Dags att röra på sig

 

Vi lämande Olhão på Algarvekusten och åkte österut igen. Ser ni den inringade grejen? Det är ett storkbo. Jag har aldrig sett så många storkar någonsin som på den här campingturen. Nativiteten måste vara väldigt hög i södra Andalusien och Portugal.

Vi åkte tillbaks över den här bron…

… och kom hem till Spanien igen. Det Spanien som nu i fyra års tid är regerande världsmästare i fotboll! Det har ni väl inte glömt?

Vi passerade den här borgen.

Ama de casa konstaterar ännu en gång hur glad  jag är att vi inte har husbil. Det var trångt på sina ställen.

Inte så breda vägar heller.

Vi hittade ”a camping with a view”.  Det som är inringat där i bild är borgen vi körde förbi tidigare.

Som ni kan se så är tältet uppsatt. I alla fall kan man skymta det i vänstra bildkanten. Så vad ska man göra nu?

Tjaa…

Det är väl bara att ramla i poolen!

25 kommentarer till Dags att röra på sig

  1. Em skriver:

    Vad skönt! Och jag har INTE glömt att Spanien vann, jag tyckte det var kul.:)

  2. Bara Jag skriver:

    Undrar vad antalet storkar säger om området? Att man har ovanligt tråkigt? Eller ovanligt roligt kanske…

  3. Diana skriver:

    Hehe, Anders står och spänner sig. ;)
    Var ni inne i borgen? Jag tyckte den verkade väldigt intressant! Men vi har alla våra hobbies och ni har vinproduktion. Hehe ;)

  4. Diana skriver:

    Sv: Om du är smart så scrollar du bara upp så får du se bilderna igen… ett litet tips från mig som kan vara lite nyttigt här i bloggvärlden. ;)

  5. Ia skriver:

    Jeeses vad skönt det såg ut!!

    Här håller vi på att blåsa bort…nyss blåste ett vinglas omkull…dock tomt så vi ägnar oss inte åt missbruk ;)

  6. Ailas skriver:

    Poolen ja! Hade jag bott i sån där hetta någon längre stund, hade jag säkert förvandlats till en fisk.

    VM-känslan kommer säkert att sitta i och Spanien kommer att göra allt för att vinna VM även nästa gång!

  7. frunatmaken skriver:

    Bada är ju aldrig fel.

  8. thakock skriver:

    Spännande…Jag vill bada….

  9. thakock skriver:

    sv: Jo, men det är irriterande. Jag vill ägna tiden åt pippi nu. och inte försöka underhålla 2 valpar. =/

  10. Yvonne skriver:

    Så många storkar…då får du passa dej om du nu tror på storken ;)……Det verkar inte som om sommaren har försvunnit med svalorna.Vi har haft 27+.Kram!

  11. Stattinskan skriver:

    Finns det gott om camping i Spanien och vad kostar det, om man jämför med Sverige …

    • Ama de casa skriver:

      Det finns relativt många campingar ute vid kusterna i alla fall. Men många var väldigt omysiga så dom struntade vi i.
      Vi betalade väl 20 – 25 euro per natt, och då var elektriciteten det förhållandevis dyraste tycker jag, en sisådär 5 euro (vi har ju bara en liten kyl och en lampa i princip).
      En del kostade mer än 30, och dom skippade vi också, inte prisvärda…
      Vad det kostar i Sverige har jag ingen aning om, vi har knappt campat där. :-)

  12. Nattis 2.0 skriver:

    Klurar du ut allt i förväg ocg regisserar Anders.. err.. super.. ehh kommer inte ihåg.. eller kommer du på inläggen efteråt?

    Svar: två, douce, two, zwei

    • Ama de casa skriver:

      Oftast tar jag bara bilder och sen skriver jag om dom. Den här var exempelvis inte arrangerad.
      Men visst tusan surrar det av inlägg i huvet på mig mest hela tiden, så en del blir tillfixat.
      Den nakne kocken till exempel :-)

  13. kloppan skriver:

    det låter som det var en bra ide att du inte stanna där! vem vet hur många barn ni bidragit med då?!
    kram

  14. anne skriver:

    Häftigt med storkarna! Det fanns en hel del av dem runt Basel också! :)

  15. diana skriver:

    Bra med storkar, då blir det ju mycket bebisar :)

  16. soffie skriver:

    häftigt att ha sett storkar å så många med,
    va vackert du visar,å härligt med ett dopp i poolen

  17. Britt skriver:

    Just nu skulle jag vilja ha den där solen och värmen. Här har vi haft regn sen igår och 16 grader. Vet inte var värmeböljan är …men inte har den varit här under hela sommaren. Går visst en gräns för den vid gränsen mot Västerbotten.

  18. Znogge skriver:

    Ipoolen är det helt rätt att befinna sig! I alla fall om inte havet lurar runt knuten för då tar man det först :D

  19. Glimz skriver:

    Ååååå vad det ser mysigt ut :) Din bro var klart mycket coolare än lilla söta Högakusten bron (ijmf med din)
    Kramen :)

  20. Ellis skriver:

    Haha går Anders med på almost naked pics ? ;) Vad muta du han med?

  21. ansepanse skriver:

    hahaha – vi har inte glömt vilka som vann VM
    härliga bilder och kul med att storkarna trivs
    kramar

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 67 andra följare

