Alla åker ju till sommarstugan

Eller som det heter i Stockholmsområdet – man åker ut på ”Landet”.

Kärt barn har många namn. Själva drar vi till vårt sommarresidens.

Jag har ingen aning om hur internet kommer att fungera. Men ett vet jag: Det är mycket svalare här*.

*Här: Här är där där man är. Det vill säga vardagsrummet.

Där, där vi nu är, där finns nämligen AC-n.

Godnatt!

13 kommentarer till Alla åker ju till sommarstugan

  1. Petra skriver:

    Tycker det låter så roligt när folk säger att dom åker till landet…

    Kram

  2. Glimz skriver:

    Är det så att ni är hemma i svedala nu? Har lite att ta igen då jag varit borta en skvätt, men jag läser snart i kapp :)

  3. Bara Jag skriver:

    Barndomsflash – där är där man inte är, här är där där man är och här har man alltid med sig, här har man alltid med sig! Säga vad man vill men då gjorde man kanonbra barnprogram ;-)

  4. Ellis skriver:

    Haha på hotell får ja alltid sova i ”vardagsrummet” ochja är dökänslig så ja blir alltid sjuk pga acn. haha

  5. Camilla skriver:

    Men var är Anders? ;)
    Ha det bäst!
    Kram!

  6. Em skriver:

    Tydligen varmt (även? ;D) hos er. God morgon!

  7. Stattinskan skriver:

    Hos mig var det kyligt i morse – utan AC :-/
    Gomorron

  8. Diana skriver:

    Oj, går det inte att fixa AC i alla rum? Bäddsoffor brukar vara grymt obekväma… Men ok, ni är ju vana vid det hårda livet från era campingturer, eller?

  9. frunatmaken skriver:

    Låter skönt!

  10. Marianne skriver:

    Hej! Smart drag må jag säga. Vi körde AC i hallen häromnatten. Då var det 24 gr där och 29 i sovrummet trots att de ligger vägg i vägg och dörren var öppen. ACn räcker helt enkelt inte till mer än ett rum som jag förstår. Det är väl därför som så många spanjorer har flera kan jag tro. Jag övervägde också att flytta ut i hallen då. I natt var det i allafall bara 25 gr inne. Nu har man blivit så värmetillvänjd att man får lov att lägga över sig ett täcke när det bara är 25 gr. Hur har det gått med den oväsnandes helvetesmaskinen ni brukar ha i sovrummet?

  11. Nattis 2.0 skriver:

    Lite roligt, vi kallade det alltid ”stugan”.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 70 andra följare

