På söndag gäller det!

 

EM-final mellan Spanien och Italien. Spännande!

Men idag.

Idag är det fredag!

Ama ska ta en liten sväng på marknaden. Måste nog inhandla en sån däringa vuvuzela inför söndagens match. Hörs klart och tydligt att såna finns att köpa nånstans i närheten…

Gomorron!

 

42 kommentarer till På söndag gäller det!

  1. A-K skriver:

    Tur att P åkt hem. Hon gillar inte sådana visselpipor eller vad det är.

  2. A-K skriver:

    Nöden först !

  3. A-K skriver:

    Du paddan skriver som den vill ibland. Kanske hela pallen igen.
    Ha en trevlig helg. Vi ska till hotell Boo.

    • Ama de casa skriver:

      Haha! Smartfånen är ännu värre, faktiskt. Minitangenter och sen lägger den på egna ord ibland. När jag trycker på ett ord exempelvis ”det” så skriver den snällt ordet men ger ibland en bonus och klämmer till med ex ”serverrummet” också. Blir hur knasigt som helst :-D

      Ha det så trevligt på hotellet!

  4. Jenfan75 skriver:

    Ja man får nog hejja på spanien då=)..

  5. Jess skriver:

    Jag kommer dock att heja på Italien! ;)

  6. moi skriver:

    God morgon! Dom däringa tutorna hörs faktiskt ända hit ibland :)

  7. Ingrid skriver:

    och vilken fredag sen! Solen skiner och det ska ätas ost och drickas vin ikväll. Sen att båda mina lag har gått till final gör ju att oavsett resultat så har mitt lag vunnit!!! Det blir lite som om att min min spanska balkong ska spela mot min italienska balkong :-D
    Kram och hoppas att ni hittar en sådan där högljudd sak!

  8. moi skriver:

    Eftersom inte Tyskland behagar vinna och därigenom ge mig lite extrainkomster så struntar jag i vilken. Jag motstod faktiskt vissa övertalningsförsök från en av Sveriges spelare igår (och proffs i Italien).
    Med tanke på gårdagens katastrofala tittande (jag somnade) kommer jag nog att göra detsamma när det verkligen gäller, suck

    • Ama de casa skriver:

      Ledsen att du förlorade både pengar och respekt… Du kan få lite av mitt Ama-smör? ;-)

    • moi skriver:

      Sålt smöret och tappat pengarna….
      Jag har fortfarande en minimal chans att glänsa. Har nämnligen tippat Balotelli som skyttekung och att han gör 4 mål (vilket jag är ensam om – både namn och nummer). Men du hoppas väl att jag inte vinner???

    • Ama de casa skriver:

      Jag brukar hålla på dig, men inte denna gången…

  9. Leffe skriver:

    Gomorron Ama! Kan meddela att din granne anlänt välbehållen till Svedala, fast hon böjar nog också bli gammal tant Preciosa nu. :-)

  10. ♥ Carina ♥ skriver:

    Men åh, ska du köpa en sån däringa jobbig vuvuzela?
    Tja, det kanske är ett smart drag. Vad säger man…
    if you can’t beat them, join them ;)
    Godmorgon (med 5 min. tillgodo)

  11. Diana skriver:

    Åh vad underbart lycklig du verkar vara över att såna säljs i närheten… ;)

  12. GeddFish skriver:

    Fest och glam, förstår jag! ;) Ha dä bäst ♥

  13. Jan Östberg skriver:

    Köp ett par hörselskydd åt Anders också :-)

  14. Merei skriver:

    FORZA ITALIA!

  15. Leffe skriver:

    sv. joo, och det verkar som om dom kom med finvädret också. Första sommardagen (sista kanske också) i svedala i dag.

  16. Preciosa skriver:

    Ama! Vilken tur att jag inte är hemma…i spansklandet menar jag.
    Räcker med alla tutmojänger, grisfåglar och bombglada…
    Här är tyst så tyst…
    Och fint väder :D Säg exakt grader nu i dag på em. Jag hade ju
    tre sidors ”gissningar” för några dagar sen. Lex kan man inte lita
    på där i solgasset :(
    Kram P ♥

  17. ansepanse skriver:

    usch, jag avskyr de där vuvuselorna, vilket oljud de för
    nu måste jag göra dig besviken, för jag kommer att hålla och heja på Italien, de gjorde ett bra jobb att slå ut Tyskland :)

  18. Robert skriver:

    Säg till Stalkern att köpa hörselskydd när du ändå håller på. ;)

    Goddag! :D

  19. Yvonne skriver:

    God lunchtid (svensk alltså). Synd att vi inte är på Sicilien när finalen går, men Åkersberga får duga. Sicilien väntar på tisdag. +13 grader när vi landade på Arlanda i kortärmat och kortbent, brrr. Idag fantastiskt fint väder, så vi och P och syrran hennes tog hit värmen.

    Ha en fin helg och let the best man win och blås i för kung och Spanienlandet på söndag.

    • Ama de casa skriver:

      Ni kunde gott ha tagit några grader till med er till Sverige ;-)

      Det är alltid kul att uppleva idrottsfester på plats i det land som det gäller, men jag hoppas att ni får se sura miner hos Italienarna när ni kommer dit… ;-)

      Nejdå, det brukar inte vara så länge. En förlust gömmer man fortare än en seger.
      :-D

  20. Sus skriver:

    Spännande!
    Jag hejar med DEJ!

    Kraam

  21. Hanna skriver:

    Japp, nu blir det till att tagga tills på söndag! Kram kram

  22. LiLo skriver:

    Jag som inte bryr mig om bollsparkning kanske ska köpa en och tuta ystert för att det är FREDAG? och kanske för den extra sekunden vi får:)

  23. Kvinna skriver:

    Heja heja, tuta på! Ha en trevlig helg :-)

  24. farfar0hebbe skriver:

    Men Huváligen,ska du köpa en sådan helvetestuta,,är du inte frisk,,ta en Treo så kanske det går över,,,läs på om bilar i stället..Haé Kram.

  25. Znogge skriver:

    Kommer att bli en spännande tillställning minst sagt! Gäller att du har rätt utrustning och så ;-)

  26. Gunilla skriver:

    Ja så blev det, det blir nog en välspelad final hoppas vi !

  27. Beate skriver:

    Japp nu gäller det! Här finns dom på Teknikmagasinet.
    Hoppas du inte blir sur nu men efter gårdagens match håller jag på Italien, och inte bara för att dom har de snyggaste spelarna;-)

  28. Kollar utan den där zwelan…Viva!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 64 andra följare

