Kul i jul!

 

Brevlådan är ju alltid lite mycket roligare än vanligt såhär i juletider. Den här skörden hittade Ama igår:

Trevligt! En del försändelser känner man ju igen på handstilen. Tack så jättemycket Annette & Anders och Maria & Roland för dom fina julhälsningarna.

Som sagt. En del känner man igen på handstilarna. Andra på annat vis.

Den här Fort Knox-paketeringen känns väldigt bekant… Ama fick till och med gå till Anders och brevkniven för att ens ha en chans att komma in i paketet.

Det är nån som har skickat smygreklam! Samt ett par superfina wettextrasor…

… och ett – som alltid – mycket fint kort. Tack så väldans mycket Diana! Ama’s wettexsamling samling växer.

Apropå julkort och sånt, ni kommer väl ihåg Ama’s julutmaning?

 

41 kommentarer till Kul i jul!

  1. ♥ Carina ♥ skriver:

    Post är helt ok när det är sånt där roligt som kommer. Annat är det med räkningar ;)

  2. Beate skriver:

    Wettex dukarna var ju skitroliga!!! Kul med så många julhälsningar när man är långt hemifrån;-)

  3. Fru Gårman skriver:

    Hur hamnade du i wettexträsket? Det kanske du redan berättat, men jag glömt eller missat. Berätta gärna igen! :D

  4. Chiquita skriver:

    Egentligen så bojkottar jag dig, men jag är ju lite nyfiken så här är jag nu… vilka fina paket du fått!! Här gapade brevlådan tom idag… förresten vilken tur att Anders har rejäla verktyg för att bryta sig in i breven ;-)

  5. lena skriver:

    Du samlar på disktrasor?.Visst, är det mycket roligare att titta ner i brevlådan kring juletider??.Håller med dig helt! Kram Lena

  6. soffie skriver:

    å va kul med julkort,här har de med börjat att komma nu å det är så roligt,älskar vykort och kort, kramen

  7. Mallan skriver:

    Visst ja, julutmaning! Får ge mig ut och fota imorgon :-)

  8. farfar0hebbe skriver:

    Hej du,,Ja svaret kom så jädra snabbt,så jag nästan tänkte att kattskrället satt och väntade på att det skulle komma en gåta…
    Snart kan du väl tapetsera en hel vägg med Wettex,Eller??
    Haé Kramen.

  9. Robert skriver:

    Omtänksamt av Diana! :D

  10. Ninni skriver:

    Trevligt med paket=) Fick några julkort jag med idag..har faktiskt bara skickat fyra stycken i år. Skriver varje år mängder men jag orkade bara inte i år.

    Kram

  11. moi skriver:

    Visst är det kul när det är annat än reklam o räkningar som dunsar ner på hallgolvet! Jag kände igen både tejpandet och handstilen innan du avslöjade svaret.

    • Ama de casa skriver:

      Du… Paketerar hon julklapparna lika ordentligt? I såna fall får ni jobbigt på julafton… ;-)

    • Jenny skriver:

      Det där såg ganska tamt ut med tanke på hur mycket tejp som gick åt i det Decdianska hushållet för en tio år sen sådär!

    • moi skriver:

      Vi brukar börja tiiiiiidigt och vara klara till annandagen…

    • Ama de casa skriver:

      Jenny: Det har alltså blivit MINDRE tejp nu? Ojojoj… ;-)

      Moi: Det kan jag tänka mig, och förr om åren höll ni alltså på fram till nyåret om jag förstod Jenny rätt… :-D

  12. Du drunknar väl snart i wettexdukar ;-) Jätte roligt att du får massa kul hälsningar och annat skickat till dig :-)

  13. Sus skriver:

    Du har det absolut lustigaste samlingobjektet i världen :)
    Hur 1000:an kom du på det?

    Kraaaam

  14. Tomtan skriver:

    Jag förbannar fortfarande avsaknaden av plånbok under Gregorie i fjol….. Då hade du haft Jamtländska trasor i samlingen :(

  15. Znogge skriver:

    Klart jag kommer ihåg den. Nu gäller det bara att vaska fram en bild!

  16. vuxenmamman skriver:

    *Åh så roligt med sådan post!!!!!
    Har du sett min nya bloggdesign…..jösses vilket pip det har varit på mig eftersom den en morgon såg ut som kriget….Mitt tema hade försvunnit.
    Men nu har sonen fixat till den.
    KRAM

  17. Jess skriver:

    Nu blev jag sugen att handla på City Gross! ;)

    sv: Tre länkar blir ju lite för mycket när jag inte vunnit än. ;)

  18. Petra skriver:

    Allt som inte är räkningar är kul att få ;)
    Dom får gärna grannen ta…haha

    Kram

  19. Diana skriver:

    Nu är jag chockad, det kom fram i tid!!! Woho! :)
    Jag använder alltid mycket tejp, det har jag från mamma (så det är inte lönt att du klagar hos henne), men visst fick du extra mycket… Posten är ju inte direkt känd för att vara försiktig med sin post.

    Du är faktiskt den enda som har fått ett hemmagjort kort, inte ens mamma får ett. Haha!

  20. Micke skriver:

    Härlig julpost! :-)
    sv:
    Stackars dig! ;-)

  21. Ninz skriver:

    Visst är det roligt att kuta till brevlådan så här i juletider *love* A la suprise väntar nästan dagligen :D

  22. Freja skriver:

    Fina trasor, det tror jag att jag oxå ska ge bort i present. Undrar vad jag har tillgång till för wettexlangare nu då….

  23. Thakock skriver:

    Inte illa! =D

  24. Sussi skriver:

    Häftiga wettextrasor! Så snäll bloggvän du har :)

  25. Roggan skriver:

    Då ska du snart ha en utställning förmodar jag. kram

  26. Gunilla skriver:

    Mysigt med överraskningar i lådan!!

  27. fnulan skriver:

    KLart AMa ska ha massa svensk post!

  28. Gun skriver:

    Vad gulligt av Diana! Och kul att få påfyllning till din imponerande trassamling. :)

  29. mitha53 skriver:

    Det är roligt att kolla brevlådan nu och se hur många julkort man får..du med dina wettexdukar,haha…jag tänker faktiskt på dig när jag tar fram en ny wettexduk,roligt vat??
    Julegröt har jag kokat en stor gryta, och stressad är jag inte…håller bara på att glömma utmaningen…
    Kramen!

  30. Diana skriver:

    Sv: Men Ama har ju varit värsta nattsuddaren den senaste tiden! :)

  31. fenixmona skriver:

    Jättetrevligt…ja, hon var helgarderad Diana! Kramiz

  32. Stattinskan skriver:

    Vad bra att det står ”disktrasa” på disktrasan – hur skulle man annars veta liksom ;-D
    Gomorron

  33. Husfrun skriver:

    Vilken trevlig posttomte ni har i Spanien :)

  34. Ingrid skriver:

    Visst är det roligt att vittja brevlådan, eller snarare plocka upp posten från golvet, så här i juletider.

    Kram Ingrid

  35. 4U2 skriver:

    Alltid roligt med paket! :)

  36. ansepanse skriver:

    vilken supertrevlig julpost du fick :)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 67 andra följare

