Dagens lunch

 

Jahaaaja… ???

Då känns en bakad potatis som ett säkrare kort.

Nej, nu blir det terrassen och en bok, och kanske lite WF?

Höres!

 

45 kommentarer till Dagens lunch

  1. Robert skriver:

    FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRST!!!!!! :D :D :D :D :D :D

  2. Robert skriver:

    Inte lätt att fatta vad det var för lunch de bjöd på. :)

  3. ♥ Carina ♥ skriver:

    Det finns ett mjöl som heter Rasperballe, jag tror det är norskt, som man blandar med vatten och gör palt av. Enkelt och riktigt gott faktiskt :)

  4. Sven skriver:

    Är ni Norge? Trodde ni bodde nån annanstans. :o

  5. Beate skriver:

    Va, gillar du inte pölsa;-)
    Avundas dig nå’t så fruktansvärt!!!

  6. Ailas skriver:

    Nja, den där menyn lockade inte mig heller.
    Är f ö inne på efterrätten just nu: Turkisk yoghurt med egna hallon. Slå det! :)

  7. Diana skriver:

    Haha, nu blev jag ju nyfiken på vad fasen det var för mat som det var! Kunde du inte tvingat Anders att ta en sån? ;)

  8. skåningen skriver:

    Jag försöker få en bra dag!Jag hade nog också satsat på det säkra ”kortet” ……. Kram!

  9. Znogge skriver:

    Det underlättar alltid att veta vad man äter. Skulle kunna gömma sig lamm eller oliver och det vill man inte råka ut för!

    Köttfärslimpa här vilket knappast är obekant…

  10. Diana skriver:

    Sv: Jag är också orolig för honom. Plus att han brukar ha världens träningsvärk sen som jag får försöka massera bort… Alltså ger han mig jobb när han väljer att motionera. Dålig stil… ;)

  11. moi skriver:

    Wahaba?!!? Finns kanske nåt av orden/rätterna (?) i lexikonet?

  12. moi skriver:

    Jag har varit sugen på bakad potatis i snart en månad och tjatar på killarna att fixa sådana istället för korv m mos till lunch. Ser ut som om jag får ordna det själv för nu är jag väldigt sugen!

    • Ama de casa skriver:

      Det var jättegott! Mumsigt värre och vitlökssmör med :-) Du får dressera grabbarna bättre! :-)
      (Fast korv med mos är också gott…)

  13. Ruth i Virginia skriver:

    Vad för bok läser du just nu? Köpte en bok häromdan åt min
    dotter, som gillar deckare – Åsa Larssons ”Until thy
    Wrath be past”. Vet inte den svenska titeln men det handlar om en ung kvinnokropp som flyter opp i Torneälven.
    Inte precis my cup of tea!

    • Ama de casa skriver:

      Just nu läser jag ”Jag älskar dig inte” av Christina Stielli. En skitjobbig bok. En kvinna som bryter ihop totalt när hennes man lämnar henne. Hon nedvärderar sig själv totalt, och mannen är HUR dum som helst. Hon ska vara glad att han drog! Samtidigt säger baksidetexten nåt om hämnd, och den ser jag fram emot. Endast därför jag fortsätter läsa…

      Åsa Larssons böcker har jag läst några av. Dom går an. :-)

  14. Lotta skriver:

    Någon som kan översätta!!

  15. Tomtan skriver:

    Förstår dej fullständigt!
    På skolan serverades det 2 klassiker idag!!!!!! Blodpudding och potatisbullar! Som en 3stjärning restaurang :D

  16. Vicke skriver:

    du har det bra du

  17. Husfrun skriver:

    Sen när har de bytt språk i Spanien? :O

  18. fnulan skriver:

    Men det lät gott =)

  19. Stattinskan skriver:

    Hm … en raspad balle (ända på skånska) låter väl inte nått som skulle falla den här gommen i smaken heller ;-)
    Bakad potatis däremot gillas med råge

  20. Agneta skriver:

    tror nog att den bakade potatisen blev ett bra val?!

  21. Ma skriver:

    Även jag hade satsat på den bakade potatisen. Den verkar ha varit det säkra kortet. Det andra vet man ju inte hur det smakar…

  22. sarah skriver:

    lät nästan farligt :D

  23. Preciosa skriver:

    Hola!
    Stod det raspeballe? Riven testikel :D Eller rivet bakparti…
    Norrmännen äter vad som helst haha…Raspe är en hästbenssjukdom :D Raspetunge är vass snigeltunga…tror jag,
    Och rökeknoker är rökta benknotor, företrädesvis knä och armbågsben..Hahahaha…
    Jaja enl mitt lexikon i pappersform som jag fick när mitt gamla
    jobb skulle slås ihop med Nörge :D Men som tur var så gick det åt fanders Ciao P ♥

  24. Thakock skriver:

    Haha, vilken meny :P

  25. vuxenmamman skriver:

    Bara njut du när vi går här och fryser. Det är dig väl unnat.

    KRAM

  26. ida skriver:

    Har DU Wf???!?!

  27. Bakad potatis är aldrig fel men här gör dom så konstiga med majs, oliver, korv och annat jag inte tycker passar in ;-)

  28. Lisbeth skriver:

    Då rann tandvattnet igen. Det har blivit värsta mattips bloggen det här. I morgon ska jag baka potatis med tillbehör som inte är av denna världen. Jag har räkor i frysen som jag inte riktigt kommit på vad jag ska ha dom till. Nu ramlade polletten ner. En sallad med hemgjord vitlöksdressing till kommer att fresta sambon
    Ha en fin dag

  29. Gun skriver:

    Raspeballe betyder galler balen. Och röke knoker betyder rökt knogar. Enligt google translate. Så nu vet du till nästa gång. ;)

  30. ansepanse skriver:

    men vad är det för en konstig rätt??

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 69 andra följare

