Fru Ama’s penningar

Ama har ett stort penningträd ute på terrassen. Nu har det visserligen aldrig kommit några penningar på det, men hoppet är det sista som överger människan sägs det ju. Så Ama hoppas vidare på att dom där penningarna ska blomma ut där i trädet en vacker dag.

Nåt som det gör varje år är däremot att det blommar. Nu börjar det bli dags igen, knopparna är på plats.

Fast Ama tycker lite synd om trädet…

För visst gör det ont när knoppar brister…

(Psst… Nu är det bara några ynka timmar kvar tills Ama’s julutmaning stänger…)


47 kommentarer till Fru Ama’s penningar

  1. Beate skriver:

    Det är ju bara stt fantisera att knopparna är penningar. Bingo, klappat och klart;-)

  2. Diana skriver:

    Äsch, det förtjänar att ha ont eftersom den vägrar ge dig pengar! Själv har jag satt hoppet till mina rosor som hade trevliga utväxter på sig. Jag har skördat en gång och väntar på nästa…

  3. Tomtan skriver:

    De GÖR ont när knoppar brister, iaf för dom som är allergiska :D

  4. ♥ Carina ♥ skriver:

    Jag har hört att ju större penningträd desto mer pengar. Men det stämmer alltså inte, säger du?
    Bah! Då ska jag slänga mitt lilla fjutt till träd…

  5. Småländskan skriver:

    Jag vill ha ett penningträd som ger god avkastning! Skit samma om det gör ont när knopparna brister, bara de brister… helst ut… i en massa!
    (Förlåt Karin Boye, men jag tror du förstår).

  6. Diana skriver:

    Sv: Då får ni helt enkelt komma hit! Batman och Anders kan pula med kameran och min for-dummies medan du och jag tar oss ett glas vin eller två!

  7. Diana skriver:

    Eller tre, eller fyra eller fem (sen tar det nog stopp för mig) ;)

  8. Jan Östberg skriver:

    Vilken bjässe!!! Det blir säkert miljoner på denna. Men, är det inte
    någon som sitter inne i busken? I öppningen tycker jag mig se ett slutet öga, en näsa med två fingrar under. Nä, jag har inte tullat
    på Jeltsin än. Jag har livlig fantasi ändå. :-)

  9. moi skriver:

    Wow vilken ”extrainkomst” den dagen den ger skörd. Bättre sent än aldrig, eller??
    Hon hade så rätt fru Boye, Andra versen börjar ”Ja nog är det svårt när droppar faller.” och det är minsann inte fel det heller!

    • Ama de casa skriver:

      Jag väntar och väntar… Hittills har det bara kommit (ganska trista och små) vita blommor :-)

      Karin Boye hade rätt på många vis… Förmodligen för att hon var så vis!

  10. Micke skriver:

    sv:
    Jepp, nu har den börjat och RIKTIGT härlig är den!!! :-)

  11. Znogge skriver:

    Jag som trodde att Anders högg ner allt som kom i hans väg men visst, när pengar är inblandade så ;-)

  12. farfar0hebbe skriver:

    Ja fy farao vad solen är trött nu,,går upp skitsent..sen går den f-n till vila alldeles för tidigt,,tycker jag i alla fall..Men du får en God Jul Kram ändå..Haé.

  13. Stattinskan skriver:

    … ja, varför skola annars våren tveka – visst gör det ont ;-)
    Puss i pannan

  14. Mallan skriver:

    Sägen är den att så länge penningträdet blommar och frodas kommer du inte gå fattig. Ju mer blad desto mer pengar. Om trädet dör – DÅ blir du däremot stenfattig! Kram

  15. Freja skriver:

    Fiint! Du får tala vänligt till det fina trädet så kanske det mildrar smärtan något….

  16. Thakock skriver:

    Ge den en ipren ;D

  17. Elise skriver:

    Fint :-

    Nu tar jag blogg-jul ledigt.
    God Jul !
    Kram
    /Elise

  18. Susanne P skriver:

    Du måste TALA VÄNLIGT med trädet! Har du gjort det?
    Nä, tänkte väl det! ;)
    Kram

  19. Sussi skriver:

    Penningar hade ju varit trevligt. Några femhundringar här och där ;)

  20. Agneta skriver:

    penningar på träd, tja hade ju inte varit så dumt. Skulle jag oxå kunna tänka mig att ha ett sådant träd, OM det hade fungerat så!

  21. marie skriver:

    Hoppas pengarna blommar rikt snart på dit träd!!
    Ursäkta min frånaro men har inte haft energin att göra mej synlig.
    Hoppas ni får en skön jul.
    jag har ingen som helst julkänsla, vill bara att den ska vara över.
    Förresten, vill tala om att min goa Maja
    http://www.majakjerulf.blogg.se har utnämt dej som dagens blogg i ett av sina inlägg idag…gullfian!

  22. mitha53 skriver:

    Herregud vilket stort Penningaträd, jag hade ett som var betydligt mindre. ,Men skörden var god, sug på den du..*blink*….
    Jag får skippa utmaningen,sitter med fel dator och har inga bilder som passar här. Kommer igen till nästa..
    Kramiz!

  23. vuxenmamman skriver:

    Vad jag hoppas att du får penningar i din fina blomma! KRAM

  24. Elisabeth skriver:

    Ett jätteträd. Det verkar trivas enormt bra under din tillsyn och skötsel. När knopparna brister, så gör det nog inte bara ont utan kanske att tandtrollet har omvandlat sig till trädtroll och att det finns pengar att hämta!
    Ha en riktigt god jul!

  25. soffie skriver:

    wow wn penning lavendel det har jag inte sett förut å va häftigt att den är så stor å blommar,
    massor av GODJUL kramar till dej min goa bloggvän

  26. Jessica skriver:

    Den var inte liten den ”plantan” hehe =) jätte stor, tror mina katter skulle gilla att gömma sig i den. =)
    Hoppas du får en bra dag i morgon =) kram / Har flyttat bloggen, länkat den =). kram

  27. Ninz skriver:

    Aoootch, det där gjorde ont, men ibland är smärtan något vackert :)

  28. Sus skriver:

    Jag gillar INTE palmmordet men däremot peniingblomman!
    Tänk OM det kommer penningar då gör det inte ont alls… i Ama ;)
    Kraaaaam

  29. Diana skriver:

    Sv: Jenny råkade skriva ut batmans riktiga namn så jag raderade helt fräckt det! Men annars skrev hon om prinsessoutfit och hjältekostym på bilden.

  30. Stattinskan skriver:

    Guten Morgen :-D

  31. Husfrun skriver:

    Jag hade ingen aning om att såna där pengabuskar blommar. Kanske som en del av utdelningen?

  32. skåningen skriver:

    Godmorgon! Vacker blomma Jag skulle vilja ha en sådan fin blomma.Man kan ju alltid hoppas att det en dag skulle det växa ut pengar helst sådana som prasslar.. Morgonkram!

  33. fenixmona skriver:

    Oj, har aldrig sett pengaträden blomma förut! DÅ blir du säkert rik ska du se! Kramiz

  34. moi skriver:

    Gooooood morgon! Idag är det FREDAG och moi är ledig!! Hade det inte regnat hade jag redan varit i kolonin med katten. Han är så ivrig att äntligen få komma ut,men.. Sen har jag bara lite småstrosande på stan, lite dammsugning och pyssel på schemat. TILLS jag kommer på vad det är jag har glömt inför julfirandet. Lugnet oroar lite, lite

  35. Gun skriver:

    Ge inte upp, man vet aldrig. Under tiden så kan du njuta av hur fint trädet är.

    Godmorgon Ama, och en riktigt God jul önskar jag dig nu ifall jag inte hinner kommentera mera. Kram kram! :D

  36. Malin skriver:

    Haha, jag som tycker mitt penningträd är stort, ca 30 cm…., ditt är ju gigantiskt och aj då, ska dom blomma, det har aldrig min gjort…
    Hoppas ni får en God Jul i morgon!
    Kram

  37. Roggan skriver:

    Jag hade gärna bytt mig till ert väder, här är det helt kass. Kram

  38. ansepanse skriver:

    just i år kanske det blir penningar efter blomstringen :)

  39. Renee skriver:

    Stackars blomma.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 69 andra följare

