Ama har tänkt på en sak…

 

Den tanken föddes i och med denna bilden i FÖRRA inlägget:

Ama tycker att yngre människor har blivit äldre, och att äldre människor har blivit yngre.

Är det bara ett försvarstal från en femtioåring?

44 kommentarer till Ama har tänkt på en sak…

  1. Ulla skriver:

    Folk kommer liksom ifatt varandra.
    Kram

  2. Leffe skriver:

    Joo du har nog rätt Ama, fast du vet väl att en karl aldrig blir äldre, det är bara hans leksaker som blir dyrare.

  3. Freedomtravel skriver:

    Min teori är att man alltid tror att andra människor är mer jämngamla med en själv än de är. Dvs jag tror att äldre är yngre och yngre äldre. För sååå många är kan det väl ändå inte skilja…?? Tror jag alltid…

  4. Elisabeth skriver:

    Kan förstå din känsla. Jag gillade inte fylla 50 år. Det kändes hemskt. Men jag kan trösta dig med att 55 år var helt ok och nu vid 60 känns det toppen!

  5. Diana skriver:

    Jag tycker tvärtom! Ser man en bild på mormor när hon var 25 så ser hon jätte gammal ut, en bild på mamma i 25 års åldern (nuvarande ålder då…) så ser hon gammal ut och en bild på mig från 25 ser ut som en 25-åring ska göra!
    (Jag hade faktiskt tänkt göra ett inlägg om detta i framtiden då jag hittat bra bilder på oss alla tre i samma ålder… har du varit inne i min data igen? Du vet vad som händer då…)

  6. Gun skriver:

    Du har rätt Ama, jag håller med dig helt. Och det beror inte på att jag börjar bli gammal. För det gör jag inte. Eftersom äldre har blivit yngre..

  7. Glimz skriver:

    Klok kvinna har kloka tankar, mycket bra å det är så rätt så!

  8. Fru Gårman skriver:

    Alltså, om nån säger att nån är född 1982 tänker jag på en femtonåring… Men räkna ut hur gamla dom är!! Så ja, du har helt rätt!!

  9. Diana skriver:

    Sv: han har ju också fullt upp med flytten (lycka till att få honom att inte göra något). Meeen, jag har packat med mig skrammel och på jobb har vi godismaskin. ;)

  10. FinaFrun skriver:

    hahaha gå och lägg dig!
    kram

  11. Fenixmona skriver:

    Få se vad du säger när du sett kortet på mig som fjortonåring…inte är det väl någon större skillnad mot idag…hihihi…kramiz

  12. moi skriver:

    Jag håller med dig! Förstår inte vad D menar och vet inte om jag ser fram emot hennes inlägg…
    Folk var äldre förr när de var yngre. (och ev bilder du sett på mig är nog när jag var äldre)

    • Ama de casa skriver:

      Yngre och yngre dag för dag,
      yngre och yngre dag för dag.
      Bara glädje hjärtat rymmer,
      strunt i sorgerna och alla bekymmer!
      Om än ställningen är svag, så säg med välbehag:
      Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah!
      Man blir yngre och yngre dag för dag.

      (Fast Ernst Rolf såg rätt gammal ut när han sjöng den…) :-D

  13. Susann skriver:

    Röstat hihi
    ha en fin dag :)

  14. Diana skriver:

    God morgon Ama! Nu är det helg! Nej, det är inte fredag så du behöver inte leta efter nån marknad. Bara torsdag… ;)

  15. Renee skriver:

    Djupa funderingar från en person som är så ung!

  16. Det stämmer, tänk när man tittar på gamla kort, de som var runt 40 – 50 år ser helt mossiga ut medans en 50,åring nu ser mycket yngre ut.

  17. Camilla skriver:

    Faktiskt ligger det det mycket i det du säger.
    Se bara på min mamma då hon väntade min lillebror. Då var hon 32 år.
    Förstår du vad jag skämdes?
    Gamla kärringar väntar barn!
    Ja…det var så jag kände och det var så hon såg ut att vara.
    En gammal kärring,alltså.
    Hon ser yngre ut idag än vad då hon gjorde då.
    Jag däremot…jag ser ut som jag alltid har gjort ;)
    Kram på dig!

  18. wiper skriver:

    Ja du det verkar så. Kul grej ;)

    Ha en fin dag
    kram

  19. Stattinskan skriver:

    Det här är en fråga som måste upp till högre instans … skicka den till mig ;-D
    Gomorron Ama – för det är väl morgon för dig :-)

  20. eva skriver:

    Du har HELT rätt! själv är jag jämnårig med ungarna ..;)

  21. Preciosa skriver:

    Hola!
    P är så gammal som hon känner sig..synd :(
    Apropå få barn som tant. Min mamma var 47 när hon fick den siste..de ni! Asså inget konstgjort men konstigt gjort..
    Ja förlåt Ama, alla är inte tanter i den åldern men
    man tyckte ju att va´f-n..
    Ciao P :)

  22. carina skriver:

    Helt rätt! Vi blir aldrig mer än 25 :)
    Kramen♥

  23. Marie-Louise skriver:

    Det beror nog på, men jag håller med många yngre ser äldre ut nu än vad det gjorde för bara några år sedan medan de äldre håller sig yngre nu för tiden :)
    Det låter ju härligt tycker jag för jag vill inte se gammal ut :)

  24. Thakock skriver:

    Kanske det stämmer…Hmm…

  25. Thakock skriver:

    sv: Hahahah neeeejj…Jag hatar rosa! ;)

  26. Ally skriver:

    ja! och till sist är vi alla lika gamla, oavsett ålder ;)

  27. Znogge skriver:

    Äldre människor har blivit yngre! Själv är jag purung :cool:

  28. sara - Glitterögon skriver:

    Ja, yngre blir ”äldre”… nåväl mognare snabbare och äldre håller sig yngre längre. Den där gyllene medelvägen du vet ;)

  29. Mickan skriver:

    Jo, det håller jag nog med dig om. Man kommer ikapp varandra liksom. :P

    Hehe. Tack så mycket. :)

  30. moi skriver:

    Nu har jag sovit på saken; Diana kan ju prova att visa bilder på oss alla tre vid 40 års åldern. DÅ får hon se att äldre har blivit yngre!

  31. ansepanse skriver:

    du har helt rätt Ama alla har samma ålder nuförtiden
    kramar

  32. Ellis skriver:

    VADÅ JAG ÄR ÄLDRE!?!?!?!?!?!?!?!

  33. Ulrika skriver:

    En ytterst skarpsinnig analys av en ungdomlig kvinna i sina bästa år!! ;D

  34. Stattinskan skriver:

    Svar: Okej, okej, okej (sträckerna armarna uppåt). Du ska självklart ha ett(en)PRIS till:
    http://www2.lulea.se/safir/handel/mod2_pris/prislapp/bild_prislapp.jpg

    och själva ”LAPPEN” står för din födelseort … för man är väl

    http://www.historyfish.net/images/costume/eu_lapp_family_100.jpg

    om man kommer från Skellefteå och Västerbotten? … eller?

  35. Mia systeryster skriver:

    Men SÅ är det! Nu för tiden är du inte medelålders förrän du fyllt 47 år, läste jag, så jag är alltså fortfarande en ungdom;)

  36. Britt skriver:

    Desto äldre man är desto äldre tycker man att dagens 20-åringar ser ut. Märkligt! ;-)

  37. kloppan skriver:

    ens perspektiv för vad som är gammalt o úngt flyttas ju hela tiden. 50 tyckte man ju var urgammalt när man var i 20 årsåldern. nu tycker man att det är ganska ungt

  38. Mufflo skriver:

    Det försvarstalet köper jag…..ha ha
    Mufflo

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 69 andra följare

