En helt vanlig söndag i Torrevieja

 

Det var det igår.

1

En vacker och solig dag, med en hel del folk nere på stranden…

2

… och ännu fler människor som flanerade på paseon.

Som sagt, en helt vanlig söndag i Torrevieja – inga konstigheter alls.

Eller förresten, Ama såg en liten konstighet:

3

Det här var väl en ganska märklig placering av ett elskåp? Men visstja. Vi är ju i Spanien, så det där var inte särskilt konstigt det heller.

Hoppas ni har haft en trevlig helg och får en fin start på veckan.

Gomorron!

44 Responses to En helt vanlig söndag i Torrevieja

  1. Haha, ja, sätten att placera både elskåp och sladdar upphör aldrig att fascinera en när man är utomlands.

    Vad härligt det ser ut med en söndag på stranden. Här (i Strängnäs) kunde vi äta lunch på altanen för första gången i vår. Plus hänga tvätt ute! Alltid något … 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Visst är det underbart att se – och jag slutar aldrig förvånas att det ändå funkar så bra med elen som det faktiskt gör 🙂

      Härligt att våren är på gång i Sverige också 🙂 Att äta och hänga tvätten ute det är vi dock bortskämda med att kunna göra året om. 🙂

  2. Lena & Jan skriver:

    Härlig morgon!

  3. Ami skriver:

    Nej, det är ju en helt normal placering för ett elskåp…..i Spanien! Haha!
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Visst är det! Men jag slutar aldrig förvånas över deras lösningar här… Lite svårt att kolla propparna där kan jag tycka? 😉
      Kram

  4. Znogge skriver:

    Lite märklig placering kanske ja men jag tycker du har visat värre saker än så så jag tog det med fattning 😀

    Kram och god måndag!

  5. farfar hebbe skriver:

    Ja du,för en som har elskåpsfobi,kan nog placeringen tyckas vara bra..Hade en jättefin morgon,solen kom så fint,,men sen vete tusan vad som gick snett,blev helgrått..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Det skåpet behöver man inte närma sig ifall man nu har den fobin 🙂

      Lite trist när vädergubbarna har gissat till sig gråväder och dom dessutom har rätt…
      Kram

  6. Comsi Comsa skriver:

    Alla platser för elskåp är bra förutom dom dåliga. 😜

    Svar: Attans också att du inte fotade tanten med korsordet 😞

    Kram och måndag på dig. ❤

    • Ama de casa skriver:

      Jag kan nog tycka att det där är en av dom… dåliga platserna då 😉

      Jag känner att det var ett stort misstag att jag missade det… 🙂

      Kram och tack detsamma!

  7. "LillaSyster" skriver:

    Spanjorer och el, nä det är inte världens bästa kombination. Hoppas inte fåglarna får för sig att bygga bo där på elskåpet. Idag kommer ”fibergubben” och ska kolla vart fibern ska gå in i huset – det börjar närma sig! Hur går det för dig? Nu mot jobbet. Kram

    • Ama de casa skriver:

      Fast på nåt mysko vis så funkar elen förvånansvärt bra och stabilt ändå… 🙂

      Fibern ja… Vi har fortfarande ett kontrakt… Nåt mer har vi inte sett till 🙂
      Kram

  8. Inger Rozén skriver:

    Gomåndag!Elskåpet där,kan ju ramla ner på någon.Kram,Inger

  9. åsa i åsele skriver:

    svar, saltet är till älghudarna, för att bevara dem inför då det ska bli typ skinnhandskar 🙂

  10. mamma c skriver:

    Riktigt märklig placering faktiskt. Helgen har varit toppen för solen har visst sig.
    Kram

  11. åsa i åsele skriver:

    Elskåpet är kanske en dold övervakningskamera… lyktstolpen på balkongen var osmidigt 😉
    Spännande eldragningar. Tur det verkar fungera okey trots allt.

    Vårdagjämning å blää väder 😦 helt O-kul, men det är ju bara å gilla läget… svårt att reklamera dåligt väder 😉

    • Ama de casa skriver:

      Oj! Då ska jag nog inte passera där mer – eller åtminstone sköta mig när jag går förbi där 😉
      Ja, elen funkar förvånansvärt bra med tanke på hur eldragningarna ser ut…
      Jag tycker faktiskt att man borde kunna reklamera väder – en sån instans skulle bli väldigt populär tror jag. Fast det skulle nog inte hjälpa ändå 😉

  12. Gilla skriver:

    Nu har jag i alla fall fått fart på min skrivare. Den fick jag fart på genom Berts Barnbarn. Tur att vi har hans anhöriga i närheten. Mina bor ju i Stockholm, Så nu skulle jag faktiskt kunna skriva brev till dig också.

    Kram/Gilla

  13. Janne skriver:

    Spansk el är som franska bilar. 😀 😀 😀

    Trevlig måndag!

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Det var en jämförelse av det lite annorlunda slaget. Skillnaden kan nog vara att den spanska elen fungerar trots allt 😉
      Tack detsamma!

  14. ja, jag håller med, onekligen lite knepig placering 🙂 🙂

  15. Robert skriver:

    Samma ledningsdragning vid grannhusen där jag bor just nu. De håller på med nån reparation. 😉

    Gomorr… Låt mig se…

    Goddag! 😀

  16. skåningen skriver:

    Det är väldigt fascinerande hur de drar sladdar i Spanien !
    S…..Måndagar kan vara riktigt bra dagar!
    Ha en bra måndag!
    Kram!

  17. bpz3 skriver:

    Hahaha! Ett elskåp hängandes i kablarna! Det har jag då aldrig sett. Spanjorerna är väldigt innovativa vad gäller el, men det funkar ju. Å på det elskåpet slipper man troligen klotter också;-)

  18. gunnardeckare skriver:

    Riktigt så var inte söndagen här men vi hade värmande vårsol i alla fall

  19. Biggeros skriver:

    Man har sätt tokiga placeringar på elskåp och hängande elledningar som nästan når marken. Även hänger längs husfasader. Ibland undrar man hur säkert det att bo så om det skulle bli kortslutning.

  20. Susjos skriver:

    Mamma mia! Elskåp i luften och en massa kablar…ska kanske inte drömma om att flytta till Spanien då, det verkar ju farligt, eller?

    • Ama de casa skriver:

      Det gäller nog att lära sig att se upp. Och ned. För man vet nog aldrig riktigt var dom där kablarna kan dyka upp. Eller ned. 😀

  21. 😀 ser ju helt livsfarligt ut!! 😀

Kommentera

