Skolan börjar!

 

Ja, det var väl idag som dom drog igång, skolorna?

Ama har också börjat skolan.

Johodå, det har hon visst!

Fast det var ett tag sen…

1

Här började Ama första klass, året var 1967…  Eller förresten, när det var kan vi strunta i.

Ser ni var Ama finns där på bilden?

41 Responses to Skolan börjar!

  1. Ann-Kristin skriver:

    Gokväll!
    Det var inte lätt, men gissar att du står i mittenraden bredvid en tjej i rött med glasögon och du har blå tröja på Dig.
    Kram/A-K

  2. Robert skriver:

    Jag är så kass på att känna igen ansikten på folk så jag vågar inte gissa, men om Ann-Kristin har rätt har jag rätt jag också. 😉

    Gokväll! 😀

  3. Emily skriver:

    Jag gissar att det är du som sitter längst åt vänster. Gul tröja, rosa byxor och röda strumpor.

  4. åsa i åsele skriver:

    Så kul med skolkort 🙂 det var ju en del år sedan… men åren går ju fort när man har roligt 🙂

  5. torrebloggen skriver:

    Gokväll!
    Tror att du sitter längst ut till vänster på första raden, du har en gul tröja och röda strumpor på dig.
    Kram!

  6. Yvonne skriver:

    nedersta raden längst till vänster tror jag

  7. Ann-Kristin skriver:

    Får nog ändra mig när jag kollat närmare och håller med Yvonne 😀

  8. ogamotoga skriver:

    Den söta plutten i gul tröja. 😙

  9. moi skriver:

    Jag tror du har gul tröja och röda byxor (såklart).
    När jag tittar på bilden så tror jag bannemej att vi gick i samma klass.
    Din bild är ser exakt likadan ut som min och personerna är nog desamma 😀

  10. Inger Rozén skriver:

    Tiden går snabbt,Barnen började skolan förra veckan.Men oj så söt Ama var!Kram,Inger

  11. Ruth i Virginia skriver:

    Redan klädd i de spanska färgerna, ser jag!

  12. ogamotoga skriver:

    När ska vi få det rätta svaret? 😃

  13. Gilla skriver:

    Jag har ju inte träffat dig IRL, så det blev lite svårt att gissa vem av barnen du är på bilden,

    Kram/Gilla

  14. Christel skriver:

    Gul tröja 😃

  15. FREEDOMtravel skriver:

    Det känns som att det skulle kunna vara mitt klassfoto också. Alla såg väl ut sådär.. och så är det samma färger…

  16. Ditte skriver:

    Jag tror i första hand att det är du längts ner till vänster i gul tröja, men det är klurigt så jag garderar med trean från vänster i andra raden med blå tröja.

  17. Emma skriver:

    Och mitt första klassfoto från 1976 såg också ut så där!
    Vågar mig inte på en gissning! Men jag satt och funderade på … nä, jag vågar inte säga något!

  18. Preciosa skriver:

    Hej Ama!
    Såg direkt att det är du längst ner till vänster 😀
    Så söööt!
    Kram P ♥

  19. Ulla skriver:

    Hehe! Gul tröja längst ner till vänster, söt tjej!! 1967 slutade jag 9:an… 🙂
    Kram
    Ulla

  20. Decdia skriver:

    Nedre raden till vänster, plättlätt ju! 🙂

  21. Hillevi skriver:

    Du är dig precis lik och var den enda som inte lydde fotografen. Alla andra på nedre raden håller händerna som man ska! Se där, redan då började du träna på ”våga vägra borg”!

  22. Kenneth skriver:

    säger som de tidigare nere till vänster

  23. Gulligt ! japp, längst ner till vänster, du är dig lik 🙂

  24. MariAma deCasa skriver:

    Alla har vi varit små och alla har vi börjat skolan, go tisdag

  25. Maria Eriksson skriver:

    Bus-Nanne känner man igen, Yvonne Näsvall, Lena Stenlund, tror det är Eva Hedlund i mitten, Hans Bäckman längst bak i mitten.

    • Ama de casa skriver:

      Några till klarar jag, dom flesta faktiskt 😀 Men du gick ju i parallellklassen ända fram tills vi var så ”stora” så vi fick börja mellanstadiet 🙂

Lämna en kommentar