Glädjeyra!

 

Blåsorkestrar är ju alltid trevligt.

Det jublades och det smälldes bomber. rejäla bomber.

Ja, ni kan ju själva kolla och höra:

Men när dom började spruta cava på alla, då kilade vi runt hörnet. Hem, alltså.

 

47 kommentarer till Glädjeyra!

  1. Robert skriver:

    FÖÖÖÖÖRST!!!!! :D :D :D

  2. Robert skriver:

    Glädjeyra här också över FÖRSTAplatsen. :D

  3. Robert skriver:

    Du gillar färgen på Spaniens tröjor antar jag? ;)

  4. Diana skriver:

    Först!
    För inte räknas väl Robert?

  5. Diana skriver:

    Klart ni har all rätt att vara glada (fast gårdagens match var ovanligt seg att titta på). :) Så, vad är nästa projekt… OS är inte riktigt spaniens grej va?

  6. Lisbeth skriver:

    Underbara bilder man riktigt ser glädjen. Vi var på Cypern när Grekland vann Vm i fotboll. Ingen ide att försöka sova så jag förstår hur kul du haft det
    Kram

  7. krulli skriver:

    Sk aman säga grattis eller? ;)

  8. A-K skriver:

    Pågick detta oväsen hela natten?

  9. Ja, spanjorerna vet hur man ska fira :) Det är ju alltid trevligt, men cava ska man väl dricka. Jag blundar så är jag där…guuuu vad jag vill åka nu!

  10. moi skriver:

    Är det redan nyår??? Sov jag såååååå länge???

  11. Sus skriver:

    SYNEN talar för sig själv…UNDERBAR :D GLÄDJE!

    Kraaaaaam

  12. Diana skriver:

    Sv: Gymnastik tror jag inte på, det är väl öststaterna och kinas grej….

  13. ansepanse skriver:

    ja, vem vill ha cava över hela sig liksom ;)
    Sv: vem var det som vann egentligen då???? hahahaha
    grattis får jag väl säga då

  14. Stattinskan skriver:

    Jaha??? Så det var DET jag hörde i natt! Skönt att veta ;-)

  15. Diana skriver:

    Sv: Om det inte är så svårt så är rytmisk gymnastik kanske något för din och mammas grupp (o Carina), i väntan på nästa års schlager då alltså…

  16. Beate skriver:

    Helt underbart att se… och höra!!!
    På BBC visade dom för en stund sedan när hela laget besökte kungen Juan Carlos och hela familjen. Härligt!

  17. Diana skriver:

    Sv: Eh, var kom duschkabinen in i bilden? Jag har aldrig sett ett gymnastikpass i en kabin… Brukar det inte vara madrasser?
    Sen är ni en grupp, ska en ska alla. Du kan inte stå utanför.

  18. Ruth in Virginia skriver:

    Matchen besågs på O´Sullivans Pub i Herndon
    tillsammans med en stor mugg ”Blue Moon” beer.

    Stor storm slog ut elen i ett jättestort område kring Washington på fredagskvällen. Vi fick inte tillbaka elen förrän tidigt i morse (måndag). Allt i kyl och frys frick slängas – ingen telefonkontakt i tre dar. Rekordhetta hela tiden- höll sej sej mellan 36 -40. Lite bättre idag. Tur nog hade vi vatten. ACn på gång idag.

    iaf – Spanien utklassade italienarna totalt!

    • Ama de casa skriver:

      Oj fy sjutton! Strömavbrott och rekordhetta är verkligen ingen lyckad kombination. Vilken hemskehelg det måste ha varit! Plågsamt… :-(

      Ja, Spanien gjorde sitt jobb :-)

  19. Mallan skriver:

    Mmmm, snygga spanjacker :-)

  20. Sussi skriver:

    Den glädjen var dom väl värda. Grattis Spanien! :)

  21. Mia systeryster skriver:

    De kan verkligen fira ,Spanjorerna!
    Jag hade oxå stuckit hem vid det tillfället, spritmissbruk;))

  22. Gun skriver:

    Vad roligt! Men varför gå hem? Jag hade stannat kvar och gapat stort.. :)

  23. Susanne P skriver:

    Vad firade de?! ;)
    Kram

  24. Diana skriver:

    Batman var inne på din blogg för ett tag sedan. Han läste nåt om 9,81 och en nöt som ramla ner på bordet. Citat Batman ”Det var kanske det som gällde på den tiden Ama gick i skolan, nu är det 9,82″.
    Sen babblade han nåt om att generationen över oss räknar med ettan men det har visat sig vara fel.
    (sen vill han bara påpeka att jorden är rund… eller nästan i alla fall)

    (det kan hända att jag la till det där sista, Batman är inte så kaxig)

    • moi skriver:

      Observera ”generationen över oss” ! ! ! Tänk att den här genen räknar varken med 1:an eller 2:an – i det här fallet. Har så mycket annat som tar tid, t ex generationen under mig. (jag VET att Batman inte är kaxig!!)

    • Ama de casa skriver:

      Det måste vara förklaringen till att man faller mycket hårdare och tyngre mot marken nuförtiden. 9,82… Tack för upplysningen, jag trodde att det var min massa som hade förändrats sen jag gick i skolan. Nu känns det mycket bättre :-D

  25. Camilla skriver:

    Det är nog lugnast hemma. Ja…då inte Ama var hemma,vill säga ;)
    Kram!

  26. Afrodite skriver:

    Godmorgon SpAMA(lot)! :D

  27. Ninni skriver:

    Gick ni hem då, hade ju bara varit att stå med öppen mun=)

  28. Agneta skriver:

    tänkte faktiskt på er när Spanien vann :-) att nu firas det nog rejält hos Ama

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 63 andra följare

