Förändrat boende

 

1

Just nu bor vi i den där lilla båten som syns i bakgrunden. Trivs utomordentligt där. (Ja, det både blåste och var kyligt idag, Ama har inte blivit skrämd – det är inte därför håret står rätt upp…)

Annat var det förr…

2

Då bodde vi ofta i den här typen av bostad. Ett tält. Ama är inte jättesugen på att byta tillbaks till det.

Men OM hon nu skulle bli tvungen…

3

… då skulle hon välja det där röda.

Smått genomfrusna är vi nu tillbaka på båten. Dags för en varm dusch, och sen blir det middag och en show.

Ingen rast och ingen ro…

Ha en trevlig kväll!

42 Responses to Förändrat boende

  1. "LillaSyster" skriver:

    Lätt att hitta hem när man har ett illrött tält på den gröna sluttningen. =) Du gjorde inte ett besök och kollade inredningen? Ha det gott och hoppas att ni tinat upp igen! Kram

    • Ama de casa skriver:

      Ja, det är ju lätt – om man inte är röd-grön färgblind 😉
      Nej, jag gjorde inte det. Dumt egentligen – blev lite sugen på ett sånt där tält 😀

  2. Så klart att tältet ska vara rött! Länge sedan jag tältade, kan faktiskt sakna det.

    • Ama de casa skriver:

      Jag har aldrig haft ett rött tält… Kan också sakna tältandet ibland (fast i varmare områden). Kanske borde jag köpa mig ett nytt? Rött och fint, såklart 🙂

  3. MariArne skriver:

    Men nu var du smart. Du väntande till du kom iland att publicera. Det är smart så länge du är kvar i EU med tanke på att mobilsurf inget kostar. Kram och forsatt trevlig resa för jag förmodar/vet att ni ska resa en bit till. Kram

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Skulle jag mobilblogga skulle det bli ännu dyrare. Det är ju inte helt gratis, trots allt. Och jag är fruktansvärt långsam på mobilen… 🙂
      Hmm… Nu är ju inte Norge med i EU, men dom kanske är med i den roamingfria zonen ändå?
      Tack och kram!

    • MariArne skriver:

      Jo faktiskt. Jag kollade igår. Fingrarna är helt klart större än som behövs när man kör på mobilen. Kram och ha en bra dag

    • Ama de casa skriver:

      Kram och tack detsamma – om imorgon då, kanske 🙂

  4. BP skriver:

    Perfekt matchning – färgen på jackan och tältet alltså;-)
    Hur man kan tälta i detta väder och i denna kyla (11 grader läste jag) är dock en gåta för mig.

    Det enda jag inte förstår är hur alla passagerare från kryssaren får plats på den lilla båten? Det måste väl finnas fler båtar eller är det många passagerare som stannade kvar på kryssaren. Med tanke på vädret – ganska smart i så fall.

    • Ama de casa skriver:

      Jättebra matchning, helt klart! Synd att tältet inte är mitt – borde kanske ha snott det? 😉
      Haha! Den lilla båten blev mycket större när man kom närmare. Tur det! Annars hade nog tältet varit att föredra 😀

  5. Ruth i Virginia skriver:

    Vilt och vackert! Storslagen natur! Alldeles ensamt tält
    ute på vidda. Knackade ni på?

    33C i Herndon och jag håller mej inomhus,
    men vill inte byta temp med dej, den saken är klar. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Det var verkligen väldigt naturskönt! Men vi knackade inte på 🙂
      Oj vad varmt ni har det! Nånstans mitt emellan er och vår temperatur vore nog lagom 🙂

  6. Fia skriver:

    Lofoten, ja det måste väl vara en kusin till vargtassen! Men tälta ….. ja kanske om man får rätt färg på tältet och gärna en midnattssol förstås! !

    • Ama de casa skriver:

      Ja, dom är definitivt släkt! Det är jag övertygad om 🙂
      Midnattssol har vi – tyvärr gömmer den sig bakom molnen 😉

  7. Ditte skriver:

    Instämmer i stort, men tält och camping på campinplatser undviks. Kan tänka mig egen bår i en vik men inte omringad av andra…
    Mysigt med Lofoten och hoppas ni slapp regnet.

    • Ama de casa skriver:

      Jag gillar att campa i tält! Eller gillade i alla fall – har nog blivit både bekväm och aningens stel för att greja det.
      Det var både kyligt och molnigt – men regnet slapp vi. Alltid något 🙂

  8. Geddfish skriver:

    Lofoten ser kall ut. Så ovanligt att se Ama i täckjacka och långa jeans, ser fruset ut.
    Men säkert en STOR upplevelse! Varma duschen är inte dum 😀

    • Ama de casa skriver:

      Det var inte särskilt varmt, nej. Men med rätta kläder går det ju bra ändå.
      Jättefin upplevelse! Och skön dusch när vi väl hade boat in oss i hytten igen 🙂

  9. Anette Andersson skriver:

    Tält är verkligen inte min grej, vill aldrig bo i tält. Kram Anette

    • Ama de casa skriver:

      Jag älskar (älskade…) att bo i tält! Gillade det där med att bygga koja och få sin egen tomt (som man slapp sköta om 😉 ).
      Kram

  10. kajsalisasblogg skriver:

    Tält är inte farligt om man är van och har rätt utrustning.

  11. Ylva skriver:

    Det ser kallt ut att tälta där! Bra val att sova på båten. Är det får förresten, de där gråa? I så fall kan man bli väckt av dem 🙂

    • Ama de casa skriver:

      På den tiden vi tältade höll vi till i södra Europa. Betydligt behagligare temperatur och inte lika regnigt.
      Haha! Klart att du såg fåren 🙂 Antar att dom kan vara väldigt bra väckarklockor 😀

  12. Susjos skriver:

    Brr…det där såg inte skönt ut, men omväxling förnöjer! Å champagne tackar man inte nej till!

    • Ama de casa skriver:

      Det var inte alls så kallt (nu ljög jag!). Men vi hade i alla fall tillräckligt med kläder för det tillfället 🙂
      Nej att tacka nej till champagne är ju dumt 😀

  13. surridurr skriver:

    Brrr… det där såg riktigt kallt ut. Tur ni inte tältade där, då hade kanske hela tältet med innehåll (er alltså) blåst iväg. Tältande är inget för mig heller, numera.
    Blev säkert en trevlig kväll ombord på den där lilla båten
    Kramis

    • Ama de casa skriver:

      Det var tack och lov mer vindstilla när vi åkte runt, men jag hade ändå inte gärna bytt vår hytt mot det där tältet 🙂
      Jodå, vi har haft en trevlig kväll på lillskutan 🙂
      Kram

  14. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Ja, det verkar vara lite stressigt där. Ni får ta en långsemester när det hela är över. 🙂

  15. mamma c skriver:

    Brrrrrr så kallt det såg ut. Tälta var ett par år sedan man gjorde.

  16. Znogge skriver:

    Tältandet är över för vår del kan jag säga! Erfarenheterna har inte varit så bra så hotell är det som gäller 😉

  17. Inger Rozén skriver:

    Hej!Ser för kallt ut.Inger

  18. FREEDOMtravel skriver:

    Håller med om att det röda är absolut snyggast! Men så är det det där med bekvämlighet då … föredrar nog fortfarande husbilen 🙂

  19. Janne skriver:

    Folktomt som vanligt. 🙂

  20. Har haft problem med att kommentera här hos dig…men nu kanske det går bättre 🙂
    Ni ser lite frusna ut 🙂

Kommentera

