Dagens nöje

 

Det var att åka till Carrefour och shoppa. Inte för att vi direkt behövde nåt, utan bara för att vi kunde!

I och med att det har blivit juli så håller Carrefour öppet på söndagar. Weehooo nu kan vi shoppa varje dag ända fram till oktober! Klart man måste passa på!

Men vi var inte ensamma om den idén:

Den här delen av parkeringen brukar vanligtvis vara tämligen tom.

Sen blev Ama lite olycklig, sådär:

Varför var bilen ren? Varför??? Nu missade vi ju det här braiga erbjudandet…

Ja, det var dagens nöje det, vad blir då kvällens?

Tja… Ni kan ju gissa tre gånger.

¡Viva España!

71 kommentarer till Dagens nöje

  1. Åse skriver:

    Kvällens nöje vad kan det vara, isdans kanske eller inte …..

  2. Robert skriver:

    Trafikpolis Ama borde väl gilla om det finns en hög bilar att inspektera? ;)

  3. moi skriver:

    Kan kvällens nöje vara en spansk biltvätt?? (invändig!)

  4. Aurora skriver:

    Jag tror faktiskt vi är bjudna på samma kalas i kväll. ;=) Sv. Nej. ingen åska i sikte.Petra i Kinna fick sin del men till oss behagade Tor inte komma. Kram

  5. Ninni skriver:

    va kul att shoppa, hade tänkt göra det jag med idag=) Men jag tappade lusten när det bara öste ner, nu har äntligen solen kommit tillbaka.

    Ja du har nog rätt kissen kommer när han har lust..hihi

    Kramen

  6. Vilken lyx att handla ända till midnatt ifall man inte kan somna.
    Ja nu laddar vi om inför kvällen!
    Flaggan ångrar jag att jag inte inhadlade i våras *morr* :) skulle hängt ut den på ”ballisen”…

  7. Mita skriver:

    Bra tips med osten, det kan man kanske nappa på, undrar föresten om det är nån som ska se fotbollen i kväll?
    Kramen♥

  8. Jess skriver:

    Vem hejar du på i kväll? ;)

  9. Petra skriver:

    Kan det vara fotboll ikväll?
    Jag har inte en aning eftersom det inte intresserar mej det minsta..

    Kram

  10. Beate skriver:

    Så turistvänligt av Carrefour, smart!
    Japp, håller på att ladda upp för fullt.

  11. moi skriver:

    Äsch, det är ju omöjligt att gissa vad ni ska göra ikväll – för få ledtrådar helt enklet.
    Själv ska jag kolla em-finalen, trots att inte tyskarna spelar…

    • Ama de casa skriver:

      Sova till em-finalen, menar du väl? ;-)

    • moi skriver:

      Chansen/risken är ganska stor!

    • Ama de casa skriver:

      Vi har beslutat att se första halvlek här hemma och gå ut till nån närliggande bar om det verkar spännande. Men att gå ut verkar spännande i sig. Det smäller och skriks en hel del redan nu, innan matchen ens har startat…

    • moi skriver:

      Då lär det väl smälla en hel del redan nu. Själv stannar jag hemma för jag föredrar att SOVA hemma. (har tippat Balotelli som skyttekung med fyra mål, så HAN får gärna göra sitt jobb)

    • Ama de casa skriver:

      Det small redan innan vi gick ut, nu smäller det ännu mera :-)

    • Ama de casa skriver:

      Det smller fortfarande. Undrar om man kommer att kunna sova? HAHA! Är det nån dom kan sova så är det jag :-)

  12. ♥ Carina ♥ skriver:

    Fotboll, fotboll fotboll?

  13. Ingrid skriver:

    Eller Forza Italia….. För är det något som jag är säker på. Så är det att i kväll vinner mitt lag ;-)
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Jag funderar allvarligt på att radera den här kommentaren… ;-)
      Kram

    • Ingrid skriver:

      Jag får väl se imorgonbitti vilket av mina lag som vann. Själv tänker jag titta på Isländsk deckare :-D
      Men hoppas att du får det skoj ikväll!

    • Ama de casa skriver:

      Vi funderar på att gå ut på nån bar och kolla för att få den rätta stämningen. Fast just nu (REDAN nu) smäller det som bara den här utanför. Kan tänkas att det är säkrast att stanna hemma i soffan… :-)
      Ha det så kul med din deckare :-)

  14. Diana skriver:

    Vad som händer ikväll? Vi ska grilla, Batman fick bestämma så det blev hamburgare… för det är ”manligt”. För tydligen är det ”manliga” aktiviteter på gång i kväll. Själv ska jag ta mig ett glas vin för att fira att det snart är slut på sporten, ett litet tag iaf (fast OS är skoj).

    • moi skriver:

      Både fotboll och friidrotts em är strax över men tour de france pågår ju för fullt! Så än är det inte slut (och det tar aldrig slut)

    • Ama de casa skriver:

      Näe… Och snart börjar Anders favorit – konstsim i OS! ;-)

  15. ansepanse skriver:

    vad synd att bilen var ren :) kvällens nöje :) jo, det vet jag men jag hejar som sagt var på Italien :)
    Sv: när kommer de goda apelsinerna igen då? och de goda mandarinerna?

  16. Diana skriver:

    Sv: jag tror att en proffstjuv hittat pengarna på ett par sekunder. Men leta du på i madrassen bara. ;)
    Jag är inget fan av hamburgare, men Batman äter ju min ”konstiga” mat då och då så jag får väl vara snäll tillbaka…

  17. mickis skriver:

    Perfekt söndags nöje :-)

    Ha en fin kväll.. Viva Espania :-)
    Kram

  18. Mia systeryster skriver:

    Klart Spanien måste vinna ikväll! Tänk förra gången när dom vann så var vi i Spanien. Vilken fest det var!!

  19. Veiken skriver:

    Även här hoppas vi på Spanien ikväll! PS. Jag har redigerat din kommentar – bara så du vet! ;)

  20. Husfrun skriver:

    Är det fotbollsfinal? Jag hänger ju inte med alls…

  21. Veiken skriver:

    Vadå misstag? Jag testade bara om folk var vakna ;)

  22. Helene skriver:

    Va härligt ni har det !!
    Alltid nya spännande saker på gång = ))
    Kram Helene.

  23. Och jag som hejar på Italien, men det kanske är mig förlåtet då jag ändå kan mer spanska än italienska – och då jag gillar din blogg :-D

  24. Sus skriver:

    Weehoooiii :D

  25. Vicke skriver:

    Ett nöje som jag kan vara utan, ha en fortsatt trevlig sommar nu

  26. Lisbeth skriver:

    Egentligen så skulle jag heja på Italien men för Amas skull så håller jag alla tummar och även mina tår. Vet att de leder nu så i natt blir det till att fira Eller
    kram

  27. Heja SPANIEN :)
    3-0

  28. ♥ Carina ♥ skriver:

    Gissar på värsta segeryran i Spanien nu :)

  29. Robert skriver:

    Frågan är hur yr Ama har hunnit bli? ;)

  30. Småländskan skriver:

    GRATTIS!!!!
    NI var helt fantastiska!

  31. Beate skriver:

    Grattis till 4-0!!! Skulle gärna vra i Spanien just nu… å fira!

  32. Veiken skriver:

    Vilken himlaTUR Spanien hade… ;)

  33. Merei skriver:

    Fan att Spanien vann! Fan fan fan!

  34. Tomtan skriver:

    Tillbaka!!!!!! Å en massa kort kommer de att bli! :D

  35. Camilla skriver:

    Jag ser att Spanien vann….Grattis!!
    Äh…ni skulle ha tvättat bilen ändå. Ni hade ju tjänat på det ;)
    Kram!

  36. Gun skriver:

    Har jag kommenterat här? Nä, tror inte det. Men nu har jag. Grattis till ökade öppettider. Tänk vad trevligt att ta en shoppingrunda mitt i söndagsnatten. ;)

  37. Sussi skriver:

    Åhhh.. Det måste väl ha varit ostkrokarna som drog så mycket folk ;)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 69 andra följare

