Ett annorlunda inslag i gatubilden

 

En konstigt placerad och väldigt gles allé, kanske… Varför den är där? Ama har ingen aning. Effektiv trafikstoppare är den i alla fall.

31 Responses to Ett annorlunda inslag i gatubilden

  1. Marie-Louise skriver:

    Spänningen är olidlig 🙂 varför står konstverket där helt ensamt…

  2. Moi skriver:

    Ja se dessa spanjorer

  3. Thakock skriver:

    sv: Ja, eftersom det inte var så jäkla farligt. Bilen kunde ju blivit totalt kvaddad. Eller ännu värre. Frontalkrock med någon! Så jag är glad att det bara var så lite skador. Det ligger lite mer bakom historien också. Av olika anledningar får jag inte berätta mer om det. =)

  4. Vicke skriver:

    ja, den tar ju upp hela gatan

  5. Det roligaste jag sett på länge. Någon som inte gillade sin present kanske och kastade ut den bara ha ha

  6. skåningen skriver:

    En spansk allè??? Tacka vet jag en skånsk allé de è grejor dè…..Ja … verkligen en bra överenskomelse.Ska du vara med?? ♥Kram!

  7. mitha53 skriver:

    Ja men vad är det för nånting? Nånting som kommer upp från underjorden,det är ju avspärrat,hmm…
    Peppe skulle inte vattna blommorna, det brukar han göra på ett annat sätt,haha… utan dricka vattnet i vattenkannan,för jag antar att vattentunnan var tom,
    Kramiz!

  8. carina skriver:

    Ja, man kan placera saker lite var som helst nu för tiden verkar det som!!!!
    Kramen på dig♥

  9. Znogge skriver:

    Det kan man verkligen säga! Skumt som sjutton hur man tänkt här. Om man gjort det vill säga…

  10. Tomtan skriver:

    Säkert nå konst(igt) 😀

  11. Johanna skriver:

    hmmm snyggt haha!

    Ja, attans, men skulle kristianstad bli din omnejd så bara boka besök 🙂

  12. marie skriver:

    Jag väntar med spänning på vad det kan vara….

    Tack för trevlig liten pratstund idag! Alltid kul att träffas i det riktiga livet.
    Hoppas på repris. Ni kom väl ihåg nr 3 och 90?!?!!
    Kram

  13. marie skriver:

    Välkomna!.

  14. Gilla skriver:

    Det ser i alla fall vackert ut. Men varför sätter man den mitt i gatan? Där ska ju polisen stå. 🙂

    Svar: Tack så mycket för att du ville rösta. Jag får väl kika på den sista bilden igen och försöka sätta rätt adress till den. Det är ingen annan som ha sagt nåt om det.

    Kram/Gilla

  15. 4U2 skriver:

    Ängel, svampar, blommor. träd … firar man en sorts primavera? 🙂

  16. Robert skriver:

    Ytterligare en spanjor som vill dig uppslag till ett blogg-inlägg? 😉

  17. kaffehörnan skriver:

    Ja kanske lite märklig plats

  18. Husfrun skriver:

    Allt kan hända i Spanien, tydligen…

  19. Stattinskan skriver:

    Ska jag vara ärlig så tycker jag att konst ofta är KONSTig
    Svar: För första gången i mitt liv drabbades jag av ett elakt datorvirus i morse, det kallar sig för Vista någonting” och utger sig för att vara ett antivirus. Jäklar vad sonen har fått slita 🙂

  20. Gilla skriver:

    Tack för att du röstade på storkboet också. Jag har ju kommit fram till att det var fel adress till den, men det är ju ordnat nu.

    Kram/Gilla

  21. Ninz skriver:

    Tillfälligt monument för någon? Ibland slår jag på stort å é bra på lite saker 🙂

  22. Ulla skriver:

    Jamen ser man på! Konstnären kanske har varit på studiebesök här, i min stad har vi liknande/oliknande skapelser både på gator och i ån. Konstprojektet heter ”Open Art” och pågår till sept.

  23. Agneta skriver:

    ja du, det var allt en udda placering på ett konstverk eller vad det nu är för något?

  24. Petra skriver:

    Haha! Det är annat än betongklossarna de slänger ut på vägen för folk ska köra sakta iaf, men fyller förmodligen samma funktion.

  25. ansepanse skriver:

    ja där kommer väl inte trafiken fram alls
    kramar

  26. Britt skriver:

    Konst är alltid konstigt.

  27. Fnulan skriver:

    Spanjorer… eller va de du som satte den där Ama? Erkänn….

  28. Diana skriver:

    Så det har letat sig ner till er med. Här verkar det vara en ”trend” att göra det så besvärligt som möjligt för trafiken att flyta på smidigt.

Lämna en kommentar