Mitt emot den här vackra bron…

 

… stannade vi och tankade.

När Anders hade tankat klart gjorde han bort sig. Tänkte kliva in på passagerarsidan och köra. För att inte tappa ansiktet så tog han en litersflaska med vatten, gick över till sin sida och lade sen tillbaks den på Ama’s plats. Då såg det ju ut som han hade ett ärende där på fel sida av bilen.

Ama gjorde inte bort sig. Nejdå. Hon klarade av att gå in på rätt sida av bilen. Tyvärr i fel bil.

- Sorry, wrong car, fick den skrattande mannen i fel bil höra.

Ok. Ama gjorde också bort sig.

Det går bra för oss.

Nu har vi i alla fall kommit till… till… till Cahersiveen.

Här fick vi ett något större rum än igår. Lika många sängplatser, vi måste se ut som vi behöver variation.

Sen ska vi leka leken ”fundera du på hur den här duschen fungerar, och lycka till!”

Vi en fin uteplats också. Dessutom har vi listat ut varför så många irländare drog till Amerrrkat. Det berodde inte på missväxt och hungersnöd.

Det var vädret…

39 kommentarer till Mitt emot den här vackra bron…

  1. Robert skriver:

    Först – igen. ;) Liknar stenbron Karlstad. :D

  2. A-K skriver:

    Tur att du har en teknisk man och snäll dessutom och startar upp datorn till dig. Kram

  3. Mia systeryster skriver:

    Woow är du i Irland? Det står överst på min lista av länder som jag vill åka till!
    Kram

  4. 4U2 skriver:

    Man kan inte ha sol jämnt ha,ha,ha!

  5. Marianne skriver:

    Aj då en sån däringa dusch som vi hade i Glasgow när vi var där på det där hotellet vi övernattade på en enda natt strax bredvid flygplatsen. Minns du vad det hette? Skit samma det var samma typ av duschmojäng i allafall. För övrigt har ja brutit tårna och fått skrubbsår både här och där när jag trasslade in mig i datorsladden. Länge leve sladdlöst!

  6. Diana skriver:

    Trist att det regnar på semestern, men för er så måste det vara lite exotiskt. ;) Plus att om ni inte får rätt på duschen så är det bara att gå ut på balkongen. Hehe.
    Pinsamt med fel bil. Jag är alltid väldigt noga med att kolla registreringsnumret innan jag går in i bilen. :)

    Sv: Sorry att inlägget var lite komplicerat för dig…

  7. Aurora skriver:

    Ni är allt för goa. Kram

  8. Beate skriver:

    Från suite till vandrarhem, bara sängen är bekväm så;-)
    Japp engelsman/irländre (samma UK) älskar att ha elektriska apparater i duschen. Å det behövs en tekniker för att klura ut hur man gör… innan man får x-antal volt genom kroppen;-)

  9. Freja skriver:

    Ohh, Irland, jag är avis. Jag gillar till och med regnet där…

  10. Znogge skriver:

    jag har också gått in i fel bil och gubben som satt i den lev nästan chockad! Så pinsamt att jag inte vill tänka på det… Hoppas vädret skärper till sig en smula!

  11. Mallan skriver:

    Nääää, jag dööör – hoppade du in i FEL BIL?!!??! Hahahaha :-) Kram

  12. Gun skriver:

    Haha, så har jag också gjort, gått till fel bil. Som tur var hann jag reagera innan jag öppnade dörren, men Mumannen hann tyvärr ha ganska roligt åt mig.. :)

    Du får väl duscha när du kommer hem.

    Och vädret blir också bättre när du kommer hem.

  13. moi skriver:

    Ni får verkligen prova på olika standard på boende. Från rena lyxhotellen till tja, låt oss kalla det motsatsen.

  14. Annika skriver:

    Det var väl samma färg på bilen som du gick in som på den ni hyrt. Det var en lustig hängränna som var vid balkongen. Njut av regnet. Det kommer soligare dagar.

  15. Ha..ha..tack för dagens asg!
    Ups!..även solen har fläckar :) Vad lågt det verkar vara till taket…det kanske bara är småväxt folk som bor där annars? Ja, det är ju bra med fler sängplatser om man vill nattvandra i sovrummet och behöver byta plats :) Är det en duschradio? Ni ser ut att ha samma-samma väder som här, synd att ni inte kunde utnyttja den fina uteplatsen. Ha det fortsatt fint!

  16. Gilla skriver:

    Trevligt att läsa om era resor och mödorna på dom. Det var en väldans vacker bro. Såna tycker jag om.

    Den där duschen såg verkligen mysko ut. Hoppas att ni klarade av den till slut.

    Kram/Gilla

  17. soffie skriver:

    fin bro å lite lik bron i min stad Karlatd som robert skrev:) va mysigt ni har det men regnet kunde ju ha uteblivit:(:)

  18. Ruth in Virginia skriver:

    Väderleksrapport – 7 f.m. i Shannon;
    8C och regn. Nice weather for ducks :)
    Hoppas du har en yllekofta med dej.
    Och stövlar – och regnrock – och paraply-

    • Ama de casa skriver:

      Idag har vädret gått från totaldåligt till jättebra (men rätt blåsigt). Omväxling förnöjer :-)
      (Jodå, vi har med allsköns regnkläder, dock inga stövlar – dom slängde jag när jag flyttade till Spanien ;-) )

  19. Gun skriver:

    Gomorron gomorron! Hoppas ni inte har flutit bort i regnet. :)

  20. moi skriver:

    Go morron! Du har en HÄNDIG man ………… hrmf

  21. fenixmona skriver:

    Hahah…då står det 1-1 i omgången om att göra bort sig! Vädret tycks vara det samma som här…knappt uppehåll mellan skurarna! Kramiz

  22. Jenfan75 skriver:

    Det är inte lätt att se skillnad på bilarna märker jag=)..

  23. Preciosa skriver:

    HOLA!!!
    Fin bro…vilka konstiga namn dom har på orterna! Sängen ser lite
    smal ut tycker jag. Trist att det regnar så f-b. Hoppas ni får bättre
    väder mycket snart!!
    Kram P ♥

  24. LiLo skriver:

    Haha, det har jag aldrig lyckats med, kanske för att jag åker bil så sällan?
    Har ännu inte tagit fel cykel…

    Skum dusch på min ära, men man behöver inte duscha jämt. Man kan nöja sig med att ”tvätta sig på utvalda ställen” som mamma säger :)

  25. leif sveholm skriver:

    Gomorron Ama, jättekul att du för en gångs skull har sämre väder än vi har i Svedala! :-)

  26. Selma skriver:

    Spännande, jag är inte så lite avundsjuk.

  27. Haha du ska då alltid vara värst. Även i pinsamheter men du roar oss läsare :D

  28. Thakock skriver:

    Haha vilka duschar! :P

    Ähh, det e aldrig fint väder någonstans numera… ;)

  29. Gunilla skriver:

    haha…. ni är för roliga !

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 70 andra följare

