Påskupploppet

 

I går på upploppet av påsken så samlades vi ett glatt gäng hemma hos Susan och Jörgen.

1

Susan, Bosse, Ami, Ditte, Anders, Jörgen och Patrik.

2

Jörgen lyckades – ivrigt påhejad av Patrik – att få iväg korken på cavaflaskan.

3

Sen hade vi det mysigt på terrassen. Vissa blev visst… lite i hatten?

4

Vi traskade iväg till Restaurante FU, där dom flaggade så… ähum… fint?

5

Maten var suveränt god, och alla var nöjda och glada.

Det blev en väldigt trevlig kväll sådär på upploppet av påsken.

Men idag är vardagen tillbaka igen.

6

Luften har gått ur påsken och alla gula påskprydnader ska tydligen plockas ned.

Hoppas att ni också har haft en jättefin påsk!

Gomorron!

57 kommentarer till Påskupploppet

  1. "LillaSyster" skriver:

    Jo, påsken har varit bra om än något kylslagen. Med facit i hand borde jag följt med maken till Italien iställlet. Men jag var så säker på att påsken skulle bjuda på varmt och soligt väder då den låg så sent i år. Ja, ja nu är det vardag och det känns helt okej! Nu är det administrativt arbete på förmiddagen. Ha en bra tisdag! Och du vilket härligt gäng ni är! Kram

    • Ama de casa skriver:

      Åh! Jag skulle absolut ha åkt med till Italien – jag älskar att resa! (Ja, jag vet att den uppgiften kan komma som en överraskning för dom allra flesta 😉 )
      Vardagen är tillbaka… Ska bli intressant att se hur mycket folk som är kvar här i stan nu när påsken är över.
      Lycka till med administrationen!
      Kram

  2. Ann-Kristin skriver:

    Vilket härligt gäng! Saknar er alla.
    Viss är maten god på FU. Jag har mina favvorätter där. Borde kanske testa något annat ibland 😊
    Kram/A-K

  3. Ser mest ut som att de tänkte tända eld där på sista bilden! Påskbrasa?

    Var det inte på den terrassen ni flyttade en fontän, förresten?

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Jag tror inte att dom tänkte tända eld på den där hoppborgen, kanske hade den pyspunka som dom tänkte laga på nåt vis? 😉

      Nej, den här terrassen finns här i stan hos Susan och Jörgen. Fontänen rev vi en bit utanför stan hos Nikki och Derick. 🙂

  4. Ja, även om det har varit i det kyligaste laget men på hela taget så är jag nöjd…nöjdare nu när jag har packat och städad färdigt 😀
    Hoppas ni får en härlig fortsättning på vardagen…så kör jag vidare på semester 😀 😀
    Kram

  5. Susan skriver:

    Hola! Tack för igår! Som alltid lika trevligt! Ena delen av ”family five” är ute och springer sin ”pir-runda” och själv har jag inte kommit ur sängen än. 😉
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Haha! En gissning är att andra delen av ”family five” inte heller har kommit ur sängen. Även den delen är lite slow starter har jag förstått 😉

      Tack så jättemycket för igår! Himla trevligt att ses igen 🙂
      Kram

  6. Robert skriver:

    Jodå, det var en jättefin påsk – ända fram till igår kväll då jag inte kunde somna… Lite halvtrött idag. 😉 :/

    Gomorron! 😀

  7. Fia skriver:

    Vi missar ju FU varje gång verkar det som!
    Vilken trevlig kväll ni hade, och det hade vi också i varna annandagskvällen fast på annat håll….

    • Ama de casa skriver:

      Det var premiär för oss att gå på FU. Vi har varit på själva stället förut, men då var det Los Arcos och det var ju ett tag sen… 🙂 Det blir säkerligen fler gånger, för himla gott var det 🙂
      Så bra att ni också hade det trevligt!

  8. farfar hebbe skriver:

    Jomenvisst har det varit en mysig go påskhelg,storpappa bjöd på både sol regn o snö..Påsken tog musten ur mig tror jag,,somnade före kl 22 igår kväll,kommer inte ihåg när det blev natta så tidigt..Men vaknade ”Piggelin” i morse..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Omväxling förnöjer sägs det, även om regnet och snön kanske var lite onödiga 😉
      Påskmusten är inte att leka med… 😉
      Kram

  9. ogamotoga skriver:

    Jag trodde att Jörgen var en sådan superman som lyckades fånga korken också, det hade varit något 😀 .
    Mysigt det ser ut på FU … och skönt att påsken är över, inte för att jag har firat, men som du säger, kanske lite mindre folk på stan så man slipper få blåmärken på armarna. 😉

  10. farfar hebbe skriver:

    Detta med maten,,jag hämtar idéer både här och där,dessa potatisrosor såg jag på Fbook,tror jag det var,,dom fick gå lite för länge i ugnen,men smaken var bra..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Du är så himla duktig på att hitta på och få ihop god mat! Om du bara lär dig att undvika dom där orangea sakerna också så blir det HELT perfekt 😉
      Kram

  11. Comsi Comsa skriver:

    ”Luften har gått ur påsken” Den va bra! 🙂

    Kram ♥

  12. Ami skriver:

    Vilken trevlig avslutning det blev på påsken!
    Och idag har jag lite träningsvärk 😉
    Kram och ses om en stund!

    • Ama de casa skriver:

      Verkligen ett braigt påskupplopp! 😀
      Haha! Förstår att du har träningsvärk i handen. Du får använda högern idag 😉

      Ses snart!
      Kram

  13. skåningen skriver:

    Trevlig avslutning ni hade på helgen!
    S..Jag har också haft en trevlig helg!
    Ha en bra mån/tisdag!
    Kram!

  14. mamma c skriver:

    Förutom frånvaro av värmen har den varit bra.
    Kram

  15. Ditte skriver:

    Tack för en trevlig kväll med god mat och många skratt. DEt blev en perfekt avslutning av påsken med att äta kinesikt. Kände mig riktigt hemma.
    Och det ser ut att bli en bra dag idag också.

    • Ama de casa skriver:

      Tack själva! Det var verkligen ett trevligt ställe, FU. Första gången för oss, men inte sista 🙂
      Gårdagen blev inte heller så dum, men idag ser det lite molnigt ut just nu. Fast det brukar kunna ordna till sig 🙂

  16. åsa i åsele skriver:

    Dagarna går väldans snabbt, påsk är över men snart blir det ju födelsedagsfirande 🙂 och sedan Sista April/Första Maj å kanske har vi fått vår typ då å kan hitta en eller annan tussilago 🙂

    Pyspunka på Hoppborgen eller vem drog ur proppen?

    • Ama de casa skriver:

      Jo, påsken är snabb den och snart är det dags att fira födelsedag 🙂
      ”Valborgsmässoeldarna” kommer först till midsommar här, men första maj är lika röd här som på dom flesta ställena i världen 🙂

      Haha! Jag var i alla fall oskyldig till att den där borgen kollapsade – även om det där ”våga vägra…” kanske gör att jag hamnar på listan över misstänkta 😀

  17. torrebloggen skriver:

    Vilken härlig avslutning på påsken!
    Såg väldans trevligt ut!
    Ha en bra dag!
    Kram!

  18. BP skriver:

    Å dagen till ära är ni allihopa finklädda också;-)
    Toppen avslutning på påskfirandet, då vet ni hur man gör till nästa år;-)

    • Ama de casa skriver:

      Vi är väl alltid finklädda? Eller dom andra är det i alla fall 🙂

      Nu har vi facit. Bara att kolla bloggen nästa år ifall vi har glömt hur man avslutar det hela 🙂

  19. Luften har inte gått ur mig, snarare I mig 🙂 blåst som attans här !

  20. Villa Freja skriver:

    Det har varit en jättefin påsk. Och sen pang in i vardagen igen.

  21. Trollet skriver:

    Mys! Ingen snö va?

  22. Days by Johanna skriver:

    Du har en suprise inne hos mig 🙂

  23. yfronten skriver:

    Ja, det var en urluftad pyntgrej. Här håller de i stället på att blåsa upp grunkor för vi ska ha tivoli. 🙂

  24. kajsalisasblogg skriver:

    Påsken verkar ha ramlat ihop på marken hos dig 🙂

  25. Marina skriver:

    Hejsan! följde länken från Ditte och hittade hit till trevlig förmiddagsläsning. Häftigt med den jämförande bilden från marknaden som jag hittade i ett tidigare inlägg, det kan man kalla kontraster! Ha en bra dag!
    /Marina

  26. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Ni ser ut att ha haft en riktigt fin avsutning. Det är inte utan att den där kungliga svenska avundssjukan börjar kännas plågsam. 🙂
    Å andra sidan har vi också haft en fin påsk, det kunde förstås ha varit 35-40 grader varmare. 😦

    • Ama de casa skriver:

      Gomorron Leffe! 🙂
      Skönt att ni har haft en fin påsk, och snart får ni ju upp temperaturen dom där önskade graderna också 🙂

Kommentera

