Måsdag

 

Det var det igår.

Idag är det inte måsdag, det är måndag. Marginell skillnad, en bokstav bara.

En måndag utan måsten, skönt!

Nähä, nu måste Ama tvätta.

Gomorron!

 

34 kommentarer till Måsdag

  1. Annika skriver:

    Gomorron Ama
    Nu var du väl tidigt uppe. Vad skönt att du inte måste tvätta.

    • Ama de casa skriver:

      Jag är ALLTID tidigt uppe! ;-)

      Problemet är att jag måste tvätta. Typiskt att det blir så på en dag utan måsten… :-)

  2. Annika skriver:

    Glömde att säga att jag varit i Danmark och ätit Cold skål.

    • Ama de casa skriver:

      Åhå! Du är en tuffing du, ännu har jag inte vågat ge mig på det :-)
      Hoppas du hade en skön tripp till grannlandet :-)

  3. Jodå här är måsdag;) sista arbetsmåndagen på flera månader för här är det semester snart…..så nu mås det bara bra;):)
    Skön tvättstugedag på dig!

  4. Husfrun skriver:

    Mås och tvätta går inte riktigt ihop. Nej.

  5. moi skriver:

    God morgon! Se till så att det inte ligger sMÅSTEn i fickorna när du tvättar!

  6. Camilla skriver:

    Nu förstår jag inte….Ama tvätta? Har du ingen som gör det åt dig? ;)
    Ama har väl fullt upp med annat jobb. Typ att vara hemmafru ;)
    Kram!

  7. Beate skriver:

    Tur väl att tvättmaskinen gör jobbet år dig. Å måsdag har det varit i fler veckor nu på vår innergård… å den ligger inte vid vattnet kan jag säga;-)

  8. Åse skriver:

    Döper om måndag till måsdag det låter bättre

  9. Aurora skriver:

    Här utanför hotellet började de skrika tidigt i morse. Enligt hotellpersonalen beror det på att de har ungar. Det är annat det än att bli väckt av fågelkvitter som jag brukar annars.Kram

  10. Mickis skriver:

    Oj vilket måste,…. Tvättmåstet ;-)
    Ha en fin måndag!
    Kram

  11. Gun skriver:

    Tack för påminnelsen, här väntar också tvättstugan. Eller så flyttar jag på tvättpluppen till imorgon. :)

    Godmorgon!

  12. Veiken skriver:

    Hur mås det idag på denna fina måndag? ;)

  13. Preciosa skriver:

    Hola!
    Jaså det finns måsar fortfarande. Här stod det i lokalblaskan att
    dom angriper folk nu…för att dom har ungar. Störtdyker mot huvudet :(
    Livrädd för dom är jag…Finns det nåt bra med måsar?
    Ciao P ♥

  14. GeddFish skriver:

    Här skriar måsar också och ibland släpper dom ifrån sig något ifrån luften….. då måste man tvätta ;)

  15. Diana skriver:

    Men fy vad slitigt att behöva tvätta en ledig dag, då har du ju en del måsten…. fast utan fåglarna då. God morgon!

  16. Ailas skriver:

    En vanlig måndag här, inte ens en kaja på taket… men de eländiga skatorna och björktrastarna äter upp mina körsbär!
    Tvätta? Nääääääää, inte idag, Nog inte i morgon heller. Du borde också tänka om… För tänk om, om inte… Nej, tänkte inte mer nu.

  17. Robert skriver:

    Du får hoppas på spöregn istället. ;)

    Gomorron! :D

  18. Gunilla skriver:

    Du skulle bara veta att hos oss har vi måsdagar varenda dag, tre ungar knallar runt på gården och föräldrarna skriker och skränar i stort sett dygnet om… men man har vant sig på nått vis :)

  19. Leffe skriver:

    Gomorron Ama!

    sv. nej, jag var uppe med tuppen och skrev, men klantade till det och publicerade aldrig. :-(

  20. Gun skriver:

    Sv: Nä, jag är fortfarande sjuk faktiskt. Fortfarande synd om mig alltså. ;)

  21. Znogge skriver:

    Måndag och tvätt härmed. Måndagar är onekligen rafflande ;-)

  22. Men tusen tack för hinten om tvätt ;)

  23. Gun skriver:

    Sv: Håll tummarna för att jag inte blir frisk för då är det slut på bloggandet igen. ;)

    Äsch, inte då, man måste ju skatta för sånt vet du väl. ;)

  24. skåningen skriver:

    Hur mås det idag!! Jag tycker att ormar är rälia.Ola älskar ormar oah har en del i sitt terrarium..Kram!

  25. Ninni skriver:

    MÅSAR har vi mängder av här hos oss..jäkla skränande och så skiter dom på vår bil…eländiga fåglar. Dom ska hålla sig nere vid sjön så det så. Ha det så kul med tvätten, kram

  26. Sus skriver:

    Då blev det ju en MÅS-te tvättadag, ju!!

    Kraam

  27. Annika skriver:

    När tvätten är klar har du ju bara ett måste kvar. BADA. Det är ju nästan lika tufft som att tvätta.

  28. Thakock skriver:

    Usch, bara jobb för mej idag…Ville gärna lata mej istället :P

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 67 andra följare

