Varannandagsväder

Igår regn.

Idag sol.

Ama de casa vet vilket hon föredrar i alla fall och tycker synd om er i snökaoset och kylan som verkar råda i norr. Finns det ingen ände på snöandet?

Gomorron på er!

36 kommentarer till Varannandagsväder

  1. Mia systeryster skriver:

    Näpp det finns ingen ände på eländet. Iallafall så är den långt bort. -25 grader här idag!!

  2. Ingrid skriver:

    Nej, det finns inte någon ände på snöandet här uppe. Har gett upp, även om solen skiner idag. Det gjorde den även igår morse när jag skottade hemma hos föräldrarna och när jag gick därifrån så började det snöa igen och mer snö är på väg längre fram i veckan. Som sagt jag är SUR.
    Du måste väl iallafall vara glad över att ni inte fick regnet som Madeira fick…
    Kram

    • Ama de casa skriver:

      Voj, voj… Vädret kunde väl åtminstone vänta ett tag och respektera att du hade nyskottat!
      Vi är jätteglada att vi inte har blivit värre drabbade än att vi bara surar över vädret. Ingen skada skedd, liksom.
      Kram

  3. Thomas skriver:

    Tack för att du tänker på oss här i norden imorse var det -28 här i Södertälje Brrrr vill tillbaka ner till er i Spanien här fryser man ju både det ena och andra av sig just nu!!!!
    Hälsningar Thomas

    • Ama de casa skriver:

      Det var lite väl kallt det…
      Skönt att höra att ni har kommit hem ordentligt i alla fall – hoppas ni slapp köra i det värsta ovädret!

  4. Diana skriver:

    Nej, det verkar inte finnas ett slut på det hela. Detta är helt otroligt… Här i Skåne är vi verkligen inte bortskämda med såna här vintrar. Vi brukar ha snö i en dag eller två sen slask. Detta… ja, jag saknar ord.

  5. Kadri skriver:

    nej då. det snöar i dag med och -24 grader. Så roligt så

  6. Kison skriver:

    Sol här med :D
    Sv: Eurosport visade matchen idag sen har jag betalt 49:- för en månad på dold.se. Då får jag svenskt ip nummer och kan se svt play :D

  7. Gun skriver:

    Synd om? Varför det? Jag njuter av snöstorm och -23 grader och är sååå tacksam att jag inte bor i Spanien. ;D

  8. yvonne skriver:

    Du ser, det är jag som laddar inför den 27 febr då vi kommer och jag beställt SOL och VÄRME i överflöd. Måste ju börja med varannandagsväder så ni som redan är där vänjer er vid det som komma skall….

  9. Hebbe skriver:

    Hej du,,Äntligen kom den,,men måste hålla med dig,jädrans snigelpostgång i Spanien,,men tack ändå.
    Oki din röst är registrerad..Haé Kram.

  10. Diana skriver:

    Sv: Hur stor är tidskillnaden våra länder emellan? Jag postade mitt inlägg halv åtta igår. ;) Hehe!

  11. Petra skriver:

    Vi har oxå sol :) fast 15 minus :(

    Kram

  12. lassika skriver:

    Vet du, du skall inte tycka synd om oss, vi har bara växlande väder som följer årstiderna=) haha
    Har du plats om jag tar en resa ner idag?=)
    Kram

  13. Sussi skriver:

    Jodå.. här finns det en ände på snöandet. Det har inte snöat på hela två dagar!!! WOW ;-)
    Sen att det är 60-65 cm snö att klampa omkring i, behöver vi inte prata om hihi

    Härligt med lite sol
    Kramisar

  14. Dansbandsfrun skriver:

    Äsch, va gör det med snö o kyla? Vi kan ju inte påverka skiten ändå ;)
    Vet du, jag tror jag ska flytta till Teneriffa och öppna Swedish Bakery för fy vale vilka trista bakverk dom hade där…bra idè va? ;) hur är det där ni bor? De verkar inte ha grädde på sina godsaker…Eller du kanske inte äter sånt? kram

    • Ama de casa skriver:

      Det låter som en strålande idé :-)
      Jag äter inte särskilt mycket bakverk, men även här är grädden trist. Jag tror dom använder sån där sprutgrädde på flaska, det blir liksom bara rinnigt vatten av den på nåt vis…
      Kram

  15. Nattis 2.0 skriver:

    Himla bra med variation, eller? :)

  16. Ellis skriver:

    Vi har -15 grader här!

  17. Ruth i Virginia skriver:

    Har ni set de gräsliga bilderna från Madeira?
    Otroligt vad som hänt där.

  18. Tiara skriver:

    Hos mig (bor i södra sverige) är det inte sååå kallt (fast jag tycker det, men det är inte lika kallt som i resten av sverige..) men snöhögarna blir nog snart lika höga som kebnekajse för snön slutar inte falla. Det blir nog ingen svensk sommar i år.
    Får vi (jag och Alma) komma till dej? =D ;P

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 63 andra följare

