Det var NÄRA!

Ama de casa kände sig ju tvungen att hämta upp påsken från garaget i förra inlägget.

En liten lagom påsk sådär:

Men jösses! Det höll på att sluta i katastrof!

Ama de casa har nämligen en gemensam kartong för påsk- och julgrejer.

Bruce: Men hallå! Är det ÄNTLIGEN jul igen? Ta fram julmäsken! Hahaha! Inget trams med julmust här inte! Seså, Ama! Rappa på!!!

Ama: Snälla Bruce. Du ska fortfarande ligga i ide! Det är ingen idé att du krånglar. För det är bara påsk ännu…

Bruce: Men? Det är ju skittrist här nere!

Ama: Kan inte hjälpas – det är bara påsk.

Bruce: Men ro hit med lite påskmäsk då! Ingen påskmust, då får jag bara gaser…

Ama: Anders! Snälla, kom hit och hjälp mig stänga locket på lådan!

Bruce: Vänta, vänta! Det var en liten söt chick här nere förut… Har du sett till henne?

Ama: Näe… Nej! God natt, Bruce!

Bruce: God natt… Men lova att du säger till när det blir jul!

Ama: Ja, Bruce. Jag lovar. *håller fingrarna i kors*

46 kommentarer till Det var NÄRA!

  1. Em skriver:

    Men kan du inte göra han till påskkärring över påsk? Så får han lite luft under halmen?

  2. Ingrid skriver:

    Vilken tur att du fick tag i locket. Bruce skulle ju kunna förstöra hela påsken, bara tanken får mig att rysa….
    Kram

  3. Petra skriver:

    Skönt att se att det är någon mera som har så mycket påskpynt framme som jag ;)

    Kramar

  4. Mia systeryster skriver:

    Men, stackars Bruce. Han kommer behöva terapihjälp efter det där;)

  5. Kina skriver:

    Oj,oj det var nära ögat! Jodå, naprapaten har gett grönt ljus, blev så glad!
    Kram Kina

  6. Em skriver:

    Sv: Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag tänkte att han kanske ville ta alla möjligheter för att komma ”ut” lite. Han har väl Julia där? Eller låter du några påskkycklingar ligga kvar så han har sällskap?

    • Ama de casa skriver:

      Ja Bruce vill nog komma ut lite – frågan är om världen vill det :-)
      Julia såg jag inte till, bara någar andra små ”chicks” ;-)

  7. Camilla skriver:

    Vad underbart att få se att Bruce lever och han längtar att få komma fram.
    Jag längtar också till jul så jag få höra lite mer om Bruce bravader ;)
    Jag har tyvärr inte hunnit med allt jag skulle vilja hinna med.
    Om du förstår vad jag menar ;)?
    Hoppas att det blir en annan gång.
    Ha det bra och kram på dig!

    • Ama de casa skriver:

      Han lever rövare, det är vad han gör :-)

      Jag förstår precis – det kommer säkert fler chanser :-)
      Ha en finfin tidsdag och kram te’baks!

  8. Diana skriver:

    Kan du inte se om du hittar en Gälvebo, de kan ta hand om Bruce på rätt sätt?

    Sv: Vem vet… kanske du får ett kort då. Fast då behöver jag ett namn och en adress…

    • Ama de casa skriver:

      Det är ju en brännhet fråga hur man tar hand om Bruce… Att anlita en Gävlebo för det är ju ingen dum idé alls ;-)

      Vad bra! Det kan ju ordnas :-)

  9. Em skriver:

    Sv: Kanske det finns en liten tomtemor i lådan.. :D

  10. mia skriver:

    Hej ..brukar fylla i min bloggadress då jag kommenterar….ja väskan var ju liksom inte försvunnen utan jag har ganska många ….så då jag skulle sälja en på loppisen men hittade hos en annan försäljare just en sån väska som jag letat efter :)
    Så väskantalet blev ju inte mindre som det var meningen utan lika många :) som innan ……

    • Ama de casa skriver:

      Fast här ser jag ingen – bara mailen…
      Det blev ju bra – du vet du hur många väskor du har att hålla reda på ;-)

  11. Yvonne skriver:

    Julen varar till påska!Det känns så fantastiskt att ha så många fina vänner på bloggen!
    Nattikram!

  12. Gun skriver:

    Stackars Bruce! Du är en hård Ama de casa! Men det förstås, skulle se lite konstigt ut med en bock vid påsk.
    Sv: Jag är kanske lite känslig. Men det är alla andra som hör hans snarkningar också i så fall.:)

  13. anne skriver:

    Bruce? Hur vet du att han heter så? Har han sagt det? ;)

  14. Kaffehörnan skriver:

    Hej hopp
    Ja nu är påsken på väg, alltid mysigt o ägg o sill mums. Ha en fin kväll
    kram

  15. Thomas skriver:

    YEESS äntligen en liten skymt av häftiga Bruce tyckte du var lite taskig mot han, men som du sa det e inte jul ännu.
    Väntar med spänning till julen så får man se vad som händer då.

  16. Ellis skriver:

    HAHA ja tänkte på Bruce fan IDAG, scary! Haha

  17. Maja Johnsen skriver:

    Ja, det var verkligen en alldeles lagom påsk ;-)

    Ska också rota fram lite påskpynt, ser ut till
    att dottern kommer hem på onsdag också, och
    det ser vi fram emot :-)

    Tänk att bocken Bruce inte lugnat ned sig nå´t
    när han varit innestängd så länge?
    Fortfarande lika kaxig!!

    Kram

  18. Britt skriver:

    Hade varit kul att se Bruce ägga upp sig ;-)

  19. marie skriver:

    Den där Bruce…nu var han snabb att ta chansen.
    Fast jag erkänner, han är lite saknad…..

    Här har inte påskpyntats ett endaste dugg…..men måste väl ut o ta lite ris iallafall och smycka med vackra fjädrar. Jag tillhör inte den pyssliga sorten ..
    Må så gott och hoppas du får njuta av en dag i solen.
    Här ”njuter” vi fortfarande av snön….suck!
    kram

  20. lassika skriver:

    Haha, han är lite vrång tror jag.
    Kram

  21. Det är faktiskt inte lätt att påskpynta. Det kräver stort tålamod.
    Därför har jag inte heller kommit så värst långt.

  22. Kison skriver:

    Haha men kunde han inte fått följa med ;-)

  23. Sussi skriver:

    Phu.. det där hade kunnat gått riktigt illa ;-)

    Jag har faktiskt också begett mig ut och införskaffat lite påskpynt. Första gången på länge..

    Kramisar

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 69 andra följare

