Man kan inte alltid hålla det man lovar

 

1

Igår såg vi den här underbara skulpturen här i San Diego.

2

Den var hyfsat stor och stod precis intill hangarfartyget USS Midway. Statyn var så stor så till och med det där bautaskeppet såg lite litet ut.

Ama tyckte att stilen kändes lite bekant?

Hon gick fram och tittade på skylten:

3

Såklart! Det var en skapelse av han den fantastiska Seward Johnson vars konstmuseum vi besökte i Trenton nu i oktober. (Om ni klicketiklickar på bilden så är det lättare att läsa skulpturens historia)

Ooops! Ama hade ju lovat dyrt och heligt att inte visa mer av honom här i bloggen. Men, men. Man kan inte alltid hålla det man lovar.

Ama blev så glad…

4

… så hon var bara tvungen att krama om skulpturen lite. Eller vad hon nu gör där mot benet? Nåja. Hon kikade i alla fall inte upp under kjolen.

Idag håller vi tummarna för att våra väskor dyker upp. Och då gärna här i San Diego och inte nån annanstans. Det har dom lovat. Men som sagt – man kan inte alltid hålla det man lovar.

Gomorron! 

40 kommentarer till Man kan inte alltid hålla det man lovar

  1. Comsi Comsa skriver:

    Minns när mina väskor åkte till London medan jag åkte till Mexiko, tror det tog en vecka innan vi fick väskorna….
    Hoppas ni får era idag…

    Kram ♥

  2. gunnardeckare skriver:

    Wow! Häftig staty!

  3. farfar hebbe skriver:

    Oj så läcker den statyn är..Ja idag har det varit en strålande men lite kylig dag,hoppas på fler likadana..Håller en tumme för att väskorna dyker upp..Haé Kram.

    • Ama de casa skriver:

      Visst är den cool, statyn!🙂
      Kyligt känns bättre när det ändå är sol. Som det mesta känns bättre när solen skiner🙂
      Tack, vi håller också tummarna!
      Kram

  4. torrebloggen skriver:

    WOW! Vilken häftig staty!
    Du såg ju ut som ”Teskedsgumman” där bredvid tjejen. hihi!
    Hoppas väskorna kommer som de lovat!
    Kram!

  5. Inger Rozén skriver:

    Hej!Blir nog Hong kong nästa!En dyr affär för flygbolaget om ni måste köpa allt nytt.Kram,Inger

    • Ama de casa skriver:

      Ja, jag vet inte riktigt vad väskorna har bokat för biljetter…😉 Det är nog tur för flygbolaget att vi inte gillar att shoppa…🙂
      Kram

  6. Geddfish skriver:

    Ingen idé att ta med sig väska, förstår jag😀 Hahaha. Bättre att köpa på plats ifall att😀
    Hoppas på tur, nu.

  7. Biggeros skriver:

    Det var ju en stor staty!@ Allt i Amerika är stort. Hoppas nu att väskorna kommer idag. Kram🤗

  8. Villa Freja skriver:

    Hoppas i alla fall att de håller vad de lovat😉

  9. Ruth i Virginia skriver:

    Jag har en förstoring av det där fotot i nergången till gästrummet;
    taget i New York, när WWII slutade och flottan,
    del iaf, kom hem.

  10. Men vilken STOOOOR staty, du var ju bara vadbenet högt, och du nog kikade du väl lite under kjolen ???
    Hoppas ni får era väskor.

    Tjingelingen från Rantamor.

  11. TantGlad skriver:

    Klart Ama vart tvungen att krama statyen för det skulle jag åxo Ha gjort. Föresten……..har Ama krympigt hihi….Ama ser ut som Teskedsgumman haha.

    Kram på däj.

  12. FREEDOMtravel skriver:

    Ama ser väldigt liten och nätt ut där får man säga! Och ni är med om både det ena och det andra. Alltid lika roligt att hänga med🙂

    • Ama de casa skriver:

      Undrar om det är därför jag gillar Seward så mycket? Att få känna mig liten och nätt – det är inte varje dag…😀
      Kul att du hänger med – det är skoj att hänga med på era turer också🙂

  13. Znogge skriver:

    Statyn är häftig så jag tar det med fattning! Hoppas väskorna dyker upp som utlovat i alla fall…

    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Visst är den härlig statyn! Risken är överhängande att jag bryter löftet igen ifall jag träffar på nåt av Seward igen😉

      Jag hoppas jag med…
      Kram

  14. Jag tänker på Frank Sinatra när jag ser den där statyn!

    Åh! ÄÄÄÄLSKAR de filmerna!

  15. Robert skriver:

    Har du krympt?😉

    Go-inte-morron!😀

  16. Ami skriver:

    De där statyerna är verkligen otroliga🙂
    Hoppas nu väskorna dyker upp!
    Kram

  17. BP skriver:

    Tyckte väl att statyn liknade dom från Seward Johnson. Å varför skulle du titta under kjolen, det finns ju nå’t annat att titta på underifrån brevid om man säger så;-)

    Å finns det inte en låt av Evert Taube med nånting ” the chinese reach to my knees”. Å du är inte ens kines å når inte upp till killens knän heller;-)

    Håller tummarna att ni får era väskor. Annars är det ju bara att gå ut och shoppa igen…

    • Ama de casa skriver:

      Jag fick också en AHA-upplevelse så det var därför jag kollade. På skylten, alltså. Ingen annanstans😉

      Hmm… Nån sån låt låter inte bekant för mig – trodde Evert bara skrev på svenska?

      Jag hoppas innerligt att jag slipper shoppa mer (har nu kommit upp i inte mindre än TVÅ nya t-shirts, och det satt långt inne…😉 )

  18. LILo skriver:

    Oj! Är ni på resa nu igen, det var det värsta🙂
    Här i stan är det fredag just nu om du undrar, kan ju vara svårt att hålla koll när du inte har någon marknad till hjälp!
    Kramkram

    • Ama de casa skriver:

      Det är kul att resa🙂 Fredag? Ja, se på tusan, det är det ju… Nackdelen med att resa är att man får dålig koll på fredagarna… Tack för att du berättade!😀
      Kram

  19. Veiken skriver:

    Den statyn har jag sett – i Civitaveccia utanför Rom. En likdan alltså..

    http://www.veiken.se/2014/06/09/statyn-i-civitaveccia/
    Tack vare allas vår Ruth vet jag historien bakom: Bilder hittade jag ocksåpå pusskurkorna!😉

  20. Veiken skriver:

    PUSSGURKORNA, trött jag blir på mitt slarv….

Kommentera

