Vaaar var Ama?

Däääär var Ama!

Jag kan inte ha varit så bra på att spela där, man får väl inte lämna luckor bland hålen sådär mitt i har jag för mig. Men jag hade i alla fall möjligheter till att bli bättre – jag hade åtminstone en flöjt! Det var inte alla betrodda med, uppenbarligen.

Det kom in en väldans massa rätta svar – imponerande! (Själv fick jag använda uteslutningmetoden och se vilka som inte var jag…)

Först ut med rätt svar var Fru Gårman. Grattis till dig!

Hmmm… Vad kan vara ett lämpligt pris till dig då? Jo, jag vet!

Här får du en spanskakurs! I och för sig har du ju redan åkt till Spanien så det kan ju tyckas vara en anings sent, men när du kommer tillbaka kan du i efterhand kolla vad alla spanjorer sa till dig. Bra va!

Grattis igen!

34 Responses to Vaaar var Ama?

  1. Småländskan skriver:

    Jag vet ett jättebra pris till Fru Gårman! En ”hålla-takten-kurs”??? Älskar hennes gå-till-tvättstugan-rap och har lyssnat många gånger på den och försökt hålla hennes takt, eller snarare o-takt. Hon är sååå goo alltså!
    /Småländskan

  2. Fnulan skriver:

    Söt som socker är du ju! Spelar du ”alla fåglar kommit ren?”

  3. Diana skriver:

    Grattis till fru Gårman! Fick du verkligen leta efter dig själv? Jag som tyckte det var superlätt att hitta dig, du är verkligen dig lik.

  4. Huskatt skriver:

    Grattis till fru gårman och jisses vilken liten sötnos du var som barn! Tänk att små sötnosar kan växa upp till…fantastiska kvinnor!

  5. Ally skriver:

    hehe vad söt bild! och grymt pris, skulle behöva jobba upp min spanska lite också 🙂

  6. FinaFrun skriver:

    så sööööööt!

  7. Ailas skriver:

    Äh, NU ser jag det. Alldeles tydligt. 🙂
    Men ni hade samma sorts blick båda två.
    Nu gjorde det inte så mycket att jag missade, jag har redan spanskaböcker så det räcker. Hinner inte läsa i dem ändå.

    Klantig granne ni har som inte får undan soffan. Hoppas nästan att någon snor den, så ni slipper titta på den. 😀

    Kram

  8. Hebbe skriver:

    Hej du,,ja jädrans va gott det blev,,måste prova sedan med mandelpären då blir det himelskt,,tror jag.. Haé Kram.

  9. Camilla skriver:

    När den där söta bilden togs…ja…då var jag nog inte ens född 😉
    Kram på dig!

  10. Stattinskan skriver:

    Haha – finfint pris … men är du helt säker på att hon VILL veta?

  11. Znogge skriver:

    Deb där ”Pip-pinnen” var ingen hit även om jag hade ev viss framgång! På skolavslutningen i årskurs 3 var vi ett gäng blockflöjtare som spelade ”Den blomstertid nu kommer” på avslutningen. Inte i skolan. Nej nej, utan på Malmö stadsteater, numera Malmö Opera! man har det i blodet 😉

    Grattis till vinnaren!

  12. Hillevi skriver:

    Söt så det ilar i tänderna. 🙂 På ett bra sätt alltså…

  13. Roggan skriver:

    Så det var du ? Satte en slant på din tvillingsyster ju.

  14. moi skriver:

    Grattis till vinsten! Och för en gångs skull hade även jag rätt, känns som en halv seger. Ett tag trodde jag nästan att Anders stod direkt bakom dig, osynlig för oss andra. Killarna hade en tendens (förr?) att inte börja växa förrän på högstadiet.

  15. Gun skriver:

    Grattis Fru Gårman! Det var lätt att se vem som var du. 🙂

  16. Robert skriver:

    Så du menar att hon skall anteckna allt som spanjorerna säger och översätta när hon kommer hem? ;O

  17. Thakock skriver:

    Haha grattis till henne! =D

  18. Tomtan skriver:

    Jaha…. fel av mig …… igen….. 😦

  19. Mita skriver:

    Jag gissade ju som dom andra som hade rätt,hi,hi…därför att jag hade ingen aning,och med efterapning kommer man långt…
    Ska jag smörja lite,ja då måste jag säga att du var väl en liten sötnos redan då,
    Kramizz!

  20. Pillan skriver:

    Åh en spanska kurs det hade jag behövt

  21. Vicke skriver:

    Vaa, har du också vart liten??

  22. kloppan skriver:

    jag skulle med gissat rätt..så här efteråt iaf

  23. ansepanse skriver:

    jag hade rätt också ju 🙂
    kramar

  24. Agneta skriver:

    yes, jag hade med rätt! Får man snylta på priset då? 😉

  25. Diana skriver:

    Vaaar är Ama nu då? 😉

  26. Diana skriver:

    Jamen vad händer med inläggen då? Jag sitter ju här redo att hugga förstaplatsen!

  27. Glimz skriver:

    Já visste dé já visste dé men kunde inte skriva in mer än ett inlägg igår då min j**la dator inte var sig själv 😦 Du är dig själv lik =)

  28. Sussi skriver:

    Men vilket bra pris!
    Jag spelade blockflöjt jag med när jag var liten. Eller spelade och spelade.. 😉

  29. Ellis skriver:

    Ja hade me gissat på hon faktiskt, men sen drog du in Anders i hela röran då var jag lost!

  30. Rockbacillen skriver:

    Så söt du var!
    Flöjt kommer jag ihåg när vi spelade i skolan. undrar om dom har det fortfarande? I turkiet har dom vet jag för grannungarna spelade jämt.

  31. Fru Gårman skriver:

    hahaha…. ja men jag har i alla fall lärt mig att Spanjorer älskar att bajsa om och om igen! 😀
    Tack för det finemangiga priset. 🙂

Lämna en kommentar