Ama de casa proudly presents:

Schack med Döden.

Gomorron! Ja, till er andra alltså. För flugan är det antagligen kört.

32 Responses to Ama de casa proudly presents:

  1. Renee skriver:

    Är det nu man säger Schack matt, flugan ser i alla fall matt ut.

  2. Afrodite skriver:

    Hahahaha…du är bara för rolig! 🙂
    Schack matt skulle man nog kunna säga ja…:)

  3. Heidi skriver:

    Han kanske bara vilar?? 😉

  4. Camilla skriver:

    Har du varit framme och mördat nu igen? 😉
    God morgon!

  5. Ja för flugan ser det ganska kört ut.
    God morgon 🙂

  6. Stattinskan skriver:

    Guuud, jag blir alldeles ”matt” av dina inlägg ;-D

  7. Gun skriver:

    Hahahahaha! Jag brukar inte gilla schack, men det här var verkligen precis i min smak. 😀

  8. eva skriver:

    Hm, nja liite hängig verkar den vara.. 😉

  9. Nattis 2.0 skriver:

    Han dog av skratt av det föregående inlägget?

    SVAR: Jo nu är jag nykter igen.

  10. Diana skriver:

    Puh, Anders slapp rollspela såhär på morgonen! God morgon!

  11. Thakock skriver:

    Hahah, lovely! =D

    Godmorgon!

  12. Gilla skriver:

    Jag säger som förut: Var får du allt ifrån?

    Spelar inte schack, men känner till frasen Schack Matt! Det är jag nu efter skrattanfallet.

    Svar: Jag lovar att aldrig luras mer. 😦

    Då gissade jag ju rätt, att du VERKLIGEN kan mjölka kossor.

    Jobbar du som programmerare nu också? Tufft jobb.

    Kram/Gilla

  13. Preciosa skriver:

    Hola!
    Vet inte om jag är en dålig människa men jag fullkomligt avskyr insekter!!Livrädd för getingar (avispas). Min mor höll på att kolavippa av en för 32 år sen och det sitter i ännu. Min bästa investering här hemma denna sommar i SE är en så´n där racket med batteri som dödar dom på sekunden. Man måste ju ha balkongdörr öppen och då kommer dom på visit…och P blir hysterisk…
    Ska jag skämmas nu?

    Ciao P

    • Ama de casa skriver:

      Jag vevade också runt med ett sånt rack i somras. Dåligt med fullträffar, men såååå kul när den knäppte till och man fick en 🙂

      Nej, du behöver inte skämmas. Inte så mycket i alla fall 😉

  14. Znogge skriver:

    Om det inte är ett taktiskt utspel…

  15. Sussi skriver:

    Godmorgon.. Ja du.. Frågan är nu bara om det var självmord eller inte? Man har ju hört att vissa är dåliga förlorare! 😉

    Kramisar

  16. Bara Jag skriver:

    Vilken drama och dramatik!!

  17. marie skriver:

    ja du, det där kan man verkligen kalla schak matt..
    God morgon på dej, snart god middag.
    Hoppas du har en skön måndag som nu är flugfri.
    kram

  18. Ulrika skriver:

    Hahaha! jag gissar att flugan förlorade. Han ser lite matt ut…:D Godmorgon, Ama!

    SV: Skulle tro att den är omkring tre veckor, ögonen ser rätt nyöppnade ut. Men han kan äta själv, tack och lov. Räkost och kattmat i gele är mumsigt tycker Melker! Jo, han hade verkligen tur. 😀

  19. Hebbe skriver:

    Ja ja slagen hjälte,,eller ligger han bara och vilar,och väntar på revansch,,,Haé Kram.

  20. Hebbe skriver:

    Ja dom är fina dom små helikoptrarna,sen gör dom lite nytta oxå,,dom käkar mygg,,annars gör dom inte en fluga förnär,,som en del andra..Haé Kram.

  21. Roggan skriver:

    Undrar om vi inte har en ny filmregissör här.

  22. Ingrid skriver:

    Vad fint det ser ut på Örjans matplats.För det är det väl? Har du inrett själv eller har du haft proffs hjälp?
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Jag förstår att du frågar, för det ser ju väldigt proffsigt ut, men det är faktiskt jag själv som har fixat inredningen åt Örjan 😀

  23. diana skriver:

    Hahaha, han kanske har garvat ihjäl sig 🙂

  24. Jessica skriver:

    sv: jag tror snarare hon inte tyckte min ros skulle stå där för jag såg på söndagen att den hade vält :/ haha.
    Men hon är så söt så man kan inte bli arg på henne

  25. Marran skriver:

    Precis som i filmen! Jag tror visst bestämt att flugan förlorade

  26. Ellis skriver:

    Stackars stackars lilla fluga.. hoppas den fick en plågsam död!

    sv: flirt?! han var ju typ.. 35 …

  27. pillan skriver:

    tror du fuska 🙂

  28. Mia systeryster skriver:

    Haha, vilket morgonhumör du har, slå ihjäl någon/något det första du gör;)

  29. Agneta skriver:

    japp…det ser onekligen väldigt kört ut för flugan!

Kommentera

