Nu är det jul igen?

 

Enligt kalendern så är det vårdagjämning idag. Dag och natt är i princip lika långa och ljuset kommer från och med nu att vinna över mörkret. I alla fall på vår sida av jordklotet.

Men Ama undrar ändå om det är jul igen?

Se bara hur barnen klär trädet:

1

Med sig själva. Ama är mest imponerad över toppstjärnan där.

Och här:

2

Inte för att Ama begriper hur det där går till, men visst är det jul igen?

Vi tittar närmare:

3

Ajdå. Ama hade fel. Det är tydligen inte jul igen, det är hjul igen. Men hon begriper fortfarande inte hur det där går till. Hur kan man ta sig fram på en sån där mackapär? Fort gick det också även fast han ser ut att stå still där på bilden.

Nåja. Vi får väl ändå glädjas åt att ljuset återvänder även om det där med julklappar och hysteriskt julblink är en bit bort.

Så ha nu en riktigt God Jul Vår! 

32 Responses to Nu är det jul igen?

  1. yfronten skriver:

    Haha, vad smart att själv leka julprydnad! Jag undrar om vi ska ha någon påskgran i år förresten.

  2. gunnardeckare skriver:

    Jag som kan tappa balansen bara jag knyter skorna bör nog avstå från att hjula fram genom tillvaron.

    • Ama de casa skriver:

      Jag säger detsamma. Men det ser fasligt coolt ut när dom kommer framfarandes på såna där enhjulingar. Men jag skulle nog INTE se cool ut. Skulle bli sjukan direkt… 🙂

  3. Preciosa skriver:

    Tack detsamma! ¡Igualmente!
    Fin dag blev det! Kram P ♥

  4. Ser att det rullar på hos dig med… Snart är det sommar!

  5. bpz3 skriver:

    Den alternativa julgranen med levande julpynt gillar jag skarpt, mest för att jag inte gillar ”riktiga” julgranar;-)
    Å den där Segway utan ”styre” ser ju livsfarlig ut. Skulle aldrig våga ställa mig på den. Men om man vill träna sitt balanssinne är det kanske ett alternativ. Killen ser ut att vara kring 30 år – hhhhmmmmm;-)

    • Ama de casa skriver:

      Jag kan i och för sig tycka att dom där barnen inte blinkar tillräckligt hysteriskt… 😉

      Visst ser den livsfarlig ut! Ännu värre än dom där segwayplattorna man står på som inte heller har nån pinne att hålla i. Men dom har åtminstone två hjul… 🙂

  6. Härligt med ljusare tider 😀
    Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kram!

  7. Comsi Comsa skriver:

    När jag möter en sån så ber jag en bön att det inte skall vara en nybörjare. 😲

    Kram ❤

  8. ogamotoga skriver:

    Han ser väldigt koncentrerad ut, och hoppas han slapp en småsten längs vägen. 😅

  9. åsa i åsele skriver:

    Det gäller nog att veta vad man gör… eller i alla fall koncentrera sig på vad man gör… jag med taskig balans skulle ju slå ihjäl mig direkt 😉 För övrigt så är jag glad att vi går mot påsk och icke jul.
    Matmässigt är det ju rätt samma lika 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Jag skulle också göra mig väääldigt illa… Men kanske borde man prova? Kanske är min balans bättre än jag tror? 😉
      Haha! Ja, julen och påsken skiljer sig inte så mycket. Tomten klär bara ut sig till hare och gömmer grejerna 😀

  10. Mias Mix skriver:

    Gudskelov att det dröjer länge till jul 🙂 Ser farligt ut att ta sig fram på en sådan där. God vår till dig också!

  11. Znogge skriver:

    Det var hjuligt värre här men jag håller mig nog på marken för att vara på den säkra sidan 😉

  12. Inger Rozén skriver:

    Hej!Har Anders köpt ett sånt åkdon?undrar Inger

  13. Ditte skriver:

    Jul på hjul och hjul och jul…Så kan det vara. Och lite ostadigt kanske på sina håll. Men det tycker jag nog även att vårdagjämningen är. I alla fall där vi är.

    • Ama de casa skriver:

      Jag gick alldeles nyss ut på terrassen – och det regnar!!! Inte så mycket men ändå… Ostadigt. Jag drog genast för alla jalusier – regnet är nog mitt fel eftersom jag tvättade fönstren. 🙂

  14. torrebloggen skriver:

    Härligt nu går vi mot ljusare tider och våren är här igen!
    Kom en regnskur för ett tag sen.
    Kram!

    • Ama de casa skriver:

      Ja det kom en mycket överraskande skur… Hur lång den var vet jag dock inte eftersom jag snabbt drog för alla jalusier för att rädda dom nytvättade fönstren 😉
      Kram

  15. Robert skriver:

    Trodde först det var Stalkern, men det kan inte vara han på ALLA bilder. 😉

    Gomorron! 😀

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Nej den här gången syntes han inte till på en endaste bild, men han lurar säkert där i utkanten nånstans… 😉
      Gomorron! 😀

Kommentera

