram

  16. A M skriver:

    Jag hade inte tackat nej till sol och värme!!

  17. Härligt. Där skulle man vara.

  18. BP skriver:

    Visst är det kul att turisterna fortfarande ä kvar i Torrevieja, då går det ju bra för staden. Å med tanke på hur varmt det fortfarande är så… Dessutom läste jag häromdagen att det är fler och fler panschisar som vill flytta dit.

    • Ama de casa skriver:

      Jag tycker det är jätteroligt! Känns som om både landet och staden är på väg att komma ordentligt på fötter nu.
      Jag förstår att många vill flytta hit – vi trivs fantastiskt bra här 🙂

  19. surridurr skriver:

    Uppifrån måste det se ut som att hela stränderna är proppfulla med giftsvampar. För med alla dom granna färgerna kan man väl inte tro de är ätliga. Och vilka svamlar är förresten ätliga….om man inte råkar vara född som älg?
    Kramis

Kommentera

