I elfte timmen

 

Ama har en viss fascination över när siffror blir likadana.

Som på den här bilden som togs i elfte timmen:

1

Weehooo! Klockan är 23:23 – Ama höjer armarna i vädret och jublar! (Fast den absoluta favoriten är 11:11)

2

Här jublar hon inte lika mycket även om termometern visar samma siffror både inne och ute. Lite väl varmt inomhus…

3

Kanske inte så konstigt att fler och fler vågar sig ut i havet?

Och snart är det nog dags att plocka upp den här polaren från garaget:

Fläkten med rörelsedetektor. Himla bra när Ama ska utöva sin kökstjänstgöring där vid diskbänken.

Fast det är klart. En diskmaskin hade varit ännu bättre.

Gomorron!

52 kommentarer till I elfte timmen

  1. Småländskan skriver:

    Samma här vad gäller likadana siffror! Sen är jag en sån, som räknar allt, alltså allt! Vad jag än glor på räknar jag antal rutor, streck, personer, lådor, dörrar… svårt att förklara men sån är jag.
    Oliiiiiiidligt spännande att kolla när den där fläkten skulle stänga av sig själv.

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Jag hade en kort period när jag räknade allt som ”var många”. Det var när jag jobbade med att räkna lax i en laxodling. Kunde liksom inte släppa det där med att räkna från 1 till 100 när jag kom hem. Som tur var så varade det jobbet bara en månad, och det gick över sen 😀

      Visst är det en spännande film! Den första som Anders la upp på youtube, faktiskt 🙂

  2. Småländskan skriver:

    Så klart har jag räknat ner antal dagar till jag sticker till Mallis. Idag är det 20! Längtar! Vädret här har varit allt från sommar, till snö, till minusgrader och sen lite sol där emellan. Strålande sol idag, än så länge, lite kallt,men acceptabelt.

    • Ama de casa skriver:

      Den typen av nedräkning håller jag också reda på även efter avslutat jobb på laxodlingen 😀

      Härligt att det är nära nu!

      Skönt med finväder idag också – här är det lite molnigt, men det ordnar sig nog 🙂

  3. farfar hebbe skriver:

    Ja du.Kollade på din sista bild,den med fläkten,den verkar vara jättebra,,och osynlig,,toppen..Haé Kram.

  4. farfar hebbe skriver:

    Aj som f-n,,hade lite bråttom,,fläkten blev ju synlig till sist..Haé Kram.

  5. farfar hebbe skriver:

    Syster yster var lite orolig,,bara 2 dagar kvar på virusskyddet,,nu klarar hon sig ett år till..
    Ja systrar är bra att ha..Haé Kram.

  6. Robert skriver:

    Lite Arne Hegerfors över det hela. Han brukade alltid notera siffersamband och liknande. 🙂

    Gomorron! 😀

  7. farfar hebbe skriver:

    Okidoki,Grattis på Vågnamnsdagen då..Haé Kram.

  8. Inger Rozén skriver:

    Hej!Fullt på stranden.Inger tycker inte om siffror.Kram,Inger

  9. Comsi Comsa skriver:

    Jämna siffror stannar ofta mina ögon på just nu är det 1111 -1717-2222

    Kram ♥

  10. Trollet skriver:

    He he, diskmaskin är lyx!

  11. Ami skriver:

    Du får helt enkelt offra skåpet i badrummet och sätta tvättmaskinen där och köpa en diskmaskin i köket…. 🙂
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Men jag vill inte ha en fullstor diskmaskin… Jag vill ha en halv golvmodell. Och inte vill jag offra skåpet i badrummet heller…
      Det kommer ALDRIG att gå! 😉
      Kram

  12. mamma c skriver:

    Vi har inte heller någon diskmaskin. Så det är en sådan grej man ska ha då😊
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Den underlättar när man står i köket och diskar i värmen. Brukade alltid glömma att köra igång den förrän jag var totalt överhettad, och sen glömde jag att stänga av den när jag lämnade köket. Rörelsedetektorn löste det problemet 🙂
      Kram

  13. Lena skriver:

    Ja coolt med siffror o likadana! Min mormor brukade säga ‘snoret står som 111 under näsan” då det var kallt ute ;-/ fattade aldrig riktigt vad hon menade 😉

  14. skåningen skriver:

    Det var en bra fläkt! Jag har diskmaskin..
    S…Du har så rätt!
    Varje gång jag vattnar tomaterna så tänker jag på dem.
    Ha en bra dag!
    Kram!

  15. åsa i åsele skriver:

    Diskmaskin har jag ju å nån fläkt behöver jag inte i nuläget minusgrader typ dygnet runt… ja alltså utomhus 😉

    Siffror, speciellt då de är lika samma noteras alltid å även då de t ex stämmer med dagens datum 🙂

    Ni ser ju ut att typ ha full sommar redan nu… skönt 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Visst är det så att man reagerar på den typen av siffror! Skönt att veta att jag inte är ensam om det 😀

      Jobbigt med kylan hos er. Här har det varit lite småmulet och svalare idag, men det var bara skönt 🙂

  16. "LillaSyster" skriver:

    Får du inte in en bänkdiskmaskin!? Att diska är ju bara för tråkigt. Det där fina gradantalet ute. …det lär dröja här. Min stackars magnolia är helt brun om knopparna, får nog vänts tills nästa vår på de blommorna. Nä, lunchen är slut in med disken i maskinen och vidare till nästa uppdrag! Kram

    • Ama de casa skriver:

      Förutom att jag inte har bänk nog för en sån diskmaskin så vill jag inte ha en sån. Dom rymmer för lite och lever om för mycket. Bäst vore en ”halv” golvmaskin. Tyvärr är dom 40 cm, jag skulle behöva en som var 35 för att inte behöva bygga om hela halva köket…
      Hoppas uppdraget gick bra! 🙂
      Kram

  17. Tomtan skriver:

    Kunde sitta i timmar och titta och vänta på att siffrorna skulle bli lika. Men nu har jag vuxit på mig och kan inte ens klockan vissa dagar 😀

  18. Znogge skriver:

    En diskmaskin vore väl absolut det allra bästa men man kan inte få allt. Visst hajar man till inför vissa kombinationer 😉

    Kram

  19. Ditte skriver:

    Åh, jag som trodde du hade inbyggd diskmaskin. Jag har en levande och den är riktigt bra och pålitlig. Och en fläkt kan ju vara bra som svalkande tillbehör vid diskbajan. Den och lite annat.

    • Ama de casa skriver:

      Det är jag som är diskmaskinen här hemma. Diskbänken råkar ju befinna sig på mittfältet här i hemmet och det är där som mitt ansvarsområde befinner sig. Högt upp och golv är Anders domäner. Och spisen 😀
      Dom där svalkande tillbehören är inte dumma dom 😉

  20. torrebloggen skriver:

    Jag gillar också när siffrorna är lika vid både datum och klockslag!
    Där nere har vi ingen diskmaskin, så han diskar och jag torkar, det funkar ju hur bra som helst.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    • Ama de casa skriver:

      Det är skönt att höra att jag inte är ensam om dom där ”sifferticsen” 😉
      Jag både diskar och torkar (för det mesta). Oftast samtidigt som Anders gör maten – då är det inte så mycket disk kvar när vi har ätit klart 🙂
      Tack detsamma!
      Kram

  21. Villa Freja skriver:

    Själv är jag, föga förvånande, galen i bokstäver. Hittar alltid på ord av bokstäverna på registreringsskyltarna på bilar… Resten av familjen letar trippelsiffror i stället.

    • Ama de casa skriver:

      Det där med att göra ord av nummerplåtar hör också till min hobby när vi är ute med bilen. Fast det var mer förr, nu har jag rätt fullt upp med att ”hjälpa till” att köra 😉

  22. Janne skriver:

    Haha, så typiskt Anders men jag tyckte jag hörde ett knapptryck i slutet eller smäller reläet så högt?

Kommentera

