Vad har vi för utsikter, och kan man verkligen surfa i München?

 

Utsikterna:

1

Om vi nu tar nödutgången… Nej, Ama vill inte tänka så mycket på det…

2

Men utsikterna är ändå bra. Sol och lite mera… icke-sol. Kombinationen blir ganska läcker.

Surfmöjligheterna:

3

Hoppsan? Monstren från den svarta lagunen?

4

Jooo! Det går att surfa i München!

5

Näää! Det går inte att surfa i München!

6

Jooo! Det går att surfa i München!

(Tur för er att vi ska äta frukost nu, det kändes som en ”neverending story” coming up… )

Gomorron!

23 Responses to Vad har vi för utsikter, och kan man verkligen surfa i München?

  1. Preciosa skriver:

    Buenos días pareja!
    Fin bild den där med tornen. Vacker. Åks det hem
    i dag nu då?
    Kram P ♥

  2. GeddFish skriver:

    München, ja det hör till…..
    Här är svinkallt, nästan så jag önskade mig till varmare länder….
    Kram♥

  3. Yvonne skriver:

    Godmorgon. Är det dags att börja åka hemåt igen, eller? Surfa just där såg ju inte så kul ut, inte heller nödutgångtrappan. Här i Sthlm har vintern fortsatt grepp om oss och imorse visade termometern hemska -13.8 och upp till -20 på vissa ställen. Ska börja nedräkningen snart, bara 17 dagar kvar och då hoppas jag Torre ställer upp med kanonväder i minst 10 dagar.

    Ha en fin måndag, det ska vi ha även om man får ta på sig ”yllebyxorna” igen

    • Ama de casa skriver:

      Snaaart bär det hemåt igen 🙂 Surfa såg faktiskt roligt ut – men kallt!

      Klart att Torrevieja kommer att bjussa på finväder när du kommer ner 🙂

  4. Diana skriver:

    Haha, tur det blev frukost! Dessa var roliga men om det blivit 68 såna i följd så hade det nog varit lite… tja, tjatigt. 😉
    Varför ger du dig ens på nöddörrar, broar och annat livsfarligt? Eller det var Anders som blev ditskickad denna gången? 🙂

    God morgon!

  5. mickis skriver:

    Det såg änna kallt ut att surfa i Munchen…

    Ha en fin dag!
    Kram

  6. Lena & Jan skriver:

    När man är i Munchen ska man passa på o säga sin mening på ”folkets podie” mitt i centrum ….åh, minns ej namnet på torget :-[

  7. Znogge skriver:

    Hoppas verkligen den nödutgången aldrig kommer till användning. Där hade jag svimmat innan jag var nere…

    God morgon!

  8. Hörni skriver:

    Åhhh vad synd att det var frukostdags, jag har inget att göra på flera timmar nu ju..

    Godmorgon! 🙂

  9. moi skriver:

    Det måste finnas smidigare sätt att surfa på, även i München. Fortsätt leta!
    För att använda nödutgången hade nog krävts verklig nöd (om ens det…)
    God morgon – hoppas frukosten smakade!

  10. LiLo skriver:

    Undrar var de surfarna hade ”själva dongen”?
    Väl gömd får man hoppas, för att skydda den mot det kalla vattnet…

    • Ruth in Virginia skriver:

      For Your Information:
      ”dong” är namnet på valutan i Vietnam,
      (vill bara visa vilka fantastiska kunskaper jag har) så kanske dom hade ”själva dongen” gömd i en påse under badbyxorna. 🙂

  11. Gunilla skriver:

    usch, hoppas du inte behövde ta nödutgången….det såg inte inbjudande ut att bada där va… ??

  12. ansepanse skriver:

    var det en filminspelning? det ser så ut i allafall, vad kallt det måste ha varit där i vattnet

  13. Janne skriver:

    Häftigt att man kan surfa på isar…. Issurfing? 🙂

  14. Inger Rozén skriver:

    Hi.hi.Ser kallt ut tycker jag.
    Inger

  15. skåningen skriver:

    Du hade inte fått ut mej på nödutgången och deffenitivt inte att surfa på det viset .Så mycket vatten tål jag inte 😀 Kram!

  16. livet skriver:

    Förstår att du längtar efter värmen och bikinin nu
    Jag är inte det minsta avundsjuk, inte alls

    /gnällig, kall, frusen skåning

  17. Freja skriver:

    Jag tänkte att du skulle testa och surfa för att koma fram till det slutliga svaret på om det går eller inte går surfa i Munchen…

  18. Kaisa skriver:

    Wow…..Men du, den där nödutgången – fy faro!!! Jag ryggade jag direkt och höll på att missa att kommentera…. Kram

  19. Ruth in Virginia skriver:

    Betr. surfare
    Idioter finns det överallt.

Lämna en kommentar