Ett studiebesök

 

Häromdan var vi på Zenia Boulervard då Ama köpte småstrumpor om ni minns.

Egentligen var det en annan sak vi var ute efter, men väl där så började vi vela lite och kunde inte riktigt bestämma oss. Kom på att vi kunde fråga Ami och Patrik ifall vi kunde göra ett studiebesök hos dom och kolla in deras lösning. Och snälla som dom är så gick det givetvis bra.

1

Här står Anders och studerar alldeles själv…

2

… och här har han fått assistens av handledarna.

3

Ami visade även den här lösningen. (Eller så kollar hon bara in grannarna?)

Vad gick studiebesöket ut på?

Jo, man kan ju tro att det hade att göra med vilken variant av myggnät till fönster och dörrar som dom hade valt och hur dom fungerade, och det var också det svepskäl som Ama angett.

Men här har vi den verkliga anledningen:

4

Vin…

5

… och trevligt sällskap.

6

Lite senare anslöt Per och Christel

7

… och vi gick ut och käkade.

Ett väldans trevligt och givande studiebesök – tack för igår!

Idag då?

Ja, förutom att det är en…

8

… helt vanlig fredag, så är det även Ami’s födelsedag. Så stort GRATTIS till henne!

Gomorron!

67 kommentarer till Ett studiebesök

  1. Robert skriver:

    FÖÖRST! 😀

  2. Robert skriver:

    Skulle egentligen logga in på Facebook… Var så tankspridd att jag gick in här istället men det var ju lyckat! 😀

    Då grattar vi Ami på födelsedagen! 🙂

    Gomorron! 😀

  3. Yvonne skriver:

    God morgon och jag ser marknaden är kvar fortfarande, nu måste de ha missat att påsken har varit och farit. Verkar ju inte helt seriöst att ge nya datum hela tiden och aldrig händer det.

    Mat och dryck sitter aldrig fel och ska man fatta stora beslut så är det ännu viktigare att ha något innanför västen.

    Ha en bra helg

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Yvonne! 🙂
      Jodå, marknaden hänger kvar och är som värsta norrlänningen – Vi flytt´ int´!!!

      Mat och dryck kan man ju inte vara utan 🙂

      Ha en braig helg ni med!

  4. farfar hebbe skriver:

    Oki,fattar att det är fredag,,men ”Myggnätet” då,hur gick det med det då..Haé Kram.

  5. Comsi Comsa skriver:

    Myggnät är bra så inte myggorna kommer in och dricker
    upp vinet. 😀

    Kram ♥

  6. "LillaSyster" skriver:

    Smart att gå till andra och dricka vin…..det blir mindre disk då! Fredag härligt! Kram

  7. skåningen skriver:

    Mycket trevligt studiebesök ni gjorde!
    S..Höörs PRO är mycket verksamma!
    Ha en bra dag!
    Kram!

  8. Javisst ja! Vi måste också hitta på en annan lösning. Men än är det för kallt för att myggen ska frodas men framför allt för att ha det öppet. Fyyy vad ruggigt det är. Börjar allvarligt fundera på att tända en brasa. I april! På Solkusten!

    Alltså, nu pratar vi inom hus …

    • Ama de casa skriver:

      Vi blev lite attackerade under påsken då det var så fint väder. Nu har dom förhoppningsvis frusit ihjäl dom små otäckingarna. Fast jag skulle föredra att få bättre väder igen, nu räcker det med kyla och blåst!

    • *ryyyyyyyyyyys*

      Ser du! Jag gjorde en SÄRSKRIVNING!!! Jag!?! Hur i hela friden gick det till?

      Måste vara något fel på tangentbordet, helt enkelt.

      Tror det är dags att hälla upp ett glas vin så jag kan förtränga detta.

      *ryyyys igen*

    • Ama de casa skriver:

      HAHA! Jag såg det, men ville inte påtala detta, för jag är ingen ordmärkare… 😉

      Men jag tror nog det är bäst att du tar ett glas vin och försöker glömma bort att detta har inträffat 😀

  9. Ami skriver:

    Tusen tack för gratulationen 🙂
    Och det var väldigt givande att guida er genom studiebesöket igår….ibland behöver man göra ett par till för att riktigt komma underfund med hur saker och ting fungerar 😉
    Puss och kram!

    • Ama de casa skriver:

      Det var himla snällt av er, men jag är nog lite trög – tror inte att jag fattade riktigt? Måste kanske komma och kolla en gång några gånger till… 😉

      Puss, puss och ha en härlig födelsedag! 🙂

  10. Kulramen skriver:

    GRATTIS!
    Mitt i blåsten😀

  11. ogamotoga skriver:

    Trevlig fredag! Jag ska ha en gofredag hos polisen …. undrar om jag hinner med/orkar lite vin ikväll? Somnade ifrån det av utmattning igår …. 😂😂😂

  12. Ditte skriver:

    Vilket trevligt studiebesök! Och kanske behövs fler för att se detaljerna. Bra guidning där op besöket!
    Önskar givetvis Ami stort grattis på födelsedagen.
    Trevlig fredag!

  13. Inger Rozén skriver:

    Hej!Säger grattis till Ami!.Kram,Inger

  14. Maggan skriver:

    Vi köpte våra myggfönster och dörr på La Morena som ligger mitt emot vattenlandet bakom den nya bensinstationen. Jättetrevliga och snabba. Kom samma dag för att ta mått.

  15. Znogge skriver:

    Vilket perfekt studiebesök och grattis till dagens födelsedagsflicka! Ser att marknaden finns kvar till hennes ära 😉

    Kram

  16. Bra svepskäl där, ska jag testa nån gång 🙂 skål och trevlig helg!

  17. farfar hebbe skriver:

    Ja,Ruth gjorde min dag lättare,nu slipper jag fundera på vilken låt som jag tyckte mig känna igen…
    Här är det växlande molnighet,men blåser rätt friskt..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Ruth är ofta väldigt hjälpsam 🙂
      Här börjar jag se mer av solen nu, ska snart gå ut och se om det blåser idag… 🙂
      Kram

  18. åsa i åsele skriver:

    Inte visste jag att det fanns mygg i Torrevieja, eller det kanske jag förstod fast jag aldrig tänkt tanken 😉
    Är det ”farlig” mygg som sprider sjukdom?

    Vet Du om att Du borde börja förbereda 11 års kalas 😉 ja inte för att Elin fyller år på måndag utan för att Ni till hösten varit bosatta i Torrevieja under 11 år 😀

    • Ama de casa skriver:

      Nja… Farliga är dom väl inte direkt, om man tänker på malaria och zika och sånt otyg. Men dom är väldigt ettriga och tycks aldrig bli mätta – biter flera gånger! Det gjorde dom inte i Norrland, va?

      Haha! Elvaårskalas är inte dumt det – varken för Elin eller för oss 😀

  19. mamma c skriver:

    Vilket trevligt studiebesök ni var på
    Kram

  20. Days by Johanna skriver:

    Alla studiebesök borde avslutas med vin och trevligt sällskap 🙂

  21. torrebloggen skriver:

    Vilket givande studiebesök, du lyckades ju komma fram till att det behövdes några besök till för att komma underfund om hur myggnätet fungerar.
    Grattis till Ami!
    Ha en bra fredag!
    Kram!

  22. yfronten skriver:

    Det är alltid fiffigt att bjuda hem sig till folk! Nu när mamma och pappa var här sa jag att jag köpt en box vin och att de fick ta med sig mera om de ville ha, men det behövdes inte. Vi var också bortbjudna på påskefrokosten så då fick vi ju allt vi behövde den dagen. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Visst är det praktiskt att bjuda in sig själv! Då behöver man inte gå och vänta så länge på att inbjudan ska dyka upp. Sen är det bra att vara tydlig också, så att folk inte kan slingra sig ur det hela så lätt… 😉
      Snyggt jobbat av dig också!

  23. Biggeros skriver:

    En och annan mygga har tittat in till oss. Vi är ju sådana personer som inte behöver element utan värmer upp rummet med kroppsvärmen:) Hursomhelst är det tvunget att ha öppet vissa nätter och då har några envisa myggor tittat in på besök. Nu har vi en sk. Eldriven myggjagare som sitter i eluttaget och sänder ut elaka signaler och skrämmer bort de surrande små liven.
    Annat alternativ är myggnät:)
    Grattis till födelsedagsgrisen!!!!

    • Ama de casa skriver:

      Vi har provat såna där elmojänger, men vissa mygg verkar vara döva för den frekvensen? Tror att en fysisk myggstoppare kan vara mer effektiv. Återstår att se.
      Ännu så länge har vi – tack och lov – inte haft så många mygg, men det räcker ju med en för att sabba nattsömnen… 🙂

  24. Soffie skriver:

    Himla trevligt studiebesök ni var på 🍷Åååå hipphipp hurra på din dag idag 🎂🍰🍷🍷🍷🍷

  25. Soffie skriver:

    Oj nu såg jag att det inta var Ama alltså du som fyller år utan din vän Ami som fyller år. 😱Ja så du får hälsa grattis till henne idag från mig då..

    • Ama de casa skriver:

      Ibland är det lätt att ta fel, men det är nog lite min dag idag också. Kan bara inte riktigt komma på nån anledning till det just nu… 😉
      Jag ska framföra gratulationerna! 🙂

  26. Villa Freja skriver:

    Trevligt svepskäl.

  27. BP skriver:

    Alltid kul att kunna kombinera nöje med lite nytta;-) Stort GRATTIS till Ami!

Kommentera

