Imperial Beach

 

Ama blir lite konstig av att åka så här långt västerut som till San Diego i Kalifornien. Hon är inte alls sitt vanliga jag.

På vilket vis beter hon sig märkligt, kanske ni undrar?

Jo kolla här bara vad som hände i morse:

1

Ama på morgonpromenad! Man nästan svimmar, va? Klockan var inte ens åtta när hon gick ut.

Anders då? Han som brukar gå på morgonpromenader i vanliga fall?

Tja…

2

… det här liknar mer en morgonsittning, eller vad tycker ni?

Efter den något annorlunda starten på dagen så hämtade vi ut vår hyrbil.

3

En Toyota Corolla, och plötsligt kändes allt som vanligt igen. Eller ja… Den kunde ju ha varit röd.

Vi åkte hit:

4

Till Imperial Beach.

5

Där fanns det en lång och härlig pir.

6

Även om den såg ut som något av ett plockepinn, så var vi så klart tvungna att gå ut och roa oss på den.

Vad kan man göra på en pir då?

Säkert en massa saker, men vi tittade på fåglar…

7

… och dom tittade på oss.

8

Anders skrämde duvor…

9

… och vi kollade in surfarna.

Det där med att surfa… Det kan väl inte vara så svårt?

Ama kände för att testa, och slog till på en självstudiekurs.

Och precis som hon trodde:

10

Yiiiihaaa!!! Det var inte ett dugg svårt, det gällde bara att få till den rätta balansen.

Vi gjorde en del annat också, sen åkte vi till vårt motell en bit utanför San Diego.

11

I receptionen hade dom verkligen gått all-in när det gällde julen. Ama älskar’t!

12

Här är vårt rum för inatt. Om ni saknar Sixten så behöver ni inte oroa er. Han är och minglar med sina polare som syntes där på förra bilden.

Och JAAAA!!! Vi fick precis besked att väskorna har landat i San Diego. Det är nära nu! Bara dom klarar resan från flygplatsen till vårt motell så har vi dom inom ett par timmar. WEEEHOOO!!!

Ett riktigt bra slut på den här dagen.

44 kommentarer till Imperial Beach

  1. farfar hebbe skriver:

    Mors..Bara att gratulera då,,bagaget kommer,,,snart…Gissar att Anders blev trött av att se dina aktiviteter både surf och prommis,puh,nästan så jag blev trött å..Haé Kram.

  2. åsa i åsele skriver:

    Go morgon eller ska jag säga go natt😉 gillar pippin som tittade på Dig🙂 trodde först Anders skrämt någon stackare som hamnade i vattnet… men så såg jag ju att det var en surfare🙂

  3. FREEDOMtravel skriver:

    Så fint det ser ut! Och vilket väder! Snögubbarna ser inte riktigt ut att vara i sitt rätta element om man säger så… Skönt att väskorna kommit till rätta! Vi checkar för säkerhets skull inte in våra😉 (När vi reser såhär korta resor) Hälsningar från Arlanda!

    • Ama de casa skriver:

      Det är jättefint och vädret kan vi inte klaga på. Tur det – för paraplyerna var i en av resväskorna. Nu kan det få regna. Haha! Eller nej, det vore onödigt🙂

      Vi har nästan alltid incheckat bagage när vi flyger. Sällan att vi blir borta kort tid då nuförtiden. Dom korta resorna blir oftast med bil eller buss.

      Ha en trevlig resa!

  4. Imponerande på alla vis😀 Vilken härlig blå himmel! Hoppas väskorna hittade er. Ha en fin dag!🙂

    • Ama de casa skriver:

      Jag känner mig mest stolt över min talang för att surfa! Träningen att ha surfat på nätet har nog gett resultat😀

      Väskorna hittade fram – tack och lov!
      Ha en finfin dag ni med🙂

  5. "LillaSyster" skriver:

    Du har rätta surfarstilen! Kul för Sixten att prata med sina polare, jag antar de sitter i kylrummet =) Här är såphalt, men väldigt vackert nu när solen bryter igenom lite lite. Ha en härlig dag och äntligen kan du välja och vraka bland kläderna i resväskan! Kram

    • Ama de casa skriver:

      Jag tycker själv att jag ser proffsig ut!😉
      Sixten var jättenöjd att han fick träffa nya vänner🙂

      Ta det försiktigt där ute i halkan!
      Kram

  6. Znogge skriver:

    Slutet gott, allting gott! Precis som det ska vara alltså😀

    Kram och god fredag!

  7. Biggeros skriver:

    Amerikanerna kan verkligen Jul pynta!! Härligt att vara uppe i ottan. Man hinner ju med mer på dagen. Vilket ni har som jag förmodar. Håller nu tummarna att era efterlängtade väskor kommer i land. Trevlig fredag🤗🤗

    • Ama de casa skriver:

      Dom går all-in både här och där🙂

      Att vara uppe i ottan är inte likt mig, men igår var det härligt. Gissar att nio timmars tidsskillnad och därmed sovmorgon gör sitt till mitt ”nya jag”?😉

      Väskorna är här! Weeehooo!
      Trevlig fredag till dig med🙂

  8. Ami skriver:

    Ser ut som ni har det riktigt härligt🙂
    Och vad bra att väskorna snart är på väg!
    Kram

  9. Lena skriver:

    Härliga morgonbilder med blå himmel o väldigt fina båtar 🤗 Skönt med bil så ni kan ta er vart somhelst. 🚗 Håller tummarna för försenade bagaget! Ni fick förstås 2 herr necessärer, brukar man få, knäppt 📢 eller har det ändrats sen vi var där 2005!? 🇺🇸

    • Ama de casa skriver:

      Det var en underbart vacker morgon!🙂
      Bilen ger en stor frihet – särskilt när väskorna nu är här så vi inte behöver hålla oss i närheten av flygplatsen.

      Necessärerna innehöll faktiskt både herr och damgrejer. Bland annat en liten, söt flaska med hårsprej. Den var Anders speciellt nöjd med. Haha!😀

  10. ogamotoga skriver:

    Vilket härligt väder, och ut och sporta lite mer nu … ni klarar det galant. 😊

  11. Comsi Comsa skriver:

    Åh vilka härliga bilder.. Så bra du gjorde dig där på brädan, dolda talaner? 😉
    Älskar båtarna ni visar….

    Väskkram ❤

    • Ama de casa skriver:

      Jag tror att mitt surfande på nätet hade förberett mig inför brädsurfing. Säkert därför jag var så skicklig på det😀

      Båtarna var superfina🙂
      Kram

  12. Trollet skriver:

    Duktiga Ama som provar att surfa!
    Hoppas väskorna dyker upp nu

  13. Ditte skriver:

    Du har anammat ”morgonstund har guld i mund”. Men det kan ju lite bero på tidsskillnaden. Men bara lite. Och en pir med tillhörande prommis är ju nästan som i Torrevieja. I varje fall en pir.
    Vad gäller surfingen så rekommenderas en kurs med privatlärare och man kan lära sig. Har testat och kunde stå i ca en minut till sist.
    Skönt att väskorn är på G. Kan ju vara bra att ha dem trorts att ni nödshoppat.
    Önskar er en trevlig dag.

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Jag tror att dom nio timmarnas sovmorgon kan ha med saken att göra faktiskt…😉
      Den här piren var lättare att gå på, den svängde inte så det var bara att gå rakt fram🙂
      Jag tror att den surfingen som jag klarade av igår får räcka för mig. Men du var himla duktig du!
      Ha en toppendag ni med!

  14. Inger Rozén skriver:

    Hej!Underbart att se att ni får era väskor!Bara att innehållet är kvarAtt man blir lite virrig av tidsskillnaden är inte så konstigt.Kram,Inger

  15. Sussi skriver:

    Men vad tråkigt att väskorna kommit på villovägar. Skönt att ha dom på rätt plats nu förhoppningsvis😉 Ni ser ut att ha det så himla bra. Och du det där med surfingen. Det behövs vatten med haha

    • Ama de casa skriver:

      Lite jobbigt med väskornas försvinnande. Men desto gladare blir man ju av återkomsten🙂

      Vaddå vatten? Jag tycker min surfing funkade superbra utan sånt där blött…😀

  16. MartinaOlsson skriver:

    Hej! Jag vill bara tipsa om att lucka 2 i min julkalender nu är öppnad🙂 I dagens lucka vinner tre personer varsitt presentkort på 250kr hos Solentro.se, som är en hemsida där du kan skapa din egna bok med både text och bilder, möjligheterna är oändliga! Är du intresserad av att vara med och tävla kan du klicka på länken nedan🙂
    http://martinaolsson.myshowroom.se/63851/julkalender-lucka-2-5/
    (en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

  17. Robert skriver:

    Hade gärna sett dig på surfbrädan i vattnet. Lova att visa – snart!😉

    Go… Go… Goeftermiddag!😀

    • Ama de casa skriver:

      Fast nu ska vi åka inåt landet… Där finns inga vågor. Synd. Annars hade jag självklart fixat en film på min surfing i vatten.😉

      Gomorron!😀

  18. mamma c skriver:

    Vilket vackert ställe där vid piren. Kul att kolla på fåglar, men fikmåsar tycker jag är lite läbbiga. Hoppas ni fått era väskor nu.
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Det var jättefint där🙂 Den där måsen var jättefin. Lite gråton (och inte av smuts). Jag tycker måsar är fina! Fast inte när dom kommer i flock och skränar. Och särskilt inte när dom är ute efter min mat…🙂
      Väskorna är här!
      Kram

  19. Wow, vilken surfare du är Ama🙂 Hoppas nu väskorna kommit på plats.

    Få se nu, känns lite som sällskapsresan att väskorna inte kom …🙂🙂

    • Ama de casa skriver:

      Tack Nillan!🙂
      Haha! Kopplingen till Sällskapsresan igen. Jag får nog börja tänka lite så också – den finns ju tydligen överallt😀

      Väskorna är här och vi är ännu gladare än tidigare🙂

  20. BP skriver:

    Ja, så aktiv är du då verkligen inte hemma, åtminstone inte så tidigt på morgonen. Å att till och med surfa i arla morgonstund. Är impad! Det tackar du säkert jetlagen för;-) Såg att du iaf shoppat – en T-shirt med SanDiego på i MIN favo färg. Det tackar jag för:-)

    Kul att väskorna har kommit till San Diego. Du kommer säkert avrapportera när de kommit ”hem” till er.

    • Ama de casa skriver:

      Nej, morgonpromenader är inte varit min grej riktigt. Men nu tycks det ha vänt! Mitt nya jag är här. Som gillar morgonpromenader och att shoppa i icke-röda toner. Nästan synd att väskorna kom nu när jag kommit igång…😉

Kommentera

