Det är dags att lämna Dublin

 

Nu går vi iväg och hämtar vår hyrbil.

Vi ska föröka hålla oss på vägen och dessutom på rätt sida av vägen (som ju egentligen är fel sida av vägen).

Riktigt vart vi ska åka har vi inte bestämt ännu, och när Ama får nätkontakt nästa gång, ja, det vet vi inte heller.

När vi väl har bestämt vart vi ska åka så måste vi hitta också. Men det har Ama övat på redan här i Dublin:

Klarar man att hitta hem där, så ska nog resten av Irland också ordna sig.

Goddagens! 

39 kommentarer till Det är dags att lämna Dublin

  1. Robert skriver:

    FÖRST! :D

  2. Robert skriver:

    Såg ju jättelätt ut att hitta det rummet. :D

  3. Ingrid skriver:

    Dit skulle det inte var lätt att hitta efter en pub-runda :-D Åt vilket håll ni än nu åker så är jag säker på att ni kommer ha det bra!
    Kram

  4. ♥ Carina ♥ skriver:

    Omg!! Jag tycks ha bra lokalsinne men att hitta det där rummet… det verkade knivigt :)
    Godagens!

  5. Annika skriver:

    Antar att det inte var närmaste vägen till rummet. Utan att du visade oss hela hotellet.

    • Ama de casa skriver:

      Det VAR faktiskt närmsta vägen. Som tur var fanns en ytterdörr (som man inte fick använda) väldigt nära. Annars hade jag nog varit orolig – det kan ju faktiskt börja brinna…

  6. Husfrun skriver:

    Ska nog gå bra bara ni klarar av att köra på fel sida vägen först :)

  7. Aurora skriver:

    Lätt som en plätt. Antar att ni datasnillen är utrustade med GPS. Kram

  8. Yvonne skriver:

    Oj, oj, oj, hittade ni till det rummet så kan ni säkert köra bil på vänster sida med förbundna ögon (verkar nästan lättare). Ha en fortsatt trevlig resa.

  9. Ha..ha..ni få ha snöre där bak :) Värsta labyrinten. Hoppas de hade ett fint pris inne på rummet, som vin eller choklad eller nå´t :)
    Usch för att köra på fel sida av vägen och dessutom sitta på fel sida i bilen…nä, det skulle vara alldeles för mycket av det goda för min del :) Hoppas ni hittar dit ni ska…spännande

  10. Åse skriver:

    Vilken labyrint ha ha där var det inte lätta att hitta, efter en kväll på puben hade man kanske fått sova i receptionen ;-)

  11. moi skriver:

    Jag hade INTE lämnat rummet förrän det var dags att åka därifrån…. Hade aldrig hittat varken ut eller in!

  12. Beate skriver:

    Ja om du har hittat rätt i den labyrinthen så lär det nog vara en baggis att åka och hitta i Irland. Ser redan fram emot nästa bildkavalkad över stan/byn där ni hamnar.
    Drive carefully!

  13. Småländskan skriver:

    Men herreguuud alltså! Jag hade fortfarande varit kvar i nån av korridorerna, jag med mitt berömda lokalsinne. Jag går vilse i betydligt enklare boningar än detta. TVÅ gånger i mitt vuxna liv har jag hittat rätt (fått rätt gentemot medresenärer alltså). Första gången var i Singapore, andra gången i Budapest. De gångerna lever jag på ännu och gissa om jag låter vederbörande höra det gång på gång.
    Hoppas ni hittat rätt, eller i alla fall hittat till
    nåt bra!
    Kramar om

  14. A-K skriver:

    Jag skulla aldrig ha hittat rätt.
    Kram

  15. augusta skriver:

    Är du där?
    jag har varit till Dublin för några år sedan. Jag gillar men landsbygden tror jag är ännu bättre :)

    Ha det riktigt trevligt!
    Kram

  16. Diana skriver:

    Vi får hoppas att det inte börjar brinna!
    Jag hade dött, rökare som man är… snacka om motion. Haha!
    Vi ses!

  17. Susanne skriver:

    Det var inte det lättaste….Vilken go dialekt du har! Trevlig semester! :)

  18. LiLo skriver:

    Oj!
    Men så klart att du klarade det där, även om det inte framgick riktigt på vilket försök…

    Hoppas resten av resan blir trevlig och lätthittad!

  19. Znogge skriver:

    Ser ut som hotellet på Landvetter! Ja, jag gick fel en gång där…

    Hoppas ni är på rätt väg nu ;-)

  20. Gun skriver:

    Hahaha, jag hade fått sova i korridoren.. Jag som nyss efter alla år (sisådär 12-13) lärt mig att mina föräldrar bor på höger sida av hissen, och inte alls på vänster. :)

  21. Sus skriver:

    Jäklarr vilken labyrint!
    Som sagt…ni klarar ALLT efter detta ;D

    Kraaaam

  22. soffie skriver:

    livsfarligt med vänstertrafik så kör försiktigt !!!

  23. Jess skriver:

    Först: Jag älskar din dialekt! Underbar!
    Sen undrar jag hur många de blivit av med på det där hotellet? Hahaha!

  24. Mallan skriver:

    Åh jag fick en stad på läppen, men kan inte komma på vad den heter…. Attans! Ska bli kul att se var ni hamnar .-) Kram

  25. Hehe….vad ni far Ama !!! hare gött !!

  26. Freja skriver:

    Hahaha, såna hotell har jag bott på i London, där det känns som om man är i andra änden av kvarteret innan man hittar sitt rum… Och på Storliens Högfjällshotell, en sen festlig natt, gick jag vilse….
    Sv: Det trista är att just det fossilerade barret verkar vi ha tappat bort, men vi har många förstenade svampar…

  27. Krönikören skriver:

    Så vana resenärer som ni är så blir det säkert bra. Jag är också på resande fot där man har smalband istället för bredband, så att se någon film är inte aktuellt just nu ;)

  28. Leffe skriver:

    Gomorron Ama. Kompromissa Ama, kompromissa. Se till så mittlinjen ligger mitt under bilen så skall det nog gå bra.

  29. Diana skriver:

    God morgon Ama! Nu får du leta upp lite internet… ;)

  30. Thakock skriver:

    Haha men oj! Vad jobbigt…JAg hade aldrig hittat dit igen :P

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 64 andra följare

